שתף קטע נבחר

גוגל הסירה 700 אלף תוכנות זדוניות

ענקית הטכנולוגיה הסירה במהלך שנת 2017 למעלה מ-700 אלף אפליקציות זדוניות. במקביל היא הודיעה על מנגנון חיפוש מתקדם ועדכני שיאפשר חיפוש יעיל יותר ומהיר יותר

המירוץ אחר אפליקציות זדוניות בחנות המקוונת של גוגל לא נגמר אף פעם, אבל ענקית החיפוש מודיעה כי מנגנון חדש ומתקדם עשוי להביא לאיתור מהיר ויעיל יותר.

 

עוד בג'ירפה:

 

תאומים לא זהים: גלקסי S9 מול S8

נוקיה 6 ונוקיה 5 משתדרגים לאנדרואיד 8

סוני תפתח בקר מיוחד ל-VR

 

בהודעה בבלוג הרשמי, הודיעה גוגל כי במהלך 2017 הצליחה למחוק למעלה מ-700 אלף אפליקציות זדוניות מה-Google Play, עלייה של 70 אחוזים לעומת 2016. למעלה מ-2 מיליארד משתמשי אנדרואיד ברחבי העולם מסתמכים באופן כמעט עיוור על האפליקציות בחנות, בין אם הם מזמינים פיצה או מנסים לתפוס פוקימון. למרות השימושיות שיש במרבית האפליקציות, יש לא מעט עם פונציאל הרסני במיוחד.

 

 (צילום: ג'ירפה) (צילום: ג'ירפה)
(צילום: ג'ירפה)

 

בחודש אפריל האחרון חשפה חברת האבטחה ESET אפליקציית פנס תמימה למראה, אך מתחת לפני השטח הושתל בה קובץ זדוני שכל תפקידו היה לבצע גניבת מידע של פרטי הבנק או כרטיסי האשראי של המשתמש. גם חברת Avast המפתחת אנטי-וירוס למכשירי האנדרואיד, מצאה נוזקה זהה כמעט לחלוטין במגוון אפליקציות, כולל משחקים קלאסיים כדוגמת סוליטר.

 

 (צילום: ג'ירפה) (צילום: ג'ירפה)
(צילום: ג'ירפה)

 

למרות שיישומים אלה ורבים אחרים הצליחו לחמוק מתחת לרדאר של גוגל, החברה מציינת כי 99 אחוזים מהיישומים עם תוכן פוגעני "זוהו והוסרו עוד לפני שמישהו התקין אותם". גוגל הצליחה לעשות זאת באמצעות מערכת למידה ממוחשבת שנועדה לאתר ולמחוק מיידית יישומים עם תוכן לא הולם, תוכנות זדוניות ואפליקציות מתחזות, כך אמר אנדרו אהן, מנהל המוצר של החנות המקוונת.

 

האלגוריתם החדש מסוגל גם לזהות עבריינים חוזרים, כלומר מפתחים המנסים לנצל את המערכת יותר מפעם אחת, ובסך הכל חסמה החברה למעלה מ-100 אלף מפתחים בשנת 2017. רוב היישומים שנמחקו מהחנות היו למעשה "עותקים", כלומר ניסיון של מפתחים לרכב על יישומים פופולריים ולגרום למשתמשים להוריד כאלה בעלי שם דומה כמעט לחלוטין. המקרה החמור ביותר היה עם זיהוי גירסה מזוייפת של אפליקציית המסרים WhatsApp שהצליחה להערים על למעלה ממיליון משתמשים עד שהוסרה על ידי גוגל בנובמבר האחרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים