שתף קטע נבחר

אפל וסמסונג במרדף אחר השלמות

שתי ענקיות הטכנולוגיה נמצאות במרדף אחרי חזית המכשיר המושלמת. אפל מנסה לשפר את המפרץ באייפון X וסמסונג רשמה פטנט חדש שיאפשר לה מסך מחוף לחוף

שתי ענקיות הטכנולוגיה, סמסונג ואפל נמצאות במירוץ קדחתני אחר פתרון שיאפשר להן לייצר מסך סמארטפון אשר יכסה את כל חזית המכשיר ללא חריגים. חברת אפל השיקה את האייפון X לפני כמה חודשים ומאז ספגה לא מעט ביקורות מאנשי טכנולוגיה ובעיקר מלקוחות על אותו "מפרץ" בחלקו העליון של המסך, שם שוכן לו מערך חיישנים הכולל בין היתר את מצלמת העומק שמאפשרת את זיהוי הפנים המשוכלל, חיישני קרבה, מצלמה קדמית רמקול השמע ועוד.

 

הפטנט של חברת סמסונג (צילום מסך)
הפטנט של חברת סמסונג(צילום מסך)

 

חברת סמסונג עובדת על מסך בתצוגה מלאה אבל עד כה היא הצליחה רק להשיג שוליים צדדיים אפסיים אבל בחלק העליון והתחתון היא עדיין הייתה חייבת להשאיר רצועות דקות בחלק העליון והתחתון של המכשיר כדי להכניס את הרכיבים החיוניים למכשיר.

 

מפרץ האייפון X עם מערך החיישנים (צילום: Apple) (צילום: Apple)
מפרץ האייפון X עם מערך החיישנים(צילום: Apple)

 

כעת, נראה כאילו שתי החברות הצליחו להשיג פריצת דרך שתיושם באחד מהמכשירים העתידיים (לא ברור אם זה יהיה מכשיר הדגל הבא או אחד מהבאים אחריו) ותאפשר להן למתוח את המסך מקצה אחד של המכשיר לקצהו השני ללא הפרעות בתווך, לפחות לא כאלו הנראות לעין.

 

גם הטקסט משתלב על גבי החורים במסך (צילום מסך)
גם הטקסט משתלב על גבי החורים במסך(צילום מסך)

 

 

 

חברת סמסונג הגישה בקשה לפטנט על מסך OLED גמיש אשר ניתן לחורר אותו מבלי לפגוע בפונקציונליות שלו ובכך למעשה הם יוכלו למקם את החיישנים, המצלמה הקדמית ואת רמקול השמע מתחת למסך וכך לשמור על רציפות הניראות שלו. הפטנט מראה גם איך הטקסט נכרך סביב האיזור המחורר והפטנט מדגיש את העובדה שלמשתמש תהיה את האפשרו לבחור האם לבטל בכלל את האיזור המחורר או להשתמש בו.

 

חברת אפל לעומת זאת לא מתשרכת מאחור וגם היא הגישה בקשה לפטנט על רעיון די דומה של מסך שמכיל נקבים מיקרוסקופיים, שאפילו לא נראים לעין האנושית ומתחת לנקבים הללו הם יוכלו למקם את החיישנים והמצלמות הרלוונטיות. ייתכן והפטנט הזה יאפשר להם למתוח את המסך מקצה לקצה כמו שסמסונג רוצה לעשות או במקרה הגרוע, היא תוכל לצמצם את המפרץ שיש כעת באייפון X בצורה משמעותית.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים