שתף קטע נבחר

בדקנו את לפטופ הגיימינג הזעיר של אסוס

הוא קטן, מהיר ועוצמתי - אבל גם מרעיש, נטול כרטיס רשת ולא זול בכלל. האם ה-Zephyrus S הוא בדיוק מה שהגיימרים צריכים? צפו

ה-Zephyrus S של ROG מסדרת מחשבי הגיימינג של אסוס הוא פלא הנדסי. אסוס הצליחו לייצר מחשב זעיר במימדיו, אבל עוצמתי בצורה מרשימה ועם חוויית משחק מצויינת. אבל האם לפלא הזה יש מחיר מעבר לעלות של 11 אלף שקל? התשובה היא כן.

 

 

ה-Zephyrus S הוא מחשב נייד זעיר שמיועד לגיימינג ברוחב של 36 ס"מ, עומק של כמעט 27 ס"מ, גובה של 14.95 מ"מ כשהוא פתוח ו-15.75 מ"מ כשהוא סגור. במשקל של 2.1 ק"ג הוא מצויד במעבד של אינטל i7 עם זיכרון של 24GB DDR4 ועוד 8GB on board מה שהופך אותו למהיר וחזק מאוד. הוא מכיל בתוכו מאיץ גרפי של NVIDIA GeForce GTX 1060 עם 8GB ומסך Full HD עם קצב רענון של 144Hz 3ms מה שמקנה לו איכות גרפית מצוינת וחוויית משחק יוצאת מן הכלל. אבל החלק המיוחד בו הוא העיצוב של המחשב עצמו.

 

Zephyrus S  (צילום: אביתר כהן)
Zephyrus S (צילום: אביתר כהן)
 

באסוס שינו חשיבה והורידו את המקלדת לחלק התחתון. את הטאץ' פד, משטח המגע, הזיזו ימינה כדי שיוכל לשמש כעכבר לכל דבר, אם כי הוא הוא עדיין פחות נוח למשחק מאשר עכבר רגיל. הטאץ' פד גם יכול להפוך גם ל-numeric pad דיגיטלי בלחיצת כפתור.

המהלך הזה פינה את כל החלק העליון של המחשב לבניית מנגנון קירור יצירתי מאוד שנקרא AAS (Active Aerodynamic System). המנגנון הזה יוצר הגבהה מלאכותית של כחמישה מ"מ כאשר פותחים את המחשב. החלק העליון של המחשב, שבו יושבים הרכיבים החשובים כמו ה-GPU וה-CPU, שואב אוויר כדי לקרר אותו ופולט אותו דרך פתחי האוורור שמסביב למחשב ומתחתיו. ההגבהה שנוצרת מאפשרת זרימת אוויר חלקה שמונעת התחממות של המחשב ופגיעה בביצועים.

דבר חיובי נוסף הוא איכות השמע, עם רמקולים שפרוסים לרוחבו של המחשב ומפיקים איכות צליל טובה ומפורטת עם אפשרות לווליום גבוה מאוד. המקלדת מוארת במגוון אפשרויות של צבעים החל מאדום בלבד, לצבעים שמתחלפים באופן אוטומטי, דרך מקלדת בצבעי הקשת ועד פייד או הבהוב. וקיימת כמובן גם פונקציה של הנמכה והגברת התאורה של מקשי המקלדת.

 

Zephyrus S  (צילום: אביתר כהן)
Zephyrus S (צילום: אביתר כהן)
 

 

מבחינת ביצועים המחשב לא איכזב והצליח לשמור על בין 50 ל-60 פריימים לשנייה במגוון המשחקים שבדקתי, כשבכולם הגדרות הגרפיקה הן על אולטרה, גם על משחקי טריפל A כמו the witcher 3. המשחקים עבדו חלק ללא תקיעות - כל עוד המחשב היה מחובר לחשמל. ופה בדיוק נגמר הטוב ומתחילות הבעיות.

 

קשה להתעלם מרעש 

מערכת הקירור המיוחדת של ה-Zephyrus עושה עבודה מצוינת אבל גם עושה המון רעש של האוויר שנשאב ונפלט באופן כמעט תמידי. מי שמשחקים עם אוזניות אולי לא ישימו לב לזה אבל לאלו שלא יהיה קשה להתעלם. בעיה נוספת נובעת מגודלו של הכונן הקשיח. אמנם מדובר בכונן קשיח בגודל חצי טרה SSD, שזה המון, אבל הוא גם הכונן היחיד. גודלו של המחשב מאלץ להתפשר על גודלו של הכונן הקשיח, אבל בעידן שבו משחקים יכולים להגיע גם ל-100 גיגה בייט בלי שבכלל דיברנו על מערכת ההפעלה ותוכנות אחרות, כונן של חצי טרה פשוט לא מספיק.

 

Zephyrus S  (צילום: אביתר כהן)
Zephyrus S. אל תחפשו חיבור LAN, כי אין(צילום: אביתר כהן)


הבעיה הכי גדולה אולי של ה-Zephyrus כמחשב גיימינג היא שהוא נטול כרטיס רשת. כלומר אין אפשרות לחבר אליו כבל LAN והחיבור

היחיד לאינטרנט מתאפשר באמצעות WiFi, שזה מאוד בעייתי כשמדובר במשחקי אונליין, במיוחד אם אין לכם בבית אינטרנט עם מהירויות של סיבים אופטיים. מה שווה קצב רענון של 144hz אם יש לכם פינג גבוה? אמנם קיימת אפשרות לחבר מתאם דרך USB tyep-c, אבל המחשב לא מגיע איתו כך שתצטרכו לרכוש אותו אותו בנפרד.

 

פשרות נעשו גם עם הסוללה שאמנם יכולה להחזיק גם שלוש שעות של עבודה משרדית, אבל ברגע שתתחילו משחק כלשהו, היא תתרוקן מהר מאוד וביצועי המחשב יצנחו - מה שכמעט מחייב אתכם לשחק מחוברים כל הזמן. לי באופן אישי היה חסר גם קורא כרטיסים מובנה, כמו גם לחצן Print Screen, אם כי אלה לא באמת הכרחיים לחוויית המשחק.

 

גם מצלמת הרשת באיכות של 720P מצלמת באיכות סבירה עם גירעון שהולך וגדל ככל שתנאי התאורה פוחתים. ככה שלסטרימרים כדאי להיעזר ב-Web Cam חיצוני.

 

לסיכום: ה-Zephyrus S של ROG הוא מחשב גיימינג סופר-איכותי מבחינת כוח, ביצועים וחוויית משחק. הוא קטן, קל ונוח לנשיאה. מנגד, הוא לא חף מבעיות שעם חלקן אפשר לחיות, אבל חלקן פשוט לא מתקבלות על הדעת, במיוחד במחיר של כמעט 11 אלף שקלים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים