גוגל מציגה: האבולוציה של החיפוש
כרטיסי פעילות חדשים, שיפור תוצאות החיפוש, הבלטת סרטונים בתוצאות החיפוש וגם סטוריס חדשים מתוצרת גוגל. ענקית הטכנולוגיה מחדשת את מנגנון החיפוש הפופולרי ביותר בעולם
במסגרת חגיגות 20 שנה להקמתה של חברת גוגל, מחדשת ענקית הטכנולוגיה את מנגנון החיפוש שלה עם מספר פיצ'רים חדשים ומעניינים מבוססי בינה מלאכותית, שלטענת בכירים בגוגל מהווים אבולוציה של החיפוש ברשת.
כרטיסי פעילות:
כאשר אנחנו מבצעים תהליך של חיפוש ברשת, ישנה משמעות להגדרות החיפוש שלנו, קרי איזו מילה כתבנו בתיבת החיפוש ואיך פעלנו בהתאם לתוצאות שקיבלנו, כלומר לאיזה מהלינקים נכנסו, מאילו התעלמנו ועם אילו לינקים המשכנו פנימה עמוק יותר.
כעת גוגל מציעה לנו פירוט של אותה היסטוריית חיפוש קטנה שתופיע מעל תוצאות החיפוש הרגילות והיא תסדר לנו באמצעות כרטיסיות מיוחדות את הלינקים לאתרים שכן נעזרנו בהם עם חלוקה פנימית מפורטת יותר לפי תתי קטגוריה לחיפוש הראשי. כלומר אם חיפשנו כלבים, כרטיסיות החיפוש יציעו לנו קישורים לזנים מסוימים של כלבים שחיפשנו או לחילופין, לאביזרים מיוחדים שקשורים לתחום של כלבים בכלל או לזן מסוים וכך הלאה. ניתן לכבות את אותן כרטיסיות למי שלא מעוניין להשתמש בהן.
אוסף חיפושים:
בהמשך ישיר לפיצ'ר הראשון, גוגל תאפשר גם לשמור מהלכי חיפוש מסויימים, על פי דרך החיפוש הספציפית של המשתמש, כמו למשל אלו שמעדיפים לחפש מידע במייל שלהם או בלוחות מידע ברשת ולפי כך היא תציע גם לינקים ומידע נוספים, שאותה בינה מלאכותית סבורה שהיינו שמחים שיכללו בתוצאות החיפוש שקיבלנו. הפיצ'ר הזה יהיה יעיל עבור אנשים שעובדים על פרויקט מסוים או לחילופין, מתכננים טיול כלשהו.
AMP Stories
גוגל רוצה להיות אינסטגרם והיא מכניסה את הפיצ'ר של הסטורי אל תוך פרויקט AMP שלה (Accelerated Mobile Pages), הפרויקט שנועד להאיץ את תהליך הגלישה במכשירי סמארטפון על ידי בנייה של אתרים בפורמט חדש ומהיר בו הדפים ייטענו מהר יותר. גוגל תכין דפי סטורי מיוחדים לאמנים, ספורטאים ושלל סלבריטאים שונים על מנת ליצור תחרות לאינסטגרם.
תוצאות סרטונים בחיפוש
לא בדיוק פיצ'ר חדש אבל הוא התחדש מבחינת הניראות והמיקום. בכל חיפוש שנבצע בגוגל, נקבל בחלק העליון של החיפוש גישה מהירה ונוחה לסרטונים שקשורים לנושא, עם תמונה ברורה וכותרת לגבי אותו סרטון, מה שיאפשר לנו לדעת יחסית במהירות את הרלוונטיות שלו לתהליך החיפוש הכולל שלנו.
הטמעת גוגל לנס בחיפוש
בכל חיפוש בו נתמקד, תציע גוגל בתוך התמונות שיצוצו בתוצאות, גם את הלחצן הקטן שיפעיל את מנגנון Google Lens בתמונות וכך נוכל לאתר ולזהות את שמם ומידע נוסף לגבי תמונות מסוימות בתהליך החיפוש שלנו.
גוגל טוענת שהשיפורים הנוכחיים במנגנון החיפוש "מיועדים ל-20 שנים נוספות של חיפושים", וזאת כאמור לרגל חגיגות 20 שנה לגוגל.