פרטים של משתמשי פייסבוק - בשרת פומבי
מידע על יותר מחצי מיליארד משתמשים אוחסן בשירות הענן של אמזון, כשהוא זמין לכל. המידע הוסר לאחר שחברת אבטחת מידע זיהתה את הדליפה ופנתה לפייסבוק
הפרטים של כ-540 מיליון משתמשים, שכללו שמות ומספרי חשבונות ומידע על הפעילות ברשת החברתית אוחסנו על ידי חברת מדיה דיגיטלית ממקסיקו בשם "קולטורה קולקטיבה" בשני קבצים בגודל 146 גיגה בייט.
החוקרים מצאו גם מידע של 22 אלף משתמשים נוספים שאוחסן בפלטפורמת הענן של אמזון שאחסנו מפתחי אפליקציה בשם "At The Pool". במאגר המידע הזה היה מידע אישי של משתמשים וסיסמאות שבהן השתמשו לאפליקציה, ולא לפייסבוק עצמה.
לא ברור במשך כמה זמן המידע היה פתוח לציבור, או מי הצליח להתחבר לפלטפורמת הענן ולדלות אותו, אם בכלל. החוקרים הודיעו כי המידע הוסר מפלטפורמת הענן הפומבית אחרי שפנו לפייסבוק עם הפרטים על הדליפה. מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג אמר בריאיון לרשת ABC כי בפייסבוק "עדיין בודקים" את הנושא.
דובר מטעם פייסבוק אמר לאתר The Verge כי "המדיניות של פייסבוק אוסרת אחסון מידע במאגרי מידע פומביים. ברגע שהעלו בפנינו את הסוגייה, פעלנו יחד עם אמזון לטובת הסרה המידע ממאגרי המידע של החברה. אנו מחויבים לפעול יחד עם המפתחים בפלטפורמה כדי להגן על המידע של משתמשינו".
חוקרי חברת UpGuard כתבו בדו"ח על הדליפה כי "המידע על משתמשי פייסבוק הופץ בקנה מידה נרחב, כך שהחברה לא יכולה כלל לשלוט בו כיום".
שערוריות הנוגעות לפרטיות של פייסבוק לא נגמרות. בחברה ספגו ביקורת קשה בעבר עם דליפת מידע של משתמשים בכמה מקרים. כשאחד המפורסמים בהם הוא פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", שבה דלפו פרטיהם של עשרות מיליוני משתמשים.
רק אתמול דווח באתר "דיילי ביסט" כי פייסבוק ביקשה ממשתמשים למסור לה סיסמאות לחשבונות מייל חיצוניים. בעקבות הפרסום הבהירה פייסבוק כי היא אינה שומרת את הסיסמאות של המשתמשים, אך הודיעה כי תשים סוף לפרקטיקה השנויה במחלוקת.
לפני כשבועיים התברר כי מאות מיליוני סיסמאות של משתמשי פייסבוק, אפליקציית פייסבוק לייט ואינסטגרם נותרו חשופות מאחר ונשמרו כקובצי טקסט פשוטים על שרתי החברה - ללא הצפנה. בספטמבר דיווחה פייסבוק על פרצת אבטחה שחשפה מידע על 50 מיליון משתמשים - כולל כתובות מייל, מספרי טלפון ואפילו מיקום. בדצמבר דווח כי תמונותיהם של כ-6.8 מיליון משתמשים נחשפו בטעות בפרצה נוספת.