שתף קטע נבחר

בגלל המחיר: הסמארטפון החדש של LG

היצרנית הקוריאנית מנסה לחזור למרכז הבמה עם G8S ThinQ, מכשיר פרימיום שמצליח לתת פייט לסמארטפונים שעולים אלף שקל יותר. על מחוות היד המוזרות היינו מוותרים

בימים אלה נעשה צפוף בחזית טכנולוגיית הטלפונים והקרב על ההובלה מתנהל בין מתאבקים במשקל כבד. כולם מתמודדים עם אותו אתגר בדיוק: הטכנולוגיה בשלה, הטלפונים מצוינים, ומה שנשאר כנראה זה להתבלט בעזרת גימיקים. LG G8S ThinQ החדש הוא מכשיר מצוין, שמקומו בשורת המכשירים המובילים. כמה כישלונות בעבר ושורה של מכשירים בינוניים מאז הפכו את LG למוערכת פחות מהמגיע לה. עם ה-G8S מבקשת LG לחזור למרכז הבמה, והשאלה היא האם תכונות המוצר ביחד עם תג המחיר שנקבע לו יחזירו את הצרכן הישראלי לחיקה של היצרנית הקוריאנית.

 

טלפון LG G8SThinQ גב (צילום: ynet)
גב זכוכית-מראה מכובד(צילום: ynet)

 

 

מבוגר אחראי

התחושה הראשונה כשלקחתי את ה-G8S ליד הייתה שיש כאן טלפון איכותי ומכובד. עם גב זכוכית-מראה, שוליים מעוגלים מאלומיניום ותחושה מעט כבדה הוא נראה כמו המבוגר האחראי בשכונה. קצת שמרני בעיצובו, עם מגרעת רחבה במיוחד ושוליים גבוהים מלמעלה ולמטה, הוא מציב תשובה שקולה לכל הפלסטיק והצבעים שמוכתבים מטרנדים חולפים. זה עניין של טעם אישי, אבל מבחינתי זה בדיוק הטלפון לשים על השולחן בפגישת עסקים ולהציץ מדי פעם במראה שבגב המכשיר כדי לתקן קווצת שיער.

 

כשנדרשים להעריך את איכות תכונותיו של טלפון חדש נתקלים כיום באמיתה לא מפתיעה: ההבדלים בין הטלפונים בקטגוריה הגבוהה הם די שוליים. פעם היה צריך לבדוק אם האפליקציות רצות בקלות, אם האנדרואיד זורם למשעי, אם התצוגה חדה ובהירה, אם המצלמה מוציאה תמונות טובות. היום, יסלחו לי חברי אניני הטעם, כל הטלפונים האיכותיים עושים את זה בלי למצמץ, לקרקש או להתחמם. אז מה נשאר לנו? לחפש את הערך המוסף שמציע כל מכשיר, אם יש כזה.

 

כמו שאפשר לצפות מטלפון בקטגוריה שלו, ל-G8S יש מסך מצוין, בהיר ועז צבע. מסך בגודל 6.21 אינץ', שוליים יחסית רחבים (82% מסך), רזולוציה 2248×1080 וצפיפות פיקסלים מעט נמוכה - 402 פיקסלים לאינץ'. אפשר ללהג שעות על המגרעת הרחבה, אבל האמת שבעיניי זה לא משנה כלום. מי שזה נורא מפריע לו, יכול להשחיר את האזור שמסביב למגרעת, כדי לקבל מעין מסך מלא עם מסגרת רחבה קצת יותר.

 

טלפון LG G8SThinQ מגרעת (צילום: ynet)
יש מגרעת (שמאל), אין מגרעת (ימין)(צילום: ynet)
 

 

תכונות תמוהות

בדומה למכשירי דגל אחרים, המנוע שבתוך ה-G8S הוא סנאפדרגון 855 של קוואלקום עם זיכרון של 6 גיגה בייט. בהשוואות ביצועים המכשיר מגיע קרוב, אך לא עובר, את שיאני הקטגוריה. הטלפון מציע אחסון פנימי של 128 גיגה בייט ואפשרות הרחבה עד 1 טרה בייט נוספים. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 9, הסטנדרט במכשירים מסוג זה, והמעטפת של LG לא השתנתה והיא פועלת היטב אך לא מפתיעה. הסוללה של המכשיר, בקיבולת 3,550 מיליאמפר-שעה, מעט חלשה בהשוואה לתחרות, אבל מספיקה ליום עבודה רצוף.

 

LG G8S ()

 

יש ל-G8S את כל הכפתורים והשקעים שהייתם מצפים, כולל שקע USB-C ושקע אוזניות. חיישן טביעת האצבע נמצא מאחור, מתחת למצלמות, והוא מתפקד היטב בניגוד לטרנד החיישנים שמתחת למסך, שלפעמים גם עובדים. כמו מכשירים בקטגוריה שלו הוא מאפשר טעינה מהירה וטעינה אלחוטית, והוא בעל עמידות למים בתקן IP68 (עומק עד 1.5 מטר למשך 30 דקות). עד כאן הוא מתייצב היטב בשורה הראשונה של הטלפונים החדשים.

 

אלא שב-LG כנראה חשו בצורך לחזור ולהביא חידושים לעולמות המובייל, שהרי אין הסבר אחר לשורה של תכונות תמוהות שה-G8S מציע. כך למשל המכשיר מאפשר זיהוי משתמש באמצעות קריאת פנים (הגיוני) וקריאת כף יד (פחות). החיישנים בחזית הטלפון מאפשרים לקרוא את ורידי היד ולמדוד עומק על ידי מדידת עומק באמצעות זמן מעבר האור. על בסיס הטכנולוגיה הזו LG פיתחה שורה של מחוות יד מוזרות, שבהן אתה מנפנף בידך מול המכשיר כדי להפעיל אותו. זה היה מיותר כבר בגלקסי S4 של סמסונג וב-LG הנוכחי התנועות מביכות במיוחד ובמרבית הניסיונות לא עובדות. מומלץ להחזיר לשולחן התכנון.

טלפון LG G8SThinQ גב (צילום: יח
מחוות יד מוזרות(צילום: יח"ץ)

 

צילומים מחמיאים

מערך המצלמות של ה-G8S מצליח להפיק צילומים מצוינים, ויש בו כמה הפתעות מעניינות בתחום צילומי בני אדם וסלפי. מדובר בשלוש מצלמות אחוריות (עדשה רגילה 12 מגה-פיקסל, עדשת טלה 12 מגה-פיקסל עם זום אופטי 2X ועדשה רחבה 13 מגה-פיקסל). המערך הזה מאפשר, באמצעות אפליקציית המצלמה, אפשרויות רבות, בין השאר להציג תצוגת מקדימה משולשת כדי לבחור את הזווית המתאימה ביותר ויש אפשרות לעשות צילום משולש שיחבר את שלושת הצילומים באנימציה. מנגנון בינה מלאכותית (AI) מזהה את הסצנות ומציע התאמה אוטומטית של המצלמות.

 

באמצעות המצלמה הקדמית (8 מגה-פיקסל) האפליקציה מציעה שפע אפשרויות, חלקן כבר מוכרות וחלקן חדשות. בין החביבות שבהן האפשרות לצילום עצמי באווירת אולפן, עם תאורה מחמיאה שניתנת לכוונון ורקע שמוחלף בצבע ניטרלי או האפשרות להדביק את תמונתנו על רקע אחר שצילמנו. אגב, מחוות היד עובדות כאן היטב, וניתן לצלם בקלות בהנפת כף יד מול המצלמה בלי תמרוני אגודל מסובכים.

 

טלפון LG G8SThinQ מצלמה (צילום: ynet)
אפשרויות צילום חביבות(צילום: ynet)

 

סרטוני וידיאו ניתן לצלם עם ייצוב תמונה דיגיטלי ועם רבים מהאפקטים של הסטילס, באיכות P2160 או P1080 ב-60 fps או 30 fps, ולצורך הילוך איטי אפשר להגיע עד 240 fps ב-720p.

 

מערך הצליל של ה-G8S מספר את הסחורה, אבל לא מפתיע. בדגם G8 (שאינו נמכר בארץ) הכניסה LG טכנולוגיה חדשה, שהיא מכנה Crystal Sound OLED, אשר משמיעה את המוסיקה דרך המסך. לפי הביקורות הראשונות, יש לשמוח שבישראל המכשיר נמכר עם רמקולים משני הצדדים, שמספקים צליל עשיר, אם כי פחות מזה של גלקסי S10 למשל. בכל מקרה' המערכת מציעה הפרדה לשני ערוצי סטריאו, אודיו DTS:X 3D וכוונון צלילים Meridian, שמרחיב ומהדהד את הצליל. טכנולוגיית Boombox הופכת את השולחן שעליו מונח הטלפון לתיבת תהודה נוספת.

טלפון LG G8S ThinQ (צילום: יח
ישפר את התדמית של LG?(צילום: יח"ץ)

 

השורה התחתונה

אם תחפשו את ה-G8S ThinQ של LG בצמרת הדירוגים בעולם לא תמצאו אותו, למרות שמבחינת התכונות והביצועים שהוא מציג, מקומו בהחלט שם. LG סובלת מתדמית ירודה ולא בנקל תצליח לחזור למקומה הטבעי בצמרת. זו הסיבה ש-LG עושה כעת מאמץ בינלאומי לחזור לשוק, באמצעות תמחור אגרסיבי. היבואנית, חברת רונלייט, מציעה את ה-G8S בישראל ב-2,750 שקל כולל אחריות לשנתיים. זהו מחיר תחרותי לא רק מול הטלפונים המקבילים (שנמכרים בכ-1,000 שקל יותר), אלא אפילו מול המחיר שבו G8S נמכר בעולם. בשביל סכום כזה, שבו נמכרים טלפונים מקטגוריה חלשה יותר, ה-G8S עשוי להיות בחירה מצויינת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים