אובר ממשיכה להסתבך
לאחר הטענות על הטרדות מיניות בחברה ולאחר שהמנכ"ל תועד כשהוא מתפרץ על אחד מנהגיו, מתברר כעת שהחברה הפעילה כלים מיוחדים על מנת לחמוק מהשלטונות במדינות בהן נאסר עליה לפעול.
חברת אובר האמריקנית, המספקת שירותי תחבורה ציבוריים באמצעות יצירת קשר בין נהגים ונוסעים נמצאת בתקופה לא טובה מבחינתה.
זה החל עם טענות קשות שהועלו בפני מנכ"ל החברה, טראוויס קלאניק על הטרדות מיניות ואווירה של סקסיזם בקרב עובדות החברה ולאחר שהוא עצמו תועד כשהוא מתפרץ על אחד מנהגי החברה, פאוזי קאמל, בעת שזה התלונן בפניו על מספר שינויים שערכה החברה כמו שינויי מחירים לא צפויים, מגיעה כעת התסבוכת החדשה והרושם הוא שהיא חמורה מכולן עד כה.
החברה השתמשה בכלי טכנולוגי שנקרא Greyball ששימש את החברה משנת 2014 כדי לאסוף דאטה על המשתמשים בשירות ועל הרגלי הנסיעה שלהם כשהמטרה היא לחמוק מהשלטונות במדינות בהן נאסר על השימוש בשירות של החברה.
הכלי מסוגל לזהות אנשי חוק, שוטרים וגם כאלו שמשתפים איתם פעולה על מנת לזהות את הפעילות של החברה ובתגובה הוא היה שולח אליהם נתונים מזוייפים או לחילופין היה משבית את התוכנה אצלם, כך שבסופו של תהליך, אנשים שהיו מסומנים על ידי אובר לא היו יכולים לקבל את שירות ההסעות. מסתבר שהחברה גם סיננה באמצעות הטכנולוגיה הזו "נוסעים לא רצויים" לאחר שבדקה את מצב האשראי שלהם, פרופיל המדיה החברתית שלהם ועוד מידע מקוון שהיה זמין עבורם.
אובר בתגובה רשמית לא הכחישה את השימוש בכלי הזה אולם היא טענה שזה מנגנון שהיא מפעילה משנת 2014 על מנת למנוע מנוסעים מזוייפים לחבל בשירות על ידי הזמנות שווא או על ידי הלשנה לשלטונות באותו איזור בו אובר פעלה. בין אם אלו אנשי חוק או מתחרים מחברות שונות ונהגי מוניות מסורתיים. מומחה סייבר ואיש NSA לשעבר, קנת גירס אמר "אובר היא חברה סייבר טכנולוגית שפועלת בצורה משובשת כל כך שאין פלא שהם גולשים פה ושם מעבר לגבולות החוק". אובר פועלת כיום במעל 400 ערים בכ-70 מדינות ברחבי העולם ויצא לה שם של ילד רע בעולם הטכנולוגיה כאשר הייתה משיקה שירותים או מוצרים עוד בטרם קיבלה את האישורים הרצויים משלטונות החוק במדינה בה ניסו לפעול. כעת נותר רק לראות כיצד יגיבו שלטונות החוק בארה"ב על התרגיל שאובר עשתה להם.