שתף קטע נבחר
 

בפיתוח: סוללות העתיד יכילו חומר כיבוי

קבוצת מדענים מאוניברסיטת סטנפורד מצאה דרך יעילה וחכמה יותר להפוך את סוללות הליתיום-יון לעמידות בפני שריפה

בשנה החולפת ראינו את עניין חשיבות הבטיחות, או חוסר הבטיחות, של סוללות הליתיום-יון (אשר נמצאות כיום כמעט בכל מכשיר טכנולוגי נייד) הופך למשמעותי במיוחד, במסגרת המקרה המפתיע והעצוב משהו של ה-Galaxy Note 7. טכנולוגיית הסוללות הזו מציעה דחיסות אנרגיה מרשימה ותפוקה קלה וגדולה יחסית. השימוש בה עתיד רק להמשיך ולהתרחב בעתיד הנראה לעין עם התפתחותו של תחום כלי הרכב החשמליים ומאגרי האחסון הפוטו-וולטאים, כך שזה די טבעי ומתבקש לשמוע על פיתוחים שמנסים להפוך את המוצר הזה לבטוח וחסין יותר ממה שהוא היום.

 

עוד כתבות באתר HWzone:

גוגל ממש רוצה שתתחברו למציאות מדומה באנדרואיד שלכם

כונני SSD נוספים עם שבבי תלת מימד בדרכם אלינו

הקונסולה הניידת הבאה של NVIDIA נחשפת, אבל לא בטוח שנוכל לקנות אותה

 

סוללות ליתיום-יון נחשבות למוצר בטיחותי ברמה ראויה, אך מנגד כיום כולנו כבר יודעים שתקלה משמעותית מספיק בייצור או במנגנון הפריקה והטעינה שלהן עשוי ליצור סכנת חימום יתר, שתביא לפריצת גוף המוצר האטום בנקודה מסויימת - ומגע עם האוויר החיצוני יביא לפריצת להבה אלימה ומסוכנת מאוד, שעלולה לגרום לכוויות, לשריפה ואפילו לפיצוץ במקרים מסוימים. כל אלו הודגמו ועלו לסדר היום באופן משמעותי מאוד במסגרת התקלות של ה-Note 7, כאמור.

 

איור שמתאר את אופן פעולתו של הפיתוח החדש
איור שמתאר את אופן פעולתו של הפיתוח החדש

 

אז מה עושים? לפי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד, הפתרון לסיכון הפוטנציאלי יוכל להיות שילוב של חומר כיבוי בשם "טריפניל פוספט" בתא ייעודי בין האנודה והקתודה של הסוללה. החומר המדובר פופולרי לשימוש במטפי כיבוי ייעודיים בשל יכולתו למנוע ולהפסיק בעירה בתוך זמן קצת במיוחד, והחוקרים מצהירים כי שילובו בתא ייעודי מוגן פולימר יאפשר לו לפרוץ החוצה בטמפרטורות קיצוניות של מעל ל-150 מעלות צלסיוס, על מנת למנוע את התופעות שחזינו ב-Note 7 בתוך פחות משנייה בודדת, ולפני שנגרם נזק משמעותי כלשהו למשתמש או לסביבתו.

 

התפוצצות הנוט 7

התפוצצות הנוט 7

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ניסיון לשלב חומרים מונעי ומעכבי בעירה בסוללות בוצע כבר בעבר, אך הפרדה שאינה טובה מספיק בינו לבין האלקטרוליטים שמאפשרים לסוללה לאגור אנרגיה הביאו לפגיעה משמעותית בביצועיה אשר הפכו את הטכניקה לרלוונטית הרבה פחות. החוקרים מסטנפורד משוכנעים כי החומר הפולימרי הייעודי שאותו פיתחו יעשה את העבודה וישפר את אמינות הסוללות מבלי לפגוע בביצועים שלהן, ותוך תוספת מינימלית למימדיהן שיחד יהפכו את הקונספט לכזה שקורץ מאוד עבור היצרניות השונות.

 

האם סמסונג כבר עומדת בתור עם צ׳ק שמן? לא בטוח, אבל אין לנו ספק שכמעט בכל מקום בתחום הסוללות כבר חושבים ועובדים על פתרונות אפשריים משלהם שיוכלו למנוע את הפיאסקו המסחרי הבא, ואנחנו יכולים רק לברך על כך ולקוות שהיישומים הממשיים לכך יוטמעו במוצרים בהקדם – בין אם בעזרתם של האנשים הטובים מסטנפורד או בלעדיהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
גלאקסי נוט 7 שעלה באש
צילום: AP
מומלצים