סופו של הבינג'? נטפליקס בוחנת שילוב קדימונים בין הפרקים
שירות התוכן הפופולרי בוחן פיצ'ר חדש, שיציג לצופים קדימונים (סרטוני "פרומו") במעבר שבין הפרקים. הפיצ'ר כבר מעורר ביקורת בקרב משתמשים
אחד היתרונות המרכזיים של נטפליקס ושירותים דומים לה, הוא העובדה שאין פרסומות: בניגוד לטלוויזיה ליניארית, כאן הצופים בוחרים את התכנים שבהם הם מעוניינים לצפות, בלי להתעכב על תוכן פרסומי, וכמובן בלי פרומואים, המיועדים לקידום תכנים לצפייה בתוך השירות. אלא שעכשיו ייתכן שכל זה עתיד להשתנות. נטפליקס בוחנת בימים אלה תצוגה של קדימונים במעבר שבין הפרקים.
נכון להיום, ניתן לצפות בקדימונים בשני אופנים בנטפליקס: או באופן אקטיבי, כשבוחרים לראות פרומו של סרט למשל, לפני שמחליטים לראות אותו, או בצורה של פרומואים שרצים באופן אוטומטי על מסך הבית, כשסמן העכבר נמצא על תוכן מסויים. על פי דיווח של Tech Crunch, הפיצ'ר שנמצא כעת בבדיקה ייאלץ את הצופים לקבל קדימונים במעבר שבין פרק לפרק - כשהתוכן המקודם יהיה כל תוכן שמופיע בנטפליקס, לא רק הפקות מקור שלה. הפרומואים אמורים להיות מותאמים גם הם למשתמשים ומבוססים על רשימת הצפייה שלהם.
כצפוי, הפיצ'ר החדש לא מתקבל באהדה בקרב משתמשים. בטוויטר וברדיט כבר נרשמו תגובות נזעמות, כשהטיעון העיקרי הוא שנטפליקס הוא שירות פרימיום - כלומר, כזה שמשלמים עליו כסף, ושאינו מבוסס פרסומות. קדימונים, על אף שהם מציגים תכנים של נטפליקס, נתפסים על ידי צרכנים כפרסומת לכל דבר - מה שמעורר את זעמם.
בנטפליקס אישרו את הפיצ'ר שנמצא כעת בבדיקה, ואמרו: "אנו עורכים מאות בדיקות כאלה בכל שנה, במטרה להבין מה עוזר לצופים למצוא תוכן מעולה בצורה טובה יותר. לפני כשנתיים הצגנו את קדימוני הווידאו, מפני שראינו שהם חוסכים בצורה משמעותית את הזמן שבו הצופים מבזבזים בניסיון להחליט מה לראות. מאז, התנסינו בעוד דרכים שבהן המלצות מותאמות אישית המבוססות על קטעי וידאו, ואנו ממשיכים ללמוד על הרגלי השימוש של הצופים".
מחאת משתמשים דומה התרחשה לאחרונה, כשמשתמשי הפרימיום של שירות הסטרימינג המוזיקלי ספוטיפיי, מחו על פרסום מאסיבי של האלבום החדש של דרייק. גם במקרה ההוא, מדובר היה במעין "קדימונים", כלומר - פרסום שנועד להגביר את צריכת התוכן בתוך השירות, וגם אז הוא נתפס כפרסום לכל דבר ועורר ביקורת גדולה.