שתף קטע נבחר

מייסד וואווי מחמיא לטראמפ: "הוא נשיא גדול"

לראשונה מזה ארבע שנים, מנכ"ל ומייסד ענקית הטלקום הסינית מדבר בפומבי: "וואווי היא גרעין שומשום התקוע בין שתי המעצמות", אמר, והחמיא לנשיא ארצות הברית על התנהלותו

עכשיו זה ברור: ענקית הטלקום הסינית וואווי בצרות, והיא מרגישה את הלחץ. מייסד החברה, רן זנגפיי, מסר לראשונה מזה ארבע שנים הצהרה פומבית שנועדה להקטין את משקלה של וואווי במלחמת הסחר המתעצמת בין סין לארצות הברית. על פי דיווח של בלומברג, רן הכחיש את הטענות על קשרים הדוקים בין וואווי לבין הממשל הסיני, ואמר: "אני אוהב את המדינה שלי ותומך במפלגה הקומוניסטית. אבל אני לא אעשה שום דבר שיסכן את שאר העולם. אין שום קשר בין האמונות הפרטיות שלי לבין העסקים של וואווי".

 

חנויות מנד וואנזו  (צילום: רויטרס)
התבטאות חריגה של המייסד. וואווי(צילום: רויטרס)

 

בהמשך אף הרחיב וטען כי וואווי, חברת הטלקום הגדולה בעולם ויצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה, היא בסך הכל "גרעין שומשום" שנתקע בין המעצמות סין וארצות הברית. הוא בחר לשבח את דונלד טראמפ ואמר כי "טראמפ הוא נשיא גדול. הוא מעז לחתוך במסים - מה שייטיב עם עסקים. אבל עליך לנהוג באדיבות בעסקים ובמדינות שמשקיעות בארצות הברית כדי שהממשלה תוכל להמשיך ולגבות את המיסים".

 

בדבריו, הביע מייסד וואווי תקווה כי טראמפ בכל זאת יבחר להתערב לטובת סמנכ"לית הכספים של החברה, מנג וואנזו - ביתו של רן, שנעצרה בתחילת חודש דצמבר בקנדה בחשד להפרת הסנקציות על איראן. אז החל כדור השלג להתגלגל, בדיוק בעיצומו של משא ומתן קריטי בין המעצמות על גובה המכסים. בשבוע שעבר נעצרו בפולין שני עובדים של וואווי בחשד לריגול עבור הממשל הסיני. האחד - פולני שהועסק בחברה ואילו השני אזרח סין שניהל את המכירות בפולין. בוואווי פיטרו מיידית את העובדים והתנערו מהסיפור בטענה כי השניים פעלו על דעת עצמם.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים