עכשיו גם חומרה: פייסבוק משיקה מסך ייעודי לשיחות וידאו
ה"פורטל" הוא מוצר החומרה הראשון של פייסבוק, והוא משמש כמסך חכם לשיחות וידאו, המצוייד בזום אוטומטי ובסייעת קולית
הרשת החברתית הפופולרית בעולם עושה צעד משמעותי לכיוון עולמות החומרה: פייסבוק השיקה היום (ב') את ה"פורטל" - מסך חכם ייעודי עבור שיחות וידאו. המסך מגיע מצוייד בסייעת הקולית אלכסה של אמזון, ובהמשך גם בסייעת הקולית של גוגל. המסך עצמו מאפשר לנהל שיחות וידאו ביעילות, עם זום אוטומטי שמזהה את המצולמים ומבטיח שתמיד יהיו במרכז הפריים.
מסכי הפורטל יגיעו בשני גדלים: מסך בגודל 10 אינץ' שמחירו 199 דולר, ומסך גדול יותר של 15.6 אינץ', אותו ניתן לסובב לאורך או לרוחב - במחיר של 349 דולר. המסך מגיע מצוייד באפליקציית פייסבוק מסנג'ר - באמצעותה ניתן לקיים שיחות וידאו, והוא ניתן להפעלה באמצעות פקודות קוליות בשימוש המילים "היי פורטל".
שיחות וידאו הן אומנם מוקד השימוש בפורטל, אבל פייסבוק הכניסה אליו מאפיינים נוספים שאמורים לגוון את דרכי השימוש בו: שירותי סטרימינג מוזיקליים דוגמת ספוטיפיי ופנדורה זמינים גם הם באמצעות פקודות קוליות דרך המסך, לצד שירות פייסבוק Watch - פלטפורמת הווידאו של הרשת החברתית. ספקיות וידאו נוספות צפויות להגיע אל המסך הזה בעתיד הקרוב, ובמקרה הצורך הוא גם משמש כמסגרת חכמה לתצוגה של תמונות וסרטונים של המשתמשים.
פייסבוק מתמודדת בשנה האחרונה עם ביקורת ציבורית גוברת וחשש מפני פגיעה בפרטיות - בייחוד לאור פרצת אבטחה נוספת שהתגלתה לפני כשבועיים, וחשפה מידע של כ-50 מיליון משתמשים. ביקורת זו עשויה להרתיע משתמשים מפני הכנסת מוצרי חומרה של פייסבוק אל המרחב הביתי.
בריאיון לטק קראנץ' אמר סגן מנהל מוצר הפורטל, רפאל קמרגו: "היינו צריכים לבנות הכל מאפס - את החומרה, את התוכנה ואת הבינה המלאכותית. זה איפשר לנו להכניס גם מאפיינים של פרטיות אל תוך כל אחת מהשכבות הללו". ואכן, בפייסבוק מצהירים שוויתרו על תוכנה לזיהוי פנים, ושבמקומה העדיפו להשתמש בטכנולוגיה דו-ממדית שרצה באופן מקומי על המכשיר ומאפשרת לו לזהות את המיקום של המשתמשים בפריים.