שתף קטע נבחר

טכנולוגיה נגד טרור: הפיתוחים הישראלים שהוצגו בכנס שרי ביטחון הפנים

רובוט לסריקת מנהרות, כוונת מצלמה שעוקבת אחרי מעוף הכדור, רחפן סיור שיכול להחליף פטרול אנושי ועוד: אלו החידושים מהכנס הבינלאומי לשרי ביטחון פנים

רובוט מתוחכם שמסוגל להחליף חייל בסריקת מנהרה, רחפן עמיד שלא צריך טעינה ויכול לשמש לפטרול דיגיטלי, מערכת המדמה עיני אדם ויכולה לזהות ולנתח תנועה או שינוי מבני, ושעון מיוחד המשמש להגנת סייבר בעידן הדיגיטלי - אלו הם רק חלק מהפיתוחים הטכנולוגיים מתוצרת התעשייה הישראלית, שהוצגו בשבוע שעבר בכנס הבינלאומי לשרי ביטחון פנים, שנערך בירושלים. הכנס, שנערך בשיתוף פעולה עם המזכירה האמריקאית לביטחון המולדת, קירסטן נילסן, מהווה את המפגש הראשון בדרך להקמתו של פורום בינלאומי למאבק באתגרים המשותפים, ובין משתתפיו היו גם ראש הממשלה, נשיא המדינה, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

 

ה-HoverMast-100 הוא רחפן עשוי קרבון עם מנועים ייעודיים, המחובר לרכב בכבל. הרחפן מסוגל לרחף באוויר ללא הגבלת זמן כאשר הוא מחובר בכבל אשר מטעין אותו. בנוסף, הוא מסוגל להרים משקל של 8 קילוגרם עד למרחק של 100 מטרים ועד 15 קילוגרם ל-150 מטרים, כולל מצלמות דיגיטליות מתקדמות.

 

כנס ללוחמה בטרור ()
מערכת ש"רואה" ומנתחת נתונים

 

ה-Third Eye היא מצלמה תרמית עם יכולת ניתוח מידע מובנת, שמאפשרת זיהוי ואיכון מטרות תוך כדי תנועה. ניתן להתקין אותה על גבי רחפנים והיא יכולה לבצע זיהויים של אובייקטים, אנשים ומבנים תוך כדי תנועה. המצלמה מאפשרת עבודה אוטונומית של הרחפן לביצוע פעולות שאינה דורשת התערבות אדם.

 

כנס ללוחמה בטרור ()
השר גלעד ארדן מתרשם מהפיתוחים בכנס

 

האקיוביט הוא שעון אטומי השומר על זמן ותדר מדויקים, ומסנכרן בין מערכות בצורה מדויקת, תוך יכולת לאתר מתקפות סייבר עליהן בזמן אמיתי. את השעון מציבים בין האנטנה המקבלת שידור מלוויינים לבין המערכת שבה עושים שימוש.

 

כאשר השעון מאתר ניסיון חדירת סייבר, הוא מנתק את האנטנה מהלוויין ופועל כתחליף ללוויין. במקביל הוא שולח הודעה למרכז הבקרה על זיהוי ניסיון החדירה. לאחר שהניסיון מטופל על ידי צוות הבקרה, השעון  מאפשר לאנטנה לחזור לשידור לווייני. המכשיר זכה בפרס הבינלאומי לחדשנות והוא פותח ויוצר בישראל.

 

כנס ללוחמה בטרור ()
רובוט לטיהור מנהרות

 

ה-MTGR הינו רובוט המיועד בעיקר לסילוק פצצות ולסיוע ללוחמי ההנדסה הקרבית או לחבלני משטרה. אבל יש לו גם יכולות מודיעיניות בזכות המצלמות המותקנות עליו. ניתן להתקין על הרובוט גם "ראש מיפוי" מיוחד למיפוי מבנים או מנהרות, ויש לו יכולות תקשורת וגבוהות.  

 

כנס ללוחמה בטרור ()
חידושים טכנולוגיים ללוחמה בטרור

 

ה-Smart Shooter היא כוונת לנשק, שבניגוד לכל הכוונות הקיימות בשוק, המאפשרות ראות טובה יותר למשתמש (הגדלה, נקודה אדומה או ראיית לילה) - היא עושה שימוש בטכנולוגיה ייחודית נמסייעת בדרך-כלל לכיוון טילים ומשפרת את הדיוק ביירי עם אחוזי פגיעה כמעט אבסולוטיים כבר ביירי של הכדור הראשון.

 

הכוונת הייחודית מאפשרת דיוק ומסייעת להימנע בפגיעה בחפים מפשע בתקריות ירי. היא גם מאפשרת תיעוד של הירי ובכך מהווה ראיה מהשטח בעת תחקור. "מאחורי הקלעים" מתבצעים עיבוד תמונה ועיבוד נתונים בזמן באמת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים