אינטל ומובילאיי יקימו צי רכבי ניסוי אוטונומיים
עכשיו כשעסקת הרכישה הושלמה באופן סופי, יאיצו שתי החברות את חלום הרכב האוטונומי על ידי הקמת צי שיכלול 100 רכבי ניסוי אשר חלקם ינועו בישראל
רגע לאחר השלמת עסקת הרכישה של חברת מובילאיי הישראלית בידי ענקית הטכנולוגיה, חברת אינטל, הודיעו שתי החברות על התחלת ייצור של צי הכולל כ-100 רכבי ניסוי אוטונומיים ברמה 4 (אוטונומיים לחלוטין) שינועו בכבישים ברחבי העולם, בין היתר גם בישראל. "אספקה מהירה של כ-100 מכוניות ניסוי תמחיש שהמערכת ההיברידית הזו ניתנת להתאמה לצורכי הלקוח", אמר אמנון שעשוע, שמונה לסגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי.
"ייצור ובדיקת מכוניות בתנאים אמיתיים יספקו משוב מידי ויאיצו את אספקת הטכנולוגיות והפתרונות למכוניות אוטונומיות במידה רבה", הוסיף שעשוע. "גיוון גיאוגרפי הוא היבט מאוד חשוב בייצור, משום שלאזורים שונים יש סגנונות נהיגה שונים וגם תנאי כביש ושילוט אחרים. המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיית רכב אוטונומית שניתן יהיה לפרוס בכל מקום. משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים לבדוק ולהכשיר את המכוניות במיקומים שונים".
הישות החדשה של אינטל, שתבדוק את המכוניות החדשות, תשלב יכולות טכנולוגיות של מובילאיי כמו ראיית מחשב, חיישנים, היתוך נתונים (Fusion) מיפוי ומדיניות נהיגה, יחד עם פלטפורמות המחשוב הפתוחות של אינטל ומומחיותה במרכזי נתונים וטכנולוגיות תקשורת G5, כדי לספק מערכת שלמה "מהענן למכונית".
הצי המתוכנן יכלול רכבים מחברות שונות ומדגמים שונים על מנת להבהיר ולהמחיש שהטכנולוגיה לא תהיה תלויה ביצרן או בפלטפורמה כאלה או אחרים. צי המבחן יאפשר להדגים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים את הביצועים בתנאי אמת וגם ישמש כבסיס לאינטראקציה ישירה עם הרגולטורים. הוא ימחיש קונספטים חדשניים של מיפוי ותיקוף בטיחות, שיהיו ניתנים להרחבה.
"אף אחת מהחברות לא יכלה לעשות זאת לבדה", הסביר שעשוע. "בהתחשב במערכי הכישורים של שתי החברות, אפשר לייצר צי עצמאי של מכוניות מבחן כמעט מיד. פעילויות אלו לא יבואו במקום הפעילויות של הלקוחות, אלא בנוסף להן. לקוחותינו יפיקו תועלת מיכולתנו להשתמש בצי להאצת פיתוח הטכנולוגיה. אנחנו רוצים לאפשר ליצרני המכוניות לספק מכוניות ללא נהג מהר יותר, תוך הפחתת עלויות. הנתונים שנאסוף יחסכו ללקוחותינו כסף".