פרסומת הסופרבול שהפעילה בתים חכמים בארה"ב
חברת גוגל שידרה בהפסקת הסופר בול פרסומת למוצר הבית החכם שלה, Google Home. התוצאה עשתה בלאגן ברחבי ארה"ב
עוד משהו לחשוב עליו בעתיד. הפעלה קולית של מוצרי בית חכם עלולה להיות בעייתית כאשר הפקודות מגיעות ממקור קול אחר מאשר אנחנו, כך גילו אלפי משתמשים בעוזר האישי החכם של גוגל, ה-Google Home, כאשר בהפסקת משחק הסופרבול ה-51 שנערך אמש, שודרה פרסומת של גוגל לאותו מוצר ובעקבות פקודות קוליות שהושמעו בפרסומת, אלפי מכשירי Google Home ברחבי ארה"ב הופעלו בטעות.
Google Home הינו עוזר אישי חכם לבתים, אשר מופעל באמצעות פקודות קוליות ומסוגל לבצע מטלות רבות כמו הפעלה וכיבוי של מוצרים אלקטרוניים בבית, כולל פתיחה ונעילה של דלתות הבית והמוסך, אם הותקנו כך מראש, הוא מסוגל לבצע חיפושים באינטרנט ולהציג את התוצאות אם בקולו או באצמעות ניגון של קטעי מוסיקה מתוך הרשת, הוא יכול לקבוע או לבטל פגישות ותזכורות, הוא יכול לחייג או לשלוח הודעות טקסט ואפילו ווטסאפ ועוד. בבתים רבים בחרבי העולם מותקנים עוזרים אישיים כדוגמת גוגל הום או אלכסה של חברת אמאזון.
הפרסומת עצמה כללה פקודות כמו: "הדלק את כל האורות בבית", "הפעל מוסיקה", הצגה של מתכון למאכל מסוים ועוד. התוצאה? באלפי בתים בהם צפו בפרסומת הזו בעוצמת שמע שהייתה מספיק גבוהה כדי להגיע אל המכשיר, הוא הופעל וביצע את הפקודה שנשמעה בפרסומת עצמה.
That Google Home commercial had my Google Home going crazy. #thanksgoogle #SuperBowl
— Nicole Littletaylor (@nlittletaylor) February 5, 2017
I would never let Google run my home!
— Bill Gillmeister (@Bylawbillgill) February 6, 2017
https://t.co/quyUpcackH via @GeekWire
The Google Home commercial turned on my Google Home. She's the only person in my house who listens to me.
— Dave Matter (@Dave_Matter) February 5, 2017
Every time a #googlehome commercial comes on and says "Ok Google" I legit start yelling "No! No!" at mine so she doesn't respond. Good lord
— Claire Gendel (@Clairetastic) February 5, 2017
למעשה זו לא פעם ראשונה שדבר כזה קורה בעת שידור טלוויזיוני, אבל היקף הצפייה בסופרבול הפך את זה לתופעה רחבה יחסית, ואת זאת ניתן היה לראות לפי כמות הציוצים והפוסטים שאנשים העלו, כאשר הם שיתפו מה בדיוק קרה אצלם בבית בזמן שהפרסומת שודרה. מי יודע, אולי הבאז שהפרסומת הזו יצרה, הייתה מראש הכוונה של גוגל כשהחליטו להשקיע את הסכום העצום שעולה שידור של רצועה כזו במהלך משחק הסופרבול.