החברה הישראלית שתפתח אפליקציות לאולימפיאדה
אפליקסטר, שהפלטפורמה שפיתחה כבר משרתת גופי שידור רבים ברחבי העולם, חתמה על הסכם עם הערוץ האולימפי שבמסגרתו תפתח אפליקציות לסיקור סיפורים מאחורי הקלעים של התחרויות. האפליקציה הראשונה תושק כבר בשבועות הקרובים
חברת הסטארט-אפ הישראלית אפליקסטר תפתח אפליקציות בינלאומיות שבאמצעותן יסוקרו סיפורים מאחורי הקלעים של המשחקים האולימפיים - זאת כשלב ראשון במסגרת הסכם שחתמה באחרונה עם הערוץ האולימפי.
חברת השידורים האולימפית, שמכסה באופן בלעדי את הנעשה מאחורי הקלעים של התחרויות, תשיק כבר במהלך השבועות הקרובים את האפליקציה הראשונה במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם אפליקסטר. אפליקציה זו תאפשר לצופים בכל העולם גישה לסיפורים ולאנשים שהופכים את המשחקים האולימפיים לאירוע בעל קנה מידה עולמי.
ההסכם נחתם לאחר שהערוץ האולימפי בחר באפליקסטר לאחר בחינה של מספר חברות, מהמובילות בעולם בתחום זה. הפלטפורמה של אפליקסטר מציעה שילוב בין יכולות שפותחו על ידי החברה עצמה, לבין יכולות שמפותחות על ידי חברות מתמחות בתעשיית התוספות ויכולות להתממשק עם איתה. החברה מציעה לשותפים ולקוחות גם כלי פיתוח על גבי הפלטפורמה.
הפלטפורמה שפיתחה אפליקסטר כבר משמשת לקוחות מתחום שידורי הטלוויזיה המסורתיים, בהם ענקית הטלוויזיה הגרמנית פרוזיבן - שחולשת גם על השוק האוסטרי והשוק השוויצרי. החברה הישראלית פיתחה עבורה 12 אפליקציות, בהן ארבע אפליקציות הנוגעות לתחום הספורט. עוד בין לקוחותיה של החברה - רשת-13 בישראל, פוקס ודיירקט טי-וי האמריקניות, רשת דיסקברי העולמית ועוד.
במהלך השנה החולפת הרחיבה אפליקסטר את פעילותה גם בקרב חברות מדיה המשדרות באמצעים דיגיטליים בלבד - ביניהן קבוצת המוזיקה האמריקנית LivebyLive, ערוצי הילדים Jelly Jam ו-Zoomo TV ועוד.
״אנחנו שמחים על כך שהערוץ האולימפי בחר בנו על פני המתחרים", מסר יהונתן לאור, יזם משותף ומנכ"ל אפליקסטר. "בעידן שבו ישנה חשיבות עליונה לגופי מדיה מכל הסוגים והגדלים לתקשר באופן ישיר עם הלקוחות שלהם ללא תלות בגופים נוספים כגון פייסבוק ויוטיוב, הפלטפורמה שלנו נותנת מענה לצרכים הללו תוך שמירה על איכות ומתן מגוון עשיר של כלים ויכולות מהמובילים בתחום.
"היכולות של הפלטפורמה של אפליקסטר לייצר במהירות אפליקציות תוכן באיכות גבוהה עבור תכנים מכל הסוגים כולל וידאו, מאמרים, רדיו ופודקאסטים, לצד הניסיון שהחברה צברה עם מותגי תוכן מובילים בינלאומיים, הביאה לביסוס מעמדה כמובילה בתחומה".
אפליקסטר, אשר גייסה עד כה 30 מיליון דולר, הוקמה על ידי ניר פרידמן ויהונתן לאור. היא מעסיקה כ-80 עובדים במשרדיה בתל אביב, בלונדון, במיאמי ובניו יורק. לאחרונה נוספו לחברה נציגויות גם באיטליה ובלוס אנג'לס.