שתף קטע נבחר

 

האם אלימות במחשב מובילה לאלימות פיזית?

לאחר הטבח הנורא שהתרחש בתיכון פארקלנד בארה"ב, כינס דונלד טראמפ בכירים מתעשיית משחקי המחשב לצד הורים מהמועצה לפיקוח על תכנים במשחקי מחשב כדי לדון בשאלה הנוקבת, האם אלימות במשחקי המחשב מובילה לאלימות פיזית בשטח. התשובה לא ממש ברורה ואף צד אינו ממש מרוצה. צפו בדיון שהתקיים באולפן ynet

האם אלימות במשחקי מחשב משפיעה על אלימות במציאות? תלוי את מי שואלים. השאלה הזו נשאלת כבר מעל שני עשורים ולאחרונה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ העלה אותה שוב על הפרק, שבוע לאחר הטבח שהתבצע בתיכון פארקלנד שבפלורידה.

 

דיון על אלימות במשחקי מחשב    (צילום: חגי דקל)

דיון על אלימות במשחקי מחשב    (צילום: חגי דקל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בראיון שהעניק טראמפ לאחר הטבח טען בין היתר כי "יותר ויותר אנשים אומרים שאלימות במשחקי מחשב מעצבת את מחשבותיהם של הצעירים". אבל הוא לא הסתפק רק בהצהרה הזו וביום חמישי האחרון (8.2.18) קיים פגישה עם בכירים בתעשיית משחקי המחשב ביניהם שטראוס זלניק מנכ"ל חברת "רוקסטאר" שאחראית בין היתר לסדרת המשחקים GTA, זו שחוטפת ככל הנראה הכי הרבה ביקורת בקרב המתנגדים לאלימות במשחקי מחשב. מהצד השני הגיעו הורים מהמועצה לפיקוח על תכנים בטלוויזיה ומשחקי מחשב ונציגי קונגרס.

 

סצינה אלימה ב-GTA (צילום מסך: אביתר כהן) (צילום מסך: אביתר כהן)
סצינה אלימה ב-GTA(צילום מסך: אביתר כהן)

 

הפגישה נפתחה במונטאז' של סצנות וקטעים אלימים שהוצגו למשתתפים, הסרטון הועלה לאחר מכן לעמוד הרשמי של הבית הלבן ביוטיוב, וניתן למצוא אותו כאן. השיחה שהתקיימה כשעה, נעשתה ללא נוכחות מצלמות, כנראה מתוך הבנה שהדיון בנושא לא באמת יוביל למסקנות או החלטות, מה שאכן קרה בפועל. וכנראה מהחשש שמתנגדים למשחקים אלימים יחשפו לממצאים הרבים שמראים שאין קשר בין אלימות במשחקי מחשב לאלימות במציאות. הדוגמה הכי טובה לכך היא שמשחקי מחשב אלימים משוחקים בכל העולם, אבל טבח המוני בבתי ספר אופייני בעיקר לארה"ב. מה גם שההיסטוריה של מעשי טבח המוניים לוקח אותנו עד לשנות ה- 50 וה- 60 הרבה לפני שהיו בכלל משחקי מחשב.

 

בקהילת הגיימינג האמריקאית מגדירים את הפגישה כ"מפגש ראווה" והסחת דעת בכדי לא לעסוק בבעיה האמיתית של בעיית הנשק בארה"ב שהוא התיקון השני לחוקה המגן על הזכות של אזרחי ארה"ב לשאת נשק. מנגד לממשל האמריקאי אין אפשרות לצנזר תכנים של משחקי המחשב או למנוע הגבלה ומכירה שלהם, זאת בעקבות החלטת בית משפט העליון משנת 2011 בה נקבע ברוב של 7-2 כי תעשיית משחקי המחשב מקבילה לתעשיית הטלוויזיה, הקולנוע והספרות וככזו, היא מעוגנת בתיקון הראשון לחוקה כחלק מחופש הביטוי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך: אביתר כהן
אלימות במשחקי מחשב
צילום מסך: אביתר כהן
מומלצים