שתף קטע נבחר

 

טאבולה ואאוטבריין: "נתחרה בגוגל ופייסבוק"

"ניקח את הטוב מכל חברה ונייצר ענקית ישראלית", אומרים המנכ"לים של שתי חברות המלצות התוכן שהכריזו על מיזוג. בריאיון משותף ראשון ל-ynet הם מספרים על המגעים החשאיים שנמשכו חצי שנה ועל ההחלטה שמנכ"ל טאבולה, אדם סינגולדה, יעמוד בראש: "זו הדרך הנכונה"

רגע אחרי ההכרזה על המיזוג ביניהן , המנכ"לים של טאבולה ואאוטבריין כבר מסמנים את המטרה העיקרית - לנגוס בנתח השוק של גוגל ופייסבוק ואולי אפילו לגבור עליהן. בריאיון משותף ראשון אומרים השניים ל-ynet כי המיזוג בין שתי החברות הוא בשורה לעולם התקשורת ולעולם המפרסמים. ולראשונה הם חושפים - לחברה הממוזגת יש הכנסות שנתיות של שני מיליארד דולר.

 

אדם סינגולדה ודויד קוסטמן (צילום: נועם גלאי)
סינגולדה וקוסטמן. נבנה אמון רב (צילום: נועם גלאי)
 

 

מנגנון ההמלצות של טאבולה

מנגנון ההמלצות של טאבולה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שתי החברות חולשות על שוק המלצות התוכן באתרי עיתונות וערוצי תקשורת ומתחרות מול פייסבוק וגוגל על תקציבי הפרסום של המפרסמים. "בתקופה שחברות כמו גוגל ופייסבוק הן כל כך גדולות וכל כך חזקות, חשבנו שביחד יש לנו הזדמנות לבנות חברה ישראלית שנמצאת בתחרות אמיתית, או שיש לה לפחות סיכוי להיות בתחרות אמיתית לגוגל ופייסבוק", אומר אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה. דויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין, מוסיף: "בזווית הישראלית אלה חדשות נהדרות. אנחנו מאוד שמחים לעשות את המיזוג הזה ולייצר עוד חברה ישראלית ענקית, ממש ענקית, זה סופר מרגש".

 

לנצח בתחרות מול גוגל ופייסבוק, זה לא קצת יומרני? 

סינגולדה: "אנחנו יוצאים לדרך, זאת ההתחלה. זה צעד ראשון בדרך ארוכה ולא חושב שיהיה בה חלק קל. אבל אנחנו יוצאים לדרך כחברה עצמאית ומשמעותית. אז פייסבוק גדולים מאיתנו פי 30 בערך, אבל אנחנו מאמינים שיש לנו סיכוי טוב לבנות חברה שצומחת מהר".
 

אבל אפשר להניח שתכננתם איך לעשות את זה אחרי המיזוג 

קוסטמן: "ישבנו הרבה חודשים אבל יש מגבלות גם רגולטוריות שלא מאפשרות לעשות את התכנונים שאתה מדבר עליהם. יש לנו חזון משותף, דיברנו הרבה על אסטרטגיה, אבל בגלל שהעסקה עדיין כפופה לאישורים רגולטוריים ויש מגבלות מסוימות אז לא נעשו תכנוני מפורטים של מה שיהיה לאחר המיזוג".

 

אאוטבריין וטאבולה ()
אאוטבריין הוקמה ב-2006 על ידי ירון גלאי ואורי להב, וטאבולה שנה אחריה על ידי אדם סינגולדה. קוסטמן הצטרף כמנכ"ל משותף לגלאי לפני כשנתיים. שתי החברות פיתחו טכנולוגיה שמזהה את תחומי העניין שלנו באתרי חדשות ומדיה, וממליצה לנו על כתבות נוספות, כולל תוכן ממומן ("אולי יעניין אותך גם...").

 

בשנים האחרונות השתכללה הטכנולוגיה במטרה להשאיר את הגולש באזור המלצות התוכן באמצעות תוכן מגוון כולל וידיאו וחומרים מהרשתות החברתיות, מה שמציב אותן בתחרות ישירה מול פייסבוק. לאורך השנים התנהלה בין שתי החברות תחרות חריפה על אתרי החדשות הגדולים (גילוי נאות: אתר ynet עובד היום עם טאבולה אחרי שעבד בעבר עם אאוטבריין). התחרות הזו טישטשה את העובדה שהמתחרות האמיתיות של שתי החברות הישראליות הן ענקיות הפרסום של הרשת, גוגל ופייסבוק.

 

מגעים חשאיים 

הסכם המיזוג שנחתם אמש קובע שטאבולה תשלם לבעלי המניות באאוטבריין 250 מיליון דולר, ותחזיק ב-70 אחוזים ממניות החברה החדשה. סינגולדה יהיה המנכ"ל. בין שתי החברות התנהלו מגעים למיזוג לאורך השנים האחרונות, אך הם לא צלחו עד עתה. הסיבוב הנוכחי נמשך כחצי שנה והמגעים נשמרו בחשאיות רבה.

 

סינגולדה וקוסטמן מדברים על אמון רב שנוצר בין שני הצדדים בזמן הזה, מה שאיפשר בסופו של דבר את המיזוג. אחת השאלות המרכזיות שטירפדו את ההסכמה לאורך השנים לפני כן, הייתה השאלה מי ימכור ומי יקנה ומי יהיה בעל השליטה החברה הממוזגת. התוצאה, כפי שאפשר להתרשם, היא שטאבולה לקחה את הבכורה: היא זו שמשלמת על הרכישה, המנכ"ל שלה יהיה מנכ"ל יחיד מעכשיו, והחברה הממוזגת תיקרא טאבולה.

 

אדם סינגולדה (צילום: יח
סינגולדה. סיכוי לתחרות אמיתית מול גוגל ופייסבוק(צילום: יח"צ)

 

איך החלטתם שטאבולה היא הרוכשת ואאוטבריין היא הנרכשת? 

קוסטמן: "זה היה מבנה עסקה שעובד עבור כולם. הדרך הזו הייתה הדרך הנכונה. אצלנו בעלי המניות נשארים עם 30% ומקבלים 250 מיליון דולר. זה מיזוג בין חברות, כשאדם הוא המנכ"ל ואלדד (מניב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של טאבולה - ט.ש) ואני עובדים על האינטגרציה של שתי החברות. מבחינת מבנה העסקה, יש המון שיקולים לשני הצדדים, כמו מבנה הון ושיקולים אחרים וזה היה המבנה הנכון שגרם ליכולת הפעם לעשות את העסקה".

 

אפשר לראות הרבה היגיון במיזוג בין שתי החברות, שחולקות בדיוק את אותו שוק ומפתחות טכנולוגיות מאוד דומות. בחברה הממוזגת יהיו כ-2,300 עובדים, מהם כ-1,000 עובדי פיתוח בישראל, והיא תוכל להתהדר ברשימת לקוחות מצרפית, שכוללת כמעט כל כלי תקשורת משמעותי בעולם, אלפי לקוחות מפרסמים ומילארדי כניסות בחודש.

 

סינגולדה: "אנחנו הולכים לקחת את הטוב מכל חברה ולמזג את זה ביחד. כל חברה יש לה המון השקעה בטכנולוגיה, בבינה מלאכותית, בכלים שקשורים לצוותי עריכה, דברים שקשורים לצד של תוכניות פרסום. אחרי המיזוג זו תהיה חברה אחת, פלטפורמה אחת, תרבות אחת".

 

קוסטמן: "יש לנו ביחד מאות משרות פתוחות שמחפשות איוש. נוכל לנתב את כל המאמצים שלנו לבניית חברה גדולה מול הענקים. אם נחבר את שתי החברות ואת יכולות הפיתוח שלהן, יהיו לנו כ-1,000 איש ביחד, במרכזי הפיתוח המאוד חזקים בישראל ומרכזי פיתוח בעולם. יש פה הזדמנות של יכולת לנצל את הטוב מכל העולמות ולבנות הנהלה משותפת עם החדשנות שכל חברה הביאה".

 

מעריכים את השווי של החברה הממוזגת בכשני מיליארד דולר, זה סביר? 

סינגולדה: "אני לא חושב. אבל אני לא מרגיש בנוח לזרוק מספרים, אנחנו הרי שתי חברות פרטיות. אני כן מרגיש בנוח להגיד שאנחנו חברה של שני מיליארד דולר בהכנסות. אז אני מאוד מקווה שההערכות האלה הן טעות, אבל מה שכן - כסף לא משקר, ומבחינת הכנסות התמונה ברורה. לגבי ההערכות, גם לא אכפת לנו".

 

אתם רואים אפשרות שהחברה הממוזגת תירכש בסופו של דבר על ידי חברה שלישית? 

קוסטמן: "המטרה שלנו היא לבנות חברה גדולה עצמאית, זה מה שאנחנו רוצים לעשות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נועם גלאי
סינגולדה וקוסטמן
צילום: נועם גלאי
מומלצים