כמה זמן הילדים שלכם שורפים ביוטיוב?
פלטפורמת שיתוף הסרטונים הפופולרית השיקה כלי חדש, המאפשר להורים (אבל לא רק) לקבל סטטיסטיקה על משך הצפייה ביוטיוב. כך עושים את זה
הכלי החדש נמצא תחת תפריט החשבון באפליקציית יוטיוב לטלפונים ניידים. לחצו על תמונת הפרופיל שלכם בפינה העליונה של המסך, ואז בחרו באפשרות "משך צפייה". כעת תוכלו לראות נתונים סטטיסטיים המציגים כמה זמן צפיתם בסרטוני יוטיוב היום, אתמול ובשבוע האחרון, וכן לקבל נתונים על הממוצע היומי. הנתונים מתייחסים לסרטונים שבהם צפיתם בכל המכשירים שאליהם אתם מחוברים עם החשבון שלכם, גם במחשב וגם בסמארטפון.
בתפריט זה תוכלו למצוא כלים נוספים שכבר היו קיימים בעבר, המסייעים לניהול הזמן ביוטיוב. למשל, כלי שימושי במיוחד – אף שהוא אינו חדש – הוא ביטול את ההפעלה האוטומטית של הסרטון הבא. כיום, בסוף כל סרטון מופעל מיד סרטון חדש, מה שלפעמים גורם למשתמשים להמשיך לצפות בסרטונים נוספים גם אם לא תכננו זאת. בנוסף, אפשר לקבוע כי בכל פרק זמן מסוים תקפוץ תזכורת לעשות הפסקה בצפייה; לשלוט בהתראות ועוד.
"המטרה שלנו היא לספק הבנה טובה יותר של הזמן שאתם מקדישים ליוטיוב, כך שתוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי ההתאמה של יוטיוב לחייכם", הסבירו בחברה.
הכלים הללו הם חלק מיוזמת "הרווחה הדיגיטלית" שעליה הכריזה גוגל במאי האחרון – אוסף של כלים במוצריה השונים שנועדו לעזור לאנשים שמעוניינים להפחית ולשלוט בזמן שהם מבלים מול המסך. "להבין יותר טוב את השימוש שלהם בטכנולוגיה, להתמקד במה שחשוב ולהתנתק כשמתעורר צורך", כהגדרת גוגל. היוזמה החדשה באה כתגובה לביקורת הולכת וגוברת כנגד חברות הטכנולוגיה, על כך שהן גורמות לנו להתמכר ולשרוף שעות ארוכות על אפליקציות ואתרים. גם אפל ופייסבוק הכריזו על כלים דומים לאחרונה.