שתף קטע נבחר

דו"ח הסמארטפונים: אפל ממשיכה לצנוח

מכירות האייפון ירדו ב-13 אחוזים ברבעון השני של 2019 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. וואווי וסמסונג הגדילו את המכירות, בזמן שהשוק התכווץ בשני אחוזים. וגם: הנוכחות של היצרניות הסיניות הולכת וגדלה

ההאטה בשוק הסמארטפון העולמי ממשיכה, עם ירידה של 2% בנפח משלוחי הטלפונים ברבעון השני של 2019 לעומת הרבעון השני ב-2018, כך עולה מנתונים של חברת המחקר Canalys. סמסונג ממשיכה להוביל את השוק העולמי ואחריה וואווי הסינית, ושתיהן הגדילו את כמות הטלפונים שייצרו. לפי חברת המחקר Counterpoint Research, היקף המשלוחים ברבעון הזה ממשיך ירידה רצופה של שבעה רבעונים בשוק הסלולריים, כשההיחלשות העיקרית היא בסין, המהווה כרבע מהשוק העולמי. הודו ממשיכה להסתמן כשוק מפתח לצמיחה עם רבעון שני ברציפות של שיאי מכירות.

 

וואווי P30 פרו (צילום: shutterstock)
וואווי מתחזקת, אבל הרבעון הבא יהיה קשוח(צילום: shutterstock)

 

שוק הסמארטפונים ברבעון השני של 2019 ()
 

בסך הכל נשלחו בעולם 331.8 מיליון סמארטפונים ברבעון שהסתיים בסוף יוני 2019. סמסונג שלחה 76.9 מיליון טלפונים ברבעון (גידול של 6%), וואווי שלחה 58.7 מיליון מכשירים (גידול של 8%), שלישית היתה אפל עם 36 מיליון מכשירים בלבד, צניחה של 13% לעומת הרבעון השני 2018. שיאומי הייתה רביעית עם 32.1 מיליון טלפונים ואופו (Oppo) הסינית חמישית עם 30.6 מיליון יחידות.

 

עשר החברות הגדולות בעולם הסמארטפונים מגדילות את כוחן עם נתח שוק של 79% לעומת 76% לפני שנה. בליגה הבכירה הזו החברות הסיניות הולכות ומתחזקות למרות המאבק של הנשיא טראמפ כנגד הייצור הסיני, ונתח השוק המשותף של וואווי, אופו, שיאומי ורילמי (Realme) (שנכנסה לראשונה לעשר הגדולות) הגיע לשיא ברבעון זה - 42%.

 

פיצוי מסויים לירידה במכירות ב-2019 עשוי להגיע עם כניסתם של מכשירי 5G חדשים. וארון מישרה מחברת Counterpoint אומר: "אנחנו מצפים שהצמיחה בתחום ה-5G תהיה מהירה יותר ממה שהיה במקרה של ה-4G LTE. בניגוד לריבוי המפרטים של ה-4G, כאן מדובר על תקן עולמי אחד שיגדל במהירות. אנחנו מצפים שהיקף מכירות ה-5G יגיע ל-20 מיליון יחידות כבר ב-2019".

 

גלקסי S10 פלוס (צילום: shutterstock)
סמסונג במגמת התרחבות(צילום: shutterstock)

 

סמסונג רושמת גידול במכירות בין השאר בזכות הצלחת סדרת A החדשה, המסמנת את השינוי המשמעותי שערכה בפורטפוליו המכשירים שלה ברבעון הראשון השנה. סמסונג חיסלה את קו מכשירי ה-J והרחיבה את קו מכשירי ה-A, תוך קביעת תמחור אגרסיבי המכוון לשוק שמתחת ל-300 דולר. הטלפונים החדשים, מ-A10 ועד A80, מהווים כעת 50% מהמשלוחים.

 

בסדרת הדגל שלה S, סמסונג השיקה שלושה דגמים השנה, במקום שניים לפני כן, והיא מצפה לשיפור נוסף בזכות הגלקסי נוט 10 שיושק בשבוע הבא והטלפון המתקפל החדש גלקסי פולד. היא גם נכנסת לתחום הדור החמישי עם דגם S10 5G. סמסונג נהנית מעיתוי מצוין של התרחבות, והיא כובשת בחזרה שווקים שבהם נפגעה בעבר מידי היצרניות הסיניות האגרסיביות, שנפגעו ממלחמת הסחר של ארה"ב.

 

סמסונג פרסמה דו"חות רבעוניים שמהם עולה כי חלה ירידה של כ-56% ברווח התפעולי שלה, שנובעת בעיקר מירידה ברווחיות של חטיבות המובייל והשבבים, וירידה של כ-4% בהכנסות ברבעון השני.

 

וואווי תיפגע ברבעון השלישי 

וואווי סבלה מהאטה משמעותית בשווקים הבינלאומיים בעקבות הסכסוך המסחרי עם ארה"ב והטלת החרם עליה, והגידול שרשמה במשלוחי טלפונים נובע בעיקר מגידול בשוק הסיני, שם היא מגיעה לנתח שוק של 38%. המשלוחים שלה מחוץ לסין, לעומת זאת, צנחו בשיעור של 17%, והיא שלחה למערב רק 21.4 מיליון טלפונים.

 

ההערכה היא שהשפעת הצעדים האמריקאיים תורגש ברבעון השלישי השנה, שבו המכירות מחוץ לסין יסבלו מירידה חדה. אנליסטים מעריכים שמפעילות סלולריות רבות באירופה, שמכריזות על פורטפוליו הטלפונים שלהן חצי שנה מראש לפחות, מהססות אם לכלול בהם את המכשירים של וואווי ומחכות להתבהרות התמונה. "המותג של וואווי נפגע מחוץ לסין וייקח זמן וכסף כדי לתקן אותו", אומרים בקנאליס.

 

אייפון אפל (צילוום: AFP)
אפל תגביר את המאמצים בהודו וסין(צילוום: AFP)

 

משלוחי אפל צנחו ב-13% והגיעו ל-36 מיליון יחידות ברבעון השני של 2019. לדברי האנליסטים המכשירים הנוכחיים של אפל - XR, XS ו-XS Max אינם מגוונים מספיק כדי לקדם את התרחבות בבסיס הלקוחות של החברה וגם הצעדים שנקטה החברה כמו הפחתת מחירים ושיפור תוכניות הטרייד-אין לא הביאו לשינוי ממשי. הטלפון המוביל של אפל היה דגם ה-XR, שהיווה כ-38% מסך המשלוחים של אפל בחודש מאי. כדי לחזור לנתיב גידול, מתכוונת החברה להגביר את מאמצי החדירה להודו ולסין, לחתוך במחירי ה-XR וכן להציג אייפון בגרסת 5G בשנה הבאה.

 

אפל דיווחה אתמול על הכנסות של 53.8 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-10 מיליארד דולר, ירידה של 12.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, דיווחה החברה על גידול בהכנסות ממכירות אייפד, מק, שעונים, אוזניות ורמקולים חכמים. כמו כן, נרשם גידול במכירות בחנויות אפסטור, מכירות באייטיוניוז ומכירת מנויים לאפל מיוזיק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים