שתף קטע נבחר

צפו: כך עובדת הסייעת הקולית של yes

"תמצא לי סרטים של סקורסזה": מנויי yes יוכלו בקרוב להשתמש בפקודות קוליות כדי לעבור בין ערוצים או לחפש תכנים לפי שמות של במאים ושחקנים

בעוד היא מתחילה להיערך להעברת שידוריה מהלוויין לטכנולוגיית האינטרנט - חברת yes תשיק מיד לאחר פסח שירות המאפשר לתפעל את הטלוויזיה בעזרת מאות פקודות קוליות בעברית.

 

השירות יפעל באמצעות השלט עם יכולת הזיהוי הקולית של יס, שהושק לפני כשנה וחצי אך הוגבל לחיפוש סרטים וסדרות בלבד. הפעם תאפשר יס לבצע בעזרתו, באמצעות דיבור חופשי, מגוון רחב של פעולות: מעבר בין ערוצים (על ידי אמירת שם הערוץ או מספרו), הרצת תוכן קדימה ואחורה, מעבר לפרק הבא, צפייה בשני ערוצים במקביל, חיפוש לפי שמות שחקנים או במאים, המלצות צפייה אישיות ועוד.

 

 

השירות יופעל לאחר שדרוג תוכנת הממיר שתבצע יס מרחוק אחרי החג. הוא לא כרוך בתוספת עלות אבל מחייב הרשמה. עם השדרוג, השירות יפעל אצל כ-100 אלף המנויים שמחזיקים בשלט קולי. האחרים יוכלו להפעילו רק לאחר החלפת השלט בנקודת שירות של יס. השירות החדש לא מתאים לכולם אלא רק לממירי האולטרה 4K.

 

איך זה יעבוד? אם רוצים, למשל, לצפות בסרטים חדשים ב-VOD, לוחצים על כפתור המיקרופון במרכז השלט ואומרים: "תמליץ לי על סרטים חדשים". המערכת אמורה להבין דיבור חופשי ופקודות במגוון צורות, וביס מבטיחים שהיא גם יודעת "ללמוד" חדשות. ליתר ביטחון, החברה תצרף סט מומלץ של פקודות קוליות ומילון מונחים.


השלט החדש של יס (צילום: yes)
השלט של יס(צילום: yes)

 

כך זה קורה: בשלט מוטמע מיקרופון עם יכולת זיהוי דיבור. כשלוחצים על הכפתור ונותנים הוראה - השלט ממיר אותה לטקסט ומשגר לממיר, שמפענח את הטקסט ומתרגם אותו לפקודה. מאחורי הקלעים, המערכת מנתחת ו"ממירה" את הפקודה לפעולה המבוקשת. כל התהליך אורך פחות משנייה.

 

השלט החדש של יס (צילום: yes)
תריץ לי אחורה(צילום: yes)

 

בפרויקט המורכב נטלו חלק החברות סיסקו ו-NUANCE, המובילה בעולם בזיהוי דיבור. לדברי סמנכ"ל השיווק של החברה, אילן סיגל, יס הולכת בעקבות הסייעות הדיגיטליות של ענקיות הטכנולוגיה, שיודעות לזהות ולהבין שפה טבעית. "עושר התכנים כיום מחייב פתרון נוח ומהיר המאפשר גישה ישירה לתוכן", אמר. ההרשמה המוקדמת לשירות נפתחת היום.

 

מה תוכלו להגיד לשלט של יס?

"תמליץ לי על סרטים חדשים" 

"כמה זמן נשאר לסוף הפרק?"

"על מה הסדרה?"  

"אני רוצה לשמוע רדיו ברשת ב'"

"תמצא לי סרטים של מרטין סקורסזה"  

"תריץ קדימה"

"עצור"  

"דלג 5 דקות"

"עבור לפרק הבא"  

"נגן את הפרק מהתחלה"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים