אינסטגרם נאבקת בתכנים על אובדנות
ברשת החברתית הכריזו על כלים חדשים למניעת חשיפה של תמונות ודימויים הקשורים בפגיעה עצמית ובאובדנות. זאת בעקבות מקרה של נערה בריטית שנטלה את חייה, ושהוריה מאשימים כעת את אינסטגרם במותה
אינסטגרם מכריזה על כלים חדשים במטרה להיאבק בתמונות ובדימויים המעודדים אובדנות ופגיעה עצמית בפלטפורמה: הרשת החברתית סופגת ביקורת נרחבת בשבועות האחרונים, בעקבות התאבדותה של מולי ראסל, נערה בריטית שנטלה את חייה בנובמבר 2017, בהיותה בת 14 בלבד. הוריה של ראסל הפנו אצבע מאשימה כלפי הרשתות החברתיות - בייחוד אינסטגרם ופינטרסט, בהן הייתה ראסל פעילה ובאמצעותן נחשפה לדימויים, פוסטים ותמונות העוסקים בפגיעה עצמית ואפילו אובדנות של בני נוער.
מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, הכריז כי הרשת החברתית תנקוט בצעדים משמעותיים להפחתת החשיפה של משתמשים לתכנים מהסוג הזה. לדבריו, מדובר בתכנים שבהרבה מקרים אינסטגרם מתקשה לאתר בצורה אוטומטית - שכן גם היא, כמו פייסבוק, נסמכת לרוב על דיווחים של המשתמשים עצמם. יחד עם זאת, באינסטגרם מכירים בעובדה שמדובר בנושא רגיש ומורכב, וכי אי אפשר להסיר באופן שיטתי כל פוסט שעוסק באובדנות ובפגיעה עצמית, שכן השתקת התופעות האלה באופן מוחלט אינה אפקטיבית או רצויה.
במסגרת הכלים החדשים הכריז מוסרי על "מסכי רגישות" - מעין פילטרים ייעודיים לפוסטים המתעדים פגיעה עצמית ואובדנות, שבהם הדימוי עצמו מטושטש לחלוטין ונדרשת הסכמה אקטיבית של המשתמש כדי לצפות בו. כבר עכשיו תמונות מפורשות של חתכים ופגיעה עצמית אינן מותרות בפלטפורמה, ואינסטגרם חוסמת תיוגים הקשורים לנושא, כמו גם את האפשרות למצוא תמונות כאלה באמצעות חיפוש. בנוסף, ברשת החברתית מסבירים כי הם עובדים בצורה אינטנסיבית עם מנטרי התוכן של אינסטגרם כדי להתמודד עם התופעה ברצינות וברגישות הראויה.
ההכרזה של אינסטגרם מגיעה זמן קצר לאחר שמאט הנקוק, שר הבריאות הבריטי, קרא לענקיות הטכנולוגיה - בהן פייסבוק (שאינסטגרם נמצאת בבעלותה), גוגל וטוויטר, לפעול בצורה מקיפה יותר להתמודדות עם תכנים בלתי ראויים המשפיעים על ילדים ובני נוער ברשתות החברתיות, או שיישאו בתוצאות וימצאו עצמן תחת מתקפה רגולטורית. לאינסטגרם יש כיום למעלה ממיליארד משתמשים חודשיים, והיא נחשבת לרשת חברתית בעלת בסיס משתמשים צעיר.