שתף קטע נבחר
 

הפייסבוק שלכם הולך להיראות אחרת לגמרי

מארק צוקרברג הציג בכנס המפתחים F8 את העיצוב החדש של הרשת החברתית, הדגים כיצד תיראה האינטגרציה בין מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם ופיזר עוד הבטחות על פרטיות. "אני יודע שאין לנו מוניטין טוב בתחום, אבל אני מחוייב לתהליך"

העתיד על פי מארק צוקרברג : כשמאחוריו כתוב בענק "העתיד הוא פרטי", פתח הערב (יום ג') מנכ"ל ומייסד פייסבוק את כנס המפתחים השנתי F8 עם כמה הכרזות מעניינות, כולל עיצוב מחדש של הרשת החברתית, עדכונים חשובים למסנג'ר, פיצ'רים חדשים באינסטגרם וכמובן הבטחות רבות על הכיוון שאליו הולכת פייסבוק - פרטיות, פרטיות ושוב פרטיות.

את נאום הפתיחה החל צוקרברג במילים שבהן כבר השתמש כשהצהיר על החזון החדש שלו - המעבר ממחשבה על רשת חברתית כ"כיכר העיר" הדיגיטלית, למקבילה מקוונת של הסלון הביתי. "פרטיות מעניקה לנו את החופש להיות עצמינו", אמר צוקרברג על הבמה, ומיד הודה שהוא מבין את האירוניה. "הרבה אנשים לא לגמרי בטוחים שאנחנו רציניים עם המהלך הזה", הוא צחק, "אין לנו מוניטין טוב בכל הנוגע לפרטיות. אבל אני מחוייב לכך שהתהליך ייעשה בדרך הנכונה ויצליח". 

 

צוקרברג מציג את העיצוב החדש של פייסבוק

צוקרברג מציג את העיצוב החדש של פייסבוק

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

צוקרברג הוסיף כי אזורי הצמיחה הבולטים ביותר ברשת בשנתיים האחרונות הם תקשורת ישירה - אפליקציות מסרים מיידיים, סטורי (פוסטים שנעלמים בתוך 24 שעות) וגם קבוצות וקהילות. "אנחנו לא רוצים להיות מוטרדים מכך שמשהו שאמרנו או כתבנו אי-פעם יחזור אלינו ויפגע בנו", אמר. את החזון הוא תחם במסגרת של שישה עקרונות שעל פיהם פייסבוק מבקשת להנדס מחדש אינטרקציה חברתית: תקשורת פרטית, הצפנה, צמצום התוכן הקבוע - זה שנשאר ברשת לנצח, בטיחות, אינטגרציה בין פלטפורמות ואחסון מאובטח של מידע משתמשים.

 

מארק צוקרברג  (צילום: רויטרס)
מארק צוקרברג. חזון חדש לאימפריה(צילום: רויטרס)

 

העיצוב החדש של פייסבוק ()
העיצוב החדש של פייסבוק - גרסת הדסקטופ

העיצוב החדש של פייסבוק ()
פייסבוק, מודל 2019

 

העיצוב החדש של פייסבוק ()
וככה תיראה האפליקציה החדשה

 

מיד אחר-כך הוא כבר צלל לדוגמאות קונקרטיות, ולשינויים הצפויים בפלטפורמות המובילות של פייסבוק - בראשן עיצוב מחדש של המראה של פייסבוק - בגרסת הדסקטופ וגם באפליקציה, במטרה לשים יותר דגש על קבוצות וקהילות. "המראה נקי ופשוט יותר, שמנו את הקהילות במרכז וזה נראה אחרת לגמרי", אמר צוקרברג, "אפילו הורדנו את הרקע הכחול". העיצוב החדש של האפליקציה זמין כבר היום בארה"ב והעדכון יגיע בשבועות הקרובים לשאר העולם. גרסת הדסקטופ תעבור מתיחת פנים בעוד כמה חודשים.

 

פלטפורמת המסרים מסנג'ר קיבלה הרבה מאוד זמן במה: מסנג'ר היא אפליקציית המסרים הקלה והמהירה ביותר הזמינה היום לשימוש, והיא אמורה להוות את הבסיס שעליו צוקרברג בונה עוד ועוד שירותים. האינטגרציה בין הפלטפורמות הודגמה על המסך - כשבתוך מסנג'ר אפשר יהיה לשלוח הודעות טקסט והודעות קוליות גם למשתמשי וואטסאפ או אינסטגרם. עוד לא ברור מתי התכונה הזו תהיה זמינה.

 

מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)
העתיד הוא פרטי(צילום: רויטרס)
בנוסף, פייסבוק משיקה את האפשרות לצפות יחד בסרטונים בצפייה קבוצתית באמצעות מסנג'ר. עד סוף השנה תושק גם אפליקציית מסנג'ר לדסקטופ - עבור מערכות ההפעלה חלונות ו-MacOS.

 

וגם אינסטגרם מתחדשת: האפליקציה מקבלת תכונת מצלמה חדשה, שנועדה לקדם את השימוש בסטוריז. החידוש הזה יאפשר להתחיל סטורי ללא תלות בתמונה או בסרטון - ולשתף בצורה חופשית וגמישה יותר.

 

גיוס כספים באינסטגרם 

בנוסף, אינסטגרם תשיק כלי לגיוס כספים בפלטפורמה. לסטוריז יתווסף סטיקר ייעודי לגיוס תרומות, כשבפייסבוק מבטיחים ש-100 אחוזים מהכסף יגיעו אל הארגון או המטרה, ללא דמי תיווך. מדובר בתכונה שתהיה זמינה בשלב זה רק בארה"ב.

 

כך ייראה העיצוב החדש של פייסבוק

כך ייראה העיצוב החדש של פייסבוק

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

גם וואטסאפ לא נעדרה מהנאום של צוקרברג: אפליקציית המסרים הפופולרית שימשה על הבמה בעיקר כדוגמה מוצלחת לאיך שפייסבוק רואה את השינויים בפלטפורמה. ההכרזה היחידה הקשורה באפליקציה רלוונטית לגרסה העסקית של וואטסאפ, והיא כוללת הוספת קטלוג נגיש עבור המשתמשים ישירות מהאפליקציה.

 

למרות שלא זכתה להכרזות מסעירות, וואטסאפ הוזכרה כמופת של הצפנה: לא רק הודעות טקסט מוצפנות מקצה-לקצה, אלא גם קבצים והודעות קוליות, ואפילו שיתוף מיקום. צוקרברג אמר כי מדובר במקרה מבחן, שעל בסיסו הוא מקווה לבנות מחדש את הארכיטקטורה של האפליקציות האחרות שלו.

 

F8 (צילום: רויטרס)
כנס F8 בסן חוזה(צילום: רויטרס)

 

קסדות המציאות המדומה של פייסבוק, תחת המותג "אוקולוס", מקבלות שתי גרסאות חדשות - אוקולוס קווסט ואוקולוס ריפט אס. שתי הגרסאות זמינות להזמנה מוקדמת והשיווק ייצא לדרך בסוף חוודש מאי.

 

גם ניסיון החומרה הראשון של פייסבוק - מסכי הווידאו "פורטל", מקבלים תנופה. לאחר שהושקו בארה"ב רק לפני חצי שנה, פייסבוק מכריזה כי הם יושקו באופן גלובלי עד סוף השנה הנוכחית. בנוסף, מסכי פורטל ישתדרגו באמצעות פקודות קוליות, ויאפשרו לבצע שיחות גם למשתמשי וואטסאפ.

 

פייסבוק דייטינג מתרחב

אחת ההכרזות המשמעותיות בכנס אשתקד הייתה שירות הדייטינג החדש של פייסבוק. השירות הזה צפוי לקבל חיזוק עם השקה ב-14 מדינות נוספות - בעיקר במזרח הרחוק ובדרום אמריקה - ועם תכונת "הקראש הסודי": תוכלו לסמן במי אתם מאוהבים בסתר, ורק אם תקבלו סימון בחזרה פייסבוק תחשוף את ההתאמה עבור שני הצדדים.

 

למעלה מ-5,000 מפתחים, שותפים עסקיים ועיתונאים הגיעו מכל העולם לכנס F8 בתקווה לשמוע קצת יותר על החזון המתהווה של צוקרברג - האיש שמוביל את אימפריית הרשתות החברתיות כבר 15 שנה, בנוגע לפלטפורמות מוצפנות ומאובטחות יותר. וואטסאפ, אינסטגרם, מסנג'ר וגם אוקולוס - כולן שייכות לפייסבוק והן מקבלות הערב מקום של כבוד על במת הנאומים.

 

וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר (צילום: shutterstock)
וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר(צילום: shutterstock)

 

ברקע - עוד ועוד ביקורת ציבורית בנוגע לאופן שבו פייסבוק מתנהלת עם מידע של משתמשים; לחצים רגולטוריים בארצות הברית ובאירופה; חקירות שעשויות להוביל לקנסות היסטוריים; כשלי אבטחה שמתגלים בתדירות גבוהה מדי; תחקירים, סיפורים, כותרות ושמועות על המתרחש ב"אקווריום" - חדר הישיבות של צוקרברג, שהפך למיתולוגיה. גם בשנה שעברה הכנס התרחש בסמוך לחשיפת הפרשה הדרמטית ביותר עבור הרשת החברתית - קיימברידג' אנליטיקה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
צוקרברג בוועידת המפתחים בשנה שעברה
צילום: רויטרס
מומלצים