שתף קטע נבחר

טוב, אבל לא מספיק: +HTC U12

אחת החברות הוותיקות בעולם הסמארטפונים מנסה להישאר רלוונטית עם הדגם החדש +U12. האם זה המכשיר שמסוגל להחזיר את HTC לצמרת היצרניות? בדקנו

חברת HTC היא אחת מיצרניות הסמארטפונית הוותיקות והאיכותיות ביותר, והיא ייצרה מכשירים עוד לפני שידעתם מה זה בכלל אייפון או אנדרואיד. אבל אין ספק שלמרות הוותק והמוניטין הטוב, החברה הטייוואנית לא הצליחה להשאיר חותם משמעותי בשנים האחרונות, שבהן אפל וסמסונג מובילות את השוק והיצרניות הסיניות מזנבות אחריהן ללא לאות. הסיבות יכולות להיות רבות, אבל לזכותה של HTC ייאמר שהיא לא מרימה ידיים ולמרות נתח שוק שמצריך מיקרוסקופ על מנת לראות אותו, היא ממשיכה לייצר מכשירים בקצב מרשים.

 

 

+U12 מצויד במסך בגודל 6 אינץ', עם שוליים דקים בצדדים ושוליים גדולים (מדי) בחלק העליון והתחתון של המכשיר, מה שאומר שמדובר במכשיר שהוא די גדול ביד ואנשים עם כפות ידיים גדולות עלולים להרגיש איתו פחות נוח. המסך עצמו ברזולוציית QHD והוא תומך בפורמט HDR10, אבל אין ספק שבעידן ה-OLED ששולט אצל כל המתחרים, המסך הזה הוא לא אחד המובילים בשוק. שלא תטעו, מדובר במסך טוב, חד יחסית ואפילו מואר, אבל לא מעבר לכך.

 

+HTC U12 (צילום: גיא לוי)
+HTC U12(צילום: גיא לוי)

 

בחזית המכשיר נוכל למצוא שתי עדשות למצלמת הסלפי, שתיהן ברזולוציה של 8 מגה פיקסל והיא עושה את העבודה טוב מאוד. גם צמד המצלמות בגב המכשיר, אחת בת 12 מגה פיקסל ומפתח צמצם 1.8 והשנייה בת 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם 2.6, עושה את העבודה מצוין וזה נכון גם לצילומים בתנאי אור אופטימליים וגם בתנאים קצת פחות טובים. ללא ספק, מדובר מצלמה טובה מאוד.

 

+HTC U12 (צילום: גיא לוי)
(צילום: גיא לוי)

+HTC U12 (צילום: גיא לוי)
(צילום: גיא לוי)

 

מתחת למצלמה נמצא חיישן טביעת האצבע שעושה את העבודה טוב ומדויק. לגבי הגב עצמו, שעשוי מזכוכית מבריקה, הוא נראה פשוט נהדר ומרשים מאוד. אבל (וזה אבל שאנחנו אומרים הרבה לאחרונה), גב המכשיר לא יישאר יפה ככה אפילו לדקה. כל נגיעה, אפילו אם לא התכוונתם, משאירה טביעת אצבע שיכולה לשרוד כמה אלפי שנים וזה ממש מעצבן. חבל.

 

+HTC U12 (צילום: גיא לוי)
גב מרשים ביותר, אבל מושך טביעות אצבע(צילום: גיא לוי)

 

המעבד במכשיר הוא מדגם סנאפדרגון 845 של חברת קוואלקום וביחד עם ממשק ה-Sense של HTC, המכשיר עובד מהר מאוד ויציב מאוד. לא נתקלנו בשום לאגים מיוחדים או תקיעות שונות. אם אתם אוהבים את ה-Sense או לא, זו כבר שאלה אחרת לגמרי ושמענו כבר דעות לכאן או לכאן בנוגע ליעילות והנוחות של ממשק המשתמש של HTC.

 

הרמקולים ב-HTC הם טובים וחזקים באופן מסורתי וכך גם איכות השמע בשיחות והסוללה במכשיר עם 3,500 המיליאמפר-שעה שלה עושה את העבודה באופן סביר והיא תיקח אתכם אל סוף יום העבודה בנינוחות יחסית.

 

+HTC U12 (צילום: גיא לוי)
מערך לחצנים חדשני: מצריך התרגלות(צילום: גיא לוי)

 

פיצ'ר מיוחד במכשיר הזה הוא מערך לחצנים דיגיטליים מיוחדים, שעובדים רק כשהמכשיר דלוק ועד לעדכון המערכת המיוחד שהיה לאחרונה, הם היו בעייתיים והרגיזו מאוד את קהל המשתמשים במכשיר. אבל אחרי העדכון הם הרבה יותר אמינים ונוחים. שימו לב שעדיין צריך קצת להתרגל אליהם, אבל זה תהליך קצר למדי והרעיון בפיתוח הלחצנים הללו הוא נכון ונראה אותו יותר ויותר במכשירים בעתיד.

 

פיצ'ר הלחיצות בצד המכשיר (Edge Sense) שפיתחה חברת HTC ואשר מאפשר למשתמש להגדיר איזו פעולה הוא רוצה שתתרחש כאשר הוא מבצע את הלחיצה המיוחדת, קיים גם במכשיר הזה וגם הפיצ'ר הזה מצריך התרגלות מסוימת, אבל אחרי שמתרגלים, מגלים שזו דווקא אופציה חביבה ויעילה. מחיר המכשיר עומד על 3,600 שקלים לגרסת ה-128GB וזה מחיר יקר, בטח בהתחשב בתחרות שיש מסביב.

 

לסיכום:

מה אהבתי במכשיר: עיצוב חביב, מצלמה ראשית טובה, סוללה סבירה מכשיר מהיר ויציב, מכשיר נגד מים.

מה פחות אהבתי: גב מושך טביעות אצבע, אין שקע אוזניות, מכשיר כבד ומגושם, מחיר גבוה.

 

אין עוררין על איכות הייצור של HTC אבל עם מחיר כזה ומפרט שהוא אינו מושלם – הם לא יוכלו לדגדג את המתחרים. אפילו לא קצת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים