שתף קטע נבחר

P אלף יותר אנדרואיד: כל מה שצריך לדעת על הגרסה החדשה

גרסת הבטא של הדור הבא של מערכת ההפעלה אנדרואיד לסלולריים, שהוכרזה בכנס המפתחים של גוגל, כבר זמינה להורדה במכשירים נבחרים. הנה החידושים

עושים סדר: פתיחת כנס המפתחים השנתי של ענקית הטכנולוגיה "גוגל" הביאה איתה כמה בשורות מרעישות. אחת מהן היא גרסת הבטא לדור הבא של מערכת ההפעלה הפופולרית בעולם - אנדרואיד, הפועלת במלמעלה מ-2 מיליארד מכשירים ברחבי תבל. ה"אנדרואיד P" מקבל תוספות מעולמות הבינה המלאכותית, אבל הוא גם מתייצב במרכזה של יוזמת ה"רווחה הדיגיטלית" של גוגל, שמטרתה להציע למשתמשים כלים מתקדמים לניהול זמן, עם מכשירים ניידים ועם טכנולוגיה בכלל.

 

 

כמיטב המסורת, גרסת ה"P" של אנדרואיד כנראה תקבל שם קוד מתוק במיוחד - בהמשך לגרסאות הקודמות שנקראו על-שם חטיפים ("קיטקאט", "לוליפופ", "מרשמלו", "נוגאט" והאחרון - "אוריאו"). עד להשקה הרשמית, אפשר להסתפק בניחושים מושכלים ("פופסיקל"? "פופטארט"?) ולהבין לעומק מה מחכה לנו בדור הבא של אנדרואיד, עשר שנים מאז הושקה מערכת ההפעלה הראשונה.

 

בינה מלאכותית כחוויית משתמש

האנדרואיד החדש מבטיח להתנהל בצורה חכמה יותר עם הסוללה של המכשיר. פיצ'ר חדש שישולב בגרסה מכונה "סוללה אדפטיבית". הוא תוצר של שיתוף פעולה עם DeepMind, והוא "לומד" את הרגלי השימוש הייחודיים עבור כל משתמש. כך, הקצאת המשאבים של הסוללה במכשיר מנוהלת בנפרד עבור כל אפליקציה: אלה שנמצאות בשימוש תכוף יקבלו יותר "תשומת לב" מהסוללה. גם תצוגת הבהירות של המסך מותאמת, מעכשיו, לא רק לתנאי התאורה - אלא גם להעדפות אישיות של המשתמשים.

 

פיצ'ר חכם נוסף הוא App Active - שימוש בלמידת מכונה כדי לחזות את הפעולה הבאה שתרצו לבצע בסמארטפון. למשל - אם אנדרואיד מזהה שחיברתם אוזניות למכשיר, הוא יקפיץ לכם מיד את האייקון של ספוטיפיי עם השיר האחרון שהתנגן בו.

 

גוגל אנדרואיד (צילום: גוגל)
מציע לכם את הצעד הבא. אנדרואיד P(צילום: גוגל)

 

פיצ'ר ה"סלייס" (Slice) הוא עוד תוספת שאמורה להקל על חיינו. הוא מאפשר להציף את החלקים הרלוונטיים ביותר מתוך כל אפליקציה אל פני השטח, באמצעות חיפוש גוגל פשוט. למשל, במקום להיכנס לאפליקציית תחבורה, להזין כתובת ומיקום ולחפש מסלולים - פשוט מקלידים את שם האפליקציה בשורת החיפוש, והמידע הרלוונטי מתוכה כבר יופיע על המסך. גוגל השתמשה בהדגמת התכונה באפליקציית "ליפט" שלא זמינה בישראל, אבל העיקרון נשאר זהה - ה"סלייס" מזהה שאתם צריכים מונית הביתה מהעבודה, ומציג מיד את המסלול ואת המחיר.

 

הממשק החדש מציע גם ניווט באמצעות מחוות - די דומה לזה שקיים באייפון X. באמצעות כפתור בית וירטואלי אפשר להתנהל עם המכשיר ביד אחת - עניין חיוני, לטענת גוגל, ככל שהמכשירים הופכים יותר ויותר גדולים. יש גם דרך קלה יותר לבצע צילומי מסך ולערוך אותם - חלונית צילום מסך, שקופצת כשלוחצים על כפתור ההפעלה.

 

JOMO, לא FOMO

החידוש הגדול והמדובר ביותר של אנדרואיד P הוא ה"דשבורד" החדש - המאפשר שליטה מוגברת בזמני השימוש במכשיר. כאמור, גוגל נוקטת פה עמדה במסגרת יוזמת ה"רווחה הדיגיטלית" שלה, בניסיון להציע כלים חדשים להתנהלות "יותר אחראית" עם הטכנולוגיה. בנאום הפתיחה שלו אמר סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, שמטרת היוזמה היא לאפשר פחות FOMO - "הפחד להחמיץ", המאפיין את העידן הדיגיטלי עמוס המידע וההתראות, ויותר JOMO - כלומר Joy Of Missing Out,ההנאה מההחמצה.

 

סונדר פיצ'אי, מנכ
סונדר פיצ'אי מציג את הדשבורד החדש(צילום מסך)

 

הדשבורד מציג לכל משתמש כמה זמן הוא מעביר ("מבזבז"? "מבלה"?) בכל אפליקציה, כמה פעמים הוא פתח את המסך במהלך היום וכמה התראות התקבלו - בצורה מרוכזת ונוחה לעיכול. המטרה? לאפשר לנו לנהל את הזמן שלנו עם טלפונים ומכשירים ניידים בצורה מבוקרת יותר. אפשר גם להגדיר מעין "טיימר" עבור כל אפליקציה, כדי להגביל את זמן השימוש בה - כך שכשהזמן נגמר האפליקציה קופאת.

 

מצב ה-DND ("לא להפריע") החדש עובר גם הוא מקצה שיפורים: מעכשיו אפשר יהיה להשתיק שיחות והתראות, אבל גם את הגירוי הוויזואלי שמתלווה אליהן. בנוסף, אפשר להגדיר מספרים ספציפיים - חברים או בני משפחה, ולאפשר קבלת שיחות מהם גם בתוך מצב DND. מצב Wind Down ירגיע לא רק אתכם אלא גם את המכשיר, עם מעבר לתצוגת מסך אפורה, תאורת לילה ומעבר אוטומטי למצב DND - כדי שאפשר יהיה לישון בשקט.

 

גרסת הבטא כבר זמינה להורדה בסמארטפונים הבאים: כל דגמי גוגל פיקסל, סוני אקספריה XZ2, שיאומי מי מיקס 2S, נוקיה 7 פלוס, אופו R15 פרו, Vivo X21, וואן פלוס 6 ו-Essential PH-1. אם ברשותכם אחד מהמכשירים הללו ואתם מעוניינים להתנסות בגרסת הבטא, יש להירשם לתוכנית הבטא של גוגל. פרטים בקישור הזה. וכמובן, לא לשכוח לגבות את המכשיר לפני ההתקנה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים