לשחק FIFA דרך האינטרנט: מה עושה החברה הישראלית שרכשה EA
השלוחה הישראלית של "גיימפליי", שנרכשה על-ידי ענקית המשחקים EA, תאפשר לה להשיק בעתיד שירות משחקים דרך האינטרנט בלי צורך בקונסולה, במחשב או בהורדה מהרשת
החברה הישראלית שרוכשת ענקית הגיימינג הבינלאומית EA תאפשר לה להשיק בעתיד שירות משחקים דרך האינטרנט.
העסקה, שבמסגרתה רכשה EA את הפעילות הישראלית של חברת "גיימפליי" האמריקאית, נסגרה בפועל כבר לפני חצי שנה ופורסמה רק כעת. השלוחה הישראלית מונה עשרות עובדים בקיסריה, והיא מבוססת על חברת "פלייקאסט" שנרכשה ב-2015 על-ידי "גיימפליי".
מהי משמעות הרכישה? המוצר של "פלייקאסט" הוא "גיימינג בענן" טכנולוגיה המאפשרת "להזרים" משחקי וידיאו דרך האינטרנט. אין צורך לקנות עותק פיזי או להוריד את המשחק, ולמעשה גם אין צורך במחשב עם כרטיס גרפי חזק או בקונסולת משחקים יקרה, ואפילו לא בהורדת משחק "כבד" למחשב או לקונסולה. הלקוחות מקבלים גישה לספרייה רחבה של משחקים ב"ענן", שניתן לשחק בהם ישירות על מסך הטלוויזיה או המחשב – במודל שמזכיר את מה ש"נטפליקס" עושה בתחום הסרטים והסדרות.
זה תחום חדש יחסית, שנמצא עדיין בחיתוליו. הוא לא התרומם עד כה בין השאר, בגלל הצורך במהירות חיבור גבוהה מאוד לרשת. לאורך השנים היו כמה חברות שהתנסו בו, בראשן חברת "אונלייב" שנסגרה.
שירותי הגיימינג בענן הבולטים כיום הם "פלייסטיישן נאו" של "סוני" ו"גיימפליי". כעת EA רוצה להשיק גם היא שירות "גיימינג בענן" או סטרימינג משחקים משלה. היא צפויה לשלב אותו בחנות הדיגיטלית שלה, "אוריג'ין", כך שיהיה ניתן לשחק בעתיד בכותרים מפורסמים של EA ללא רכישה פיזית וללא הורדה למחשב או לקונסולה. בין המותגים המובילים של EA אפשר למצוא את FIFA, באטלפילד, "ניד פור ספיד", "סימס", ועוד.
סכום העסקה לא פורסם אך הוא עומד על כמה עשרות מיליוני דולרים. EA כבר ניהלה מגעים לרכוש את "פלייקאסט" עוד בשנת 2010 אך אלה לא צלחו.
הצוות יצטרף לחטיבה של EA האחראית לפיתוח והפעלת הטכנולוגית שעומדות בבסיס השירותים והמשחקים של EA. "גיימינג בענן הוא תחום מלהיב שיעזור לנו לתת ליותר שחקנים את האפשרות לשחק במשחקים מיותר מכשירים ומכל מקום", אומרים ב-EA.