שתף קטע נבחר

האפליקציה הראשונה של המוזיקה העברית

קוראים לה "שירי", היא כוללת היום 1,000 אמנים ו-40 אלף שירים, ובעתיד תצמח עוד ועוד. תכירו את האפליקציה העברית הראשונה (והחינמית) שתלמד במרוצת הזמן להכיר את הטעם שלכם ותהפוך להיות הרדיו האישי שלכם

"שירי", אפליקציית מוזיקה ישראלית חינמית חדשה, יוצאת היום לדרך:  מדובר בפרויקט במימון משותף של משרד התרבות והספורט והספרייה הלאומית, בהשקעה ראשונית של חצי מיליון שקל. גרסת ההרצה של האפליקציה ניתנת כבר להורדה בחנויות האנדרואיד (גוגל פליי) ואפל (אפ-סטור). הפרויקט השאפתני, שבראשו עומד המוזיקאי אריאל הורוביץ, בנה של נעמי שמר ז"ל, מיועד להנגיש למשתמש מוזיקה ישראלית בלבד לפי טעמו האישי, ומצד שני - לחשוף אותו לסגנונות חדשים. בניגוד לאפליקציות המסחריות המוכרות - שמאפשרות בחירה בזמר ובשיר מסוים – "שירי" היא בעצם "רדיו אישי": מזינים מראש שמות של עד שלושה זמרים אהובים, והאפליקציה משמיעה בתחילה רצף אקראי של שירים שלהם.

 

אפליקציית שירי ()
אפליקציית שירי

 

בהדרגה, היא "לומדת" את ההעדפות שלכם ומציעה יצירות שונות. למרות שהיא חינמית, "שירי" לא כוללת פרסומות והיא מאפשרת דילוג על שירים ללא הגבלה. המאגר של "שירי" עתיד לכלול 4,000 אמנים ישראלים ו-60 אלף שירים ויצירות, אך בינתיים הספיקה החברה לקטלג בו קרוב ל-1,000 אמנים וכ-40 אלף שירים. מי שמספקת את השירים היא הספרייה הלאומית, שאצלה מתועדת על פי חוק כל יצירה מוזיקלית מסחרית שהופיעה בישראל. עם הזמן יוכלו אמנים להעלות אליה יצירות שלהם באופן עצמאי. לצורך הפקת "שירי" הוקמה חברה ללא כוונת רווח בשם "הפינג'אן הדיגיטלי", שבראשה עומד הורוביץ, שהוא המנכ"ל והיזם.

 

דירקטוריון החברה כולל את האמנים אביהו מדינה, דני רובס, יאיא כהן-אהרונוב ומיקי ורשאי, העיתונאים יואב קוטנר ושרה ב"ק, וכן אשת החינוך ד"ר רות קלדרון. במשרד התרבות טוענים כי מדובר באפליקציה "דמוקרטית" - היא לא כוללת פלייליסטים מעשה ידי אדם, ורק טעם המאזין קובע. התמלוגים - כספי מדינה - יחולקו באופן שווה בין היוצרים, המבצעים, הנגנים וחברות התקליטים. כ-1.2 מיליון שקל נוספים יוקדשו לפרויקט מדי שנה, לצורך תשלומי התמלוגים ולתחזוקה.

 


העובדה שב"שירי" לא ניתן לבחור שיר או שירים מסויימים להשמעה, כמו באפליקציות המוזיקה הפופולריות, מוזילה דרמטית את תשלומי התמלוגים. עלות הקמת האפליקציה התחלקה בין משרד התרבות (350 אלף שקל) לבין הספרייה הלאומית (150 אלף שקל). הורוביץ מספר כי במהלך העבודה על "שירי" התגלו חוסרים רבים במאגרי השירים בספרייה הלאומית, "אבל במאמץ אדיר הצלחנו להשלים את רובם. במהלך השנה הקרובה נפתח מנגנון, שיאפשר למפיקים ו/או האמנים להעלות בעצמם את החומרים לספרייה ול'שירי' וכך הבעיה תיפתר לחלוטין".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
האפליקציה הראשונה של המוזיקה העברית
צילום: Shutterstock
מומלצים