שתף קטע נבחר

הכינו את הארנקים: כנס המובייל מגיע

לגמרי במקרה, הגלאקסי S9 של סמסונג צפוי להיות הכוכב המרכזי של MWC, כנס המובייל. LG, וואווי ו-HTC ישיקו את המכשירים שלהם במועד אחר. מבט ראשון על הלהיטים של 2018

זו כבר מסורת: לקראת סוף פברואר עולם המובייל נדרך לקראת הכנס הגדול בברצלונה. המכשירים החדשים המושקים בתערוכה, שהכניסה אליה לאדם רגיל עולה מ-800 אירו ומעלה, נשמרים בדרך כלל בסוד כמוס עד ערב הפתיחה ממש. אולם השנה ברור כבר שזה יהיה הכנס של סמסונג, שגם תהיה היצרנית המובילה היחידה שתציג שם מכשירי דגל חדשים - הגלאקסי S9 (וה-S9 פלוס).

 

 

בניגוד לקודמו, שכלל לראשונה עיצוב עוצר נשימה, עם מסך מקצה לקצה ביחס רוחב/גובה כמו בקולנוע, דור ההמשך לסדרת הגלאקסי S לא יציג מהפך. מה שאולי מסביר גם מדוע בחרה סמסונג שלא לערוך הפעם אירוע השקה ייחודי למכשיר (וזכתה מן ההפקר). כמו ב-S8, הדגם הקודם, גם השנה תציג סמסונג שתי גרסאות למכשיר. ה-S9 יגיע עם מסך 5.8 אינץ', וה-S9 פלוס - עם צג 6.2 אינץ'. החידושים העיקריים בשניהם יהיו הופעת הבכורה של המעבדים החדשים, החזקים בעולם, סנפדראגון 845 (בארה"ב) ואקסינוס 9810 (אצלנו, באירופה ובאסיה), וכן שתי עדשות קדמיות במצלמת הסלפי. בדגם הפלוס יהיה חידוש נוסף - מצלמה ראשית, שתגיע לראשונה עם שתי עדשות (כמו בנוט 8). גם תכונות המצלמה יהיו משופרות, עם מפתח צמצם משתנה ועם צילום בהילוך איטי ב-480 פריימים לשנייה.

 

גלקסי S9: הדמייה (צילום: הדמיה)
גלקסי S9: הדמייה(צילום: הדמיה)

 

מרוץ בלתי פוסק

 

היריבה המסורתית מבית, חברת LG, בחרה הפעם שלא להציג את הלהיט הבא שלה, דגם ה-G7 החדש בכנס והיא ככל הנראה תתמקד באירוע נפרד שייערך מספר שבועות לאחר התערוכה. על פי דיווחים ברשת, בכירים בחברה הביעו את רצונם להפסיק את המרוץ השנתי הבלתי פוסק אחר תואר המכשיר הטוב ביותר ולעבור למדיניות של "אנחנו נכריז על מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו חושבים שזה יהיה נכון לעשות".

 

תציג לראשונה בכנס המובייל: שיאומי הסינית (צילום: הדמיה) (צילום: הדמיה)
תציג לראשונה בכנס המובייל: שיאומי הסינית(צילום: הדמיה)

 

גם וואווי הסינית בחרה, בניגוד למנהגה בשנים האחרונות, שלא להציג מכשיר חדש בכנס המובייל, וגם היא תציג את ה-P20 (כן, למרות שהאחרון בסדרת ה-P שלה היה P10) באירוע נפרד, שייערך בפריז במהלך חודש מארס. הפער, חודש ימים בין הכנס בברצלונה לבין האירוע בפריז, הוא כנראה פרק הזמן אותו רוצה החברה להרוויח על מנת שלא להסיט את הזרקורים מדגם ה-Mate 10 המצוין שלה, שהוצג זה לא מכבר, זוכה לשבחים מקיר לקיר ונמכר היטב בכל העולם. ה-Mate 10 תוכנן להיות פורץ הדרך עבור וואווי בשוק האמריקאי, בהסכם שיווק שחתמה עם מפעילת הסלולר ,AT&T עד שהענקית האמריקאית נסוגה מהעסקה ברגע האחרון. כיום הוא נמכר בארה"ב בעיקר באינטרנט.

 

אחרונה חביבה, שבחרה לשמור את הדובדבן שבקצפת להמשך השנה, היא HTC הטייוואנית, מהוותיקות והמשובחות ביצרניות הסלולר, שמצליחה איכשהו לצוף על פני המים בשנים האחרונות, עם דגם U12 החדש.

 

ארבע בתשע

 

מי שכן תנצל את הבמה האדירה בברצלונה כדי לחזור לתודעת חובבי הטכנולוגיה בעולם זו נוקיה, ובעצם HMD הפינית-סינית, מחזיקת המותג המיתולוגי. זו תציג את מכשיר הדגל החדש שלה, נוקיה 9, שאמור לכלול את מיטב טכנולוגיות הסלולר הקיימות כיום. גם הוא יגיע עם מעבד סנאפדרגון 845 ויכלול מסך ברזולוציית QHD, בגודל 5.5 אינץ' ובטכנולוגיית OLED האיכותית. מערך הצילום של הנוקיה 9 יכלול ארבע מצלמות, כמו ב-S9 פלוס, שתיים בחזית המכשיר ושתיים בגבו. חלק מהדיווחים ברשת רומזים שייתכן שתהיה אפילו מצלמה חמישית, מאחור, עם יכולת זום או זווית רחבה. החברה אמורה גם להציג מכשירים בינוניים וזולים — נוקיה ,1 נוקיה 4 ונוקיה 7 פלוס.

 

האם כך יראה הנוקיה 9...? (צילום: הדמיה) (צילום: הדמיה)
האם כך יראה הנוקיה 9...?(צילום: הדמיה)

 

סוני תמשיך את המסורת ותציג בברצלונה מכשיר דגל חדש ממשפחת האקספריה, שייקרא ככל הנראה Xperia XZ Pro כשעד לרגע כתיבת שורות אלה טרם דלפו תמונות של המכשיר, אך משיחות בלתי רשמיות עם ראשי סוני עולה, כי החברה מתכוונת להציע עיצוב חדש לחלוטין לסדרה. בכל מקרה, הוא יהיה הראשון בעולם שיכלול מסך OLED בגודל 5.7 אינץ' וברזולוציית 4K. גם הדגם הזה יקבל את המעבד החדש של קוואלקום, סנאפדרגון 845.

 

מי שתציג בפעם הראשונה בברצלונה ביתן גדול ומרשים היא היצרנית הסינית העולה שיאומי. על פי דיווחים מאתמול, בניגוד להערכות המוקדמות ברשת היא החליטה לבסוף שלא להשיק בתערוכה את דגם ה-Mi7, ממשיכו הישיר של ה-Mi6 שהפגין השנה יכולות מצוינות במחיר משתלם. גם שיאומי, מתברר, שהולכת ומתברגת בהדרגה בין היצרניות הגדולות בתחום, תחכה כנראה להזדמנות קרובה, שבה תוכל להתייצב לבדה מול הזרקורים ולא לחלוק אותם עם אחרות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים