שתף קטע נבחר
 

ארה"ב: פרס לסטודנטים בטכניון שפיתחו מזל"ט

הקבוצה הישראלית זכתה במקום השלישי בתחרות שבה השתתפו 54 קבוצות מרחבי העולם. 18 הסטודנטים מהטכניון פיתחו כלי טיס בלתי מאויש שיכול לאתר נעדרים ולזהות מוקדי שריפות וצפיפות בכבישים

 

צילום: דוברות הטכניון

צילום: דוברות הטכניון

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עוד הישג לטכנולוגיה הישראלית: קבוצת סטודנטים מהטכניון זכתה במקום השלישי בתחרות בין-לאומית לפיתוח כלי טיס בלתי מאוישים למטרות חיפוש וחילוץ מטיילים נעדרים. בתחרות השתתפו 54 קבוצות מרחבי העולם. הקבוצה טסה לתחרות בתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה במסגרת מדיניות המשרד לתמוך במשלחות של סטודנטים ותלמידים לתחרויות מדע בחו"ל.

 

בתחרות - AUVSI SUAS - שמתקיימת מדי שנה במרילנד שבארצות הברית, השתתפו 54 קבוצות של סטודנטים ותלמידי תיכון משמונה מדינות - ארצות הברית, גרמניה, הודו, טורקיה, פולין, קנדה, ישראל ורומניה. במסגרת התחרות, שמטרתה לעודד פיתוח של כלי טיס בלתי מאוישים, נדרשת כל קבוצה לבנות כלי טיס לא מאויש הממלא משימות מוגדרות. השנה התמקדה התחרות בחיפוש וחילוץ של מטייל נעדר, והמטוסים שנבנו היו צריכים לשאת מערכת אוטונומית לסיור אווירי שתוכל לזהות אובייקטים, להתחמק ממכשולים ועוד.

 

כלי הטיס הבלתי מאויש (צילום: דוברות הטכניון) (צילום: דוברות הטכניון)
כלי הטיס הבלתי מאויש(צילום: דוברות הטכניון)

כלי הטיס בפעולה (צילום: דוברות הטכניון) (צילום: דוברות הטכניון)
כלי הטיס בפעולה(צילום: דוברות הטכניון)

 

בקבוצת TAS, קיצור של "מערכות אוויריות הטכניון", חברים 18 סטודנטים וסטודנטיות מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל ומהפקולטה להנדסת חשמל על שם ויטרבי בטכניון. הקבוצה פיתחה וייצרה עבור התחרות שני מטוסים ברוחב 2.9 מ' (מוטת כנפיים), באורך 2.1 מ' ובמשקל 12.5 ק"ג. במהלך העבודה על הפיתוח ביצעו הסטודנטים אנליזות, סימולציות, בדיקות וניסויים קרקעיים ואוויריים כדי להגיע לביצועים הטובים ביותר, ולבסוף בנו את המטוסים במו ידיהם.

 

המטוסים שפיתחו חברי הקבוצה מסוגלים להמריא, לטוס ולנחות באופן אוטומטי, לזהות באופן ידני ואוטומטי מטרות קרקעיות הנמצאות בשטח החיפוש ומחוץ לגבולות הגזרה, להתחמק ממכשולים סטטיים ודינמיים, להטיל מטען לנקודת ציון מסוימת ולהעביר נתונים בזמן אמת אל מרכז הבקרה. למטוס יישומים אזרחיים רבים כגון זיהוי תאונות וצפיפות בכבישים, זיהוי מוקדי שריפות, סיור לאורך קווי נפט וקווי חשמל וצילומי שטח לצורך מיפוי.

 (צילום: דוברות הטכניון) (צילום: דוברות הטכניון)
(צילום: דוברות הטכניון)

חברי הצוות מהטכניון (צילום: דוברות הטכניון) (צילום: דוברות הטכניון)
חברי הצוות מהטכניון(צילום: דוברות הטכניון)

 

שר המדע אופיר אקוניס בירך את חברי הקבוצה מהטכניון ואמר: "הסטודנטים המבריקים שלנו עשו זאת שוב. הנבחרות הישראליות עושות חיל בתחרויות בין-לאומיות רבות ומגיעות למקומות הראשונים. כך אנו מעצימים את מעמדה של ישראל בעולם כמובילת חדשנות. משרד המדע בראשותי ימשיך לתמוך בדור הבא של מדענים ישראלים, התלמידים והחוקרים המצוינים שלנו".

 

מנחה הקבוצה דרור ארצי אמר לאחר התחרות כי "הטכניון זוכה להערכה רבה מאוד מכל המארגנים והמשתתפים בתחרות היוקרתית הזאת".

 

קפטנית הנבחרת עדי טופורק הוסיפה: "אנחנו מקבלים תגובות של התפעלות מהתעשיות האוויריות על יכולתנו לפתח כלי טיס כזה על ידי סטודנטים במהלך שני סמסטרים בלבד. זו השנה הרביעית שאנחנו משתתפים בתחרות, ובכל שנה אנחנו מפתחים פלטפורמה שונה ומשכללים את המערכות".

 

 

חברי הנבחרת מהטכניון הם עדי טופורק, אמרי צרור, ג'ייסון בן שטרית, סיגלית גרינברג, דניאל ג'וזף, אוהד מרקוס, אופיר מילול, רועי יהודאי, אלכסנדר שנדר, שני בג'יו, ז'נה ברונר, עמנואל בן שושן, מקסים סולוביי, חיים איליה ברוד, אייל גניס, דן בן דוד, אביב חסון, נתנאל אבן דנן ודולב סימון. מנחה הפרויקט הוא דרור ארצי, ומתרגל הפרויקט הוא יבגני גוטניק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות הטכניון
הקבוצה מהטכניון
צילום: דוברות הטכניון
מומלצים