שתף קטע נבחר

הפארודיה על חבר הקונגרס הפכה ללהיט בטוויטר

חבר הקונגרס דווין נונס הגיש תביעת לשון הרע נגד טוויטר בסכום של 250 מיליון דולר, בעקבות חשבונות פארודיים שעסקו בביקורת נגדו. התוצאה? זינוק של מאות אלפי עוקבים אחרי העמודים, ואפילו האשטאג חדש על שמו

כשהפארודיה מוצלחת יותר מהמציאות: חבר קונגרס רפובליקני הגיש בתחילת השבוע תביעת לשון הרע נגד שני חשבונות טוויטר פארודיים ונגד טוויטר עצמה ב-250 מיליון דולר, בטענה כי הרשת החברתית משמשת במה להטחת עלבונות. נונס קורא בתביעה לפרסם גם את שמות האנשים המפעילים את העמודים הפארודיים.

 

מתוך טוויטר (צילום מסך)
פרופיל הטוויטר של "הפרה של דווין נונס"(צילום מסך)

 

חבר הקונגרס, דווין נונס, תבע את החשבון הפארודי "הפרה של דווין נונס" כשהיה עם כ-1,200 עוקבים בלבד, לדבריו. מרגע פרסום התביעה על ידי רשת "פוקס ניוז", החשבון צבר פופולריות והוא עומד כעת על כחצי מיליון עוקבים – יותר מאשר בחשבון הרשמי של נונס. מפעיל החשבון הפארודי נוהג לבקר את נונס, המקורב לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ - שזוכה בעצמו למנות הגונות של ביקורת.

 

החשבון הפארודי נוצר על רקע העובדה שחבר הקונגרס הוא דור שלישי לרפתנים מדרום קליפורניה, שאת אחד ממחוזותיה הוא מייצג. החשבון נוצר עוד בשנת 2017 כדי ללעוג לחבר הקונגרס, שעמד בעבר בראש הוועדה שעסקה בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות שנערכו שנה קודם. נונס, כאמור, מקורב לטראמפ ותזכיר שהגיש בנושא המעורבות הרוסית ניגח את ה-FBI וטען כי הבולשת הפדרלית מציגה "יחס מוטה נגד טראמפ".

 

עם זאת, בתביעה נונס לא מתייחס לביקורת כלפיו אלא רק למתקפות מצד מפעיל העמוד, שהאשים את חבר הקונגרס בכך שהוא גזען. בנוסף טען כי הוא שיבש הליכי חקירה במהלך חקירת המעורבות הרוסית וכינה אותו "רפתן בוגדני".

 

נונס תבע גם חשבון בשם "אמא של דווין נונס", שגם כן ניצל את הרשת החברתית כדי ללעוג לו – אך הושעה מטוויטר בשנה שעברה. בתביעה טוען נונס כי טוויטר אחראית להמשך קיום החשבונות וכי היא "נתנה יד במודע ללשון הרע" נגדו. עוד נכתב בתביעה כי "טוויטר לא עשתה דבר כדי לחקור או לבחון את ההשמצות נגד נונס בפלטפורמה שלה, כחלק מאג'נדה שמטרתה לרמוס את נונס ולפגוע בו קשות".

 

מתוך טוויטר (צילום מסך)
"פגישת קונספירציה של טוויטר הערב, אל תספרו לדווין". מתוך החשבון הפארודי(צילום מסך)

 

מאז העלייה המטאורית של החשבון הפארודי בטוויטר – נפתחה חנות אינטרנטית המציעה חולצות הנושאות את תמונת האווטאר של החשבון. משתמשים בטוויטר מפרסמים בדיחות בנושא ואף יצרו את ההשאטג #themooovement. אפילו אחד מחבריו של נונס לבית הנבחרים – הדמוקרט טד ליו - הודיע בטוויטר כי התחיל לעקוב אחרי החשבון הפופולרי וקרא לנונס "להשתחרר".

 

מתוך טוויטר (צילום מסך)
נונס והפרה. מתוך החשבון הפארודי בטוויטר(צילום מסך)
 

 

"תשתחרר, אחי": חבר קונגרס דמוקרטי מודיע על המעקב אחרי "הפרה של דווין נונס"

 

 

אחד התומכים של החשבון הפארודי הוא המפיק הראשי של תוכנית האירוח של הקומיקאית אלן דג'נרס. המפיק, אנדי לאסנר, הפציר בעוקביו להוסיף גם את החשבון הפארודי לרשימותיהם, כדי שזה יעקוף את החשבון הרשמי של נונס. המטרה הושגה אמש (ד'), כשמספר העוקבים אחרי "הפרה של דווין נונס" עקף את מספר העוקבים של נונס עצמו - שעומד היום על קצת פחות מ-400 אלף. לאסנר צייץ: "לפרה שדווין נונס תובע יש באופן רשמי יותר עוקבים בטוויטר. מזל טוב ל'פרה של דווין נונס'! תודה שהזכרת לכולנו איזה פוץ הוא דווין נונס".

 

סטיבן קולבר, מגיש תוכנית האירוח האמריקני, הצטרף גם הוא למתקפה האינטרנטית על נונס אחרי שהוגשה התביעה. צוות התוכנית פתח את חשבון הטוויטר "העור של דווין נונס", כדי ללעוג על העובדה שיש לחבר הקונגרס "עור דק" - מכיוון שאינו מצליח להתמודד עם הביקורת המופנית כלפיו. העמוד אמנם לא פופולרי כמו "הפרה של דווין נונס", אך הספיק לצבור כ-42 אלף עוקבים ב-36 השעות האחרונות. בעמוד פורסם ציוץ אחד ויחיד: "עדיין דק", בהתייחס לעורו של חבר הקונגרס.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
דווין נונס והפרה שלו
צילום מסך
מומלצים