העתיד של שואבי אבק רובוטיים: איסוף מידע
לקולין אנג'ל, מנכ"ל חברת iRobot המשווקת את שואב האבק "רומבה", יש תוכניות גדולות בנוגע למוצר הפופולרי שכבר נמצא היום בבתים רבים: "יש מערכת שלמה של שירותים שהבית החכם יכול לספק, ברגע שיש מיפוי נכון שלו"
כך פועל הרומבה
בשנים האחרונות שואב אבק רובוטי הפך כמעט למוצר צריכה בסיסי, והוא פופולרי בבתים רבים בארץ ובעולם המערבי: אנחנו מורגלים לראות אותו מתרוצץ בשובבות ברחבי הבית, מנקה ביעילות פירורים מהרצפה וצולח אפילו שטיחים ופינות חשוכות מתחת לספה. אבל יכול להיות בעתיד הלא רחוק הוא יעשה הרבה יותר מלאסוף אבק - הוא יאסוף מידע.
כך לפחות לפי האסטרטגיה של קולין אנג'ל, מנכ"ל חברת iRobot המייצרת ומשווקת את המותג הפופולרי, ה"רומבה". בריאיון ל"רויטרס", מספר אנג'ל על התוכניות שלו לעתיד הקרוב, ועל השימושים העתידיים שצריכים להיות לשואבי אבק רובוטיים במסגרת הבית החכם.
"יש סביבה שלמה של חפצים ושירותים שהבית החכם יכול לספק", אומר אנג'ל, "וזה יכול לקרות עם מיפוי עשיר של הסביבה הביתית, שהמשתמשים מאשרים לשתף". איסוף המידע הוא הכרחי לטענתו, והוא השלב האבולוציוני הבא של מכשירים חכמים כדוגמת ה"רומבה". המידע שייאסף יהיה מרחבי ומגוון: מימדי החדר, המרחקים בין הספות, השולחנות, המנורות ופרטי ריהוט אחרים.
כשלוקחים בחשבון את הכיוון של התעשיות הטכנולוגיות שמעודדות מכשירים חכמים - אין ספק שמידע מהסוג הזה יכול להיות חיוני עבור מכשירים מחוברים רבים. כבר היום ניתן למצוא בשוק תאורה חכמה, מיזוג אוויר חכם ומצלמות אבטחה חכמות למשל, אבל לטענת אנג'ל - המכשירים האלה עדיין די "טיפשים" בכל מה שקשור להבנת הסביבה המרחבית המיידית שלהם.
לחזון הזה של אנג'ל כבר יש תומכים מרחבי התעשייה, כולל בקרב שלוש הענקיות: אמזון, אפל ואלפאבית (גוגל) - שכבר דוחפים עוזרות קוליות מבוססות בינה מלאכותית לממשקים שונים בבתים חכמים. לפי דו"ח של IHS Markit, שוק המכשירים הביתיים החכמים גלגל 9.8 ביליארד דולרים בשנת 2016, ובשנה הנוכחית הוא צפוי להיות שווה 60 אחוזים יותר.
אנג'ל אמר בריאיון כי החברה שלו, שהפכה את מוצר הדגל - ה"רומבה" למותאם לשימוש באמצעות העוזרת הקולית "אלכסה" של אמזון, מקווה למכור את מפת המידע שתיאסף על ידי השואב הרובוטי לחברות הגדולות כבר בתוך שנתיים.
קולין והרומבה
צילום: רויטרס
מומלצים