החברה ש"הריצה" את טים קוק לנשיאות ארצות הברית
חברת הייעוץ והמחקר Definers, העומדת בלב תחקיר ה"ניו יורק טיימס" בנוגע למשברים של פייסבוק, הועסקה על ידי עוד כמה ענקיות טכנולוגיה. בין היתר היא נשכרה על ידי קוואלקום, והפיצה את הרעיון שטים קוק שוקל לרוץ לנשיאות ארצות הברית, כדי לחבל ביחסים בין אפל לממשל טראמפ
מאז חשף תחקיר ה"ניו יורק טיימס" את ההתנהלות של פייסבוק בשלל המשברים שלה, עלתה לכותרות חברת הייעוץ ויחסי הציבור Definers, העוסקת במחקר אופוזיציוני: החברה מספקת שירותי מחקר וייעוץ בעמק הסיליקון, במסגרת של מודיעין עסקי ותחרותי. עכשיו חושפים ב"ניו יורק טיימס" כי פייסבוק לא הייתה מקרה בודד, וכי ב-Definers עוסקים בפעילות דומה גם עבור חברות אחרות.
כך למשל, Definers הועסקה על ידי סטארט-אפים מתחילים דוגמת ליפט - המתחרה של אובר, וג'ול - יצרנית הסיגריות האלקטרוניות, אבל גם על ידי ענקיות טכנולוגיה דוגמת קוואלקום, חברת השבבים המצויה בסכסוך משפטי מול ענקית אחרת - אפל. הקונפליקט המשפטי עוסק בסכומים אותם אמורה אפל לשלם לקוואלקום על שילוב השבבים שלה במכשירי אייפון, אבל לא בדיוק בשביל זה נשכרה חברת יחסי הציבור. ב"ניו יורק טיימס" מדווחים כי במסגרת השותפות העסקית, Definers דאגו להפיץ בשורה לא מאומתת, לפיה מנכ"ל אפל, טים קוק, שוקל לרוץ בבחירות 2020 לנשיאות ארצות הברית. זאת במטרה לערער את מערכת היחסים החיובית בין אפל לממשל טראמפ.
בראש החברה עומד טים מילר, איש יחסי ציבור רפובליקני, שהקים את Definers בשנה שעברה דווקא בלב הפועם והליברלי של עמק הסיליקון. בפייסבוק, למשל, הסבירו בעקבות התחקיר כי החברה נשכרה על מנת לגוון את מערך יחסי הציבור של הרשת החברתית, שנאלצת להתמודד עם ביקורת הן מהצד הליברלי והן מהצד הרפובליקני של המפה הפוליטית בארצות הברית. לאחר הפרסום, פייסבוק פיטרה את החברה מיידית.
עבור חברות כמו ליפט וג'ול, העבודה של Definers הייתה מהותית: החברה סייעה להן בהתמודדות עם אתגרים מול גורמי חקיקה וקובעי מדיניות. ג'ול מתמודדת עם לובי חזק מאוד של יצרניות הטבק, במסגרתו הואשמה כי היא מפרסמת עבור ילדים, ואילו לליפט יש תחרות קשה מצד אפליקציות תחבורה מבוססות יותר.