שתף קטע נבחר

דיווח: וואווי שיתפה פעולה עם צפון קוריאה

"וושינגטון פוסט" מטיל פצצה ביום שבו בכירים בממשל טראמפ אמורים לדון עם נציגי חברות טכנולוגיה אמריקניות על המשך החרם על וואווי: במשך שמונה שנים ביצעה הענקית הסינית שורה של פרויקטים עבור פיונגיאנג, כולל הקמת רשת סלולרית

פרסום מביך בעיתוי בעייתי עבור וואווי : העיתון וושינגטון פוסט חשף היום (ב') כי החברה הסינית סייעה לצפון קוריאה להקים ולתחזק רשת סלולרית מסחרית. מהדיווח, שמגובה במסמכים שהודלפו על-ידי עובד לשעבר, עולה כי במשך שמונה שנים שיתפה וואווי פעולה עם פנדה, חברה בבעלות המשטר הסיני, כדי לבצע שורה של פרויקטים בצפון קוריאה.

 

סמארטפון של וואווי (צילום: shutterstock)
וואווי. "אין נוכחות בצפון קוריאה"(צילום: shutterstock)

 

מהדיווח עולה כי ישנו חשש שוואווי, שמשתמשת בטכנולוגיה אמריקאית, הפרה את ההגבלות שהטילה ארה"ב על ייצוא לפיונגיאנג. עוד נטען כי הממשל האמריקני חוקר את הקשרים בין וואווי לצפון קוריאה כבר משנת 2016, אבל עד כה נמנע מלקשר בין השתיים באופן פומבי.

 

הדיווח של הוושינגטון פוסט מתפרסם בדיוק ביום שבו בכירים בממשל טראמפ אמורים להיפגש עם נציגים של חברות טכנולוגיה בנוגע לחרם האמריקני על וואווי. בפגישה עם שר האוצר סטיבן מנוצ'ין והיועץ הכלכלי של טראמפ לארי קאדלו צפויים להשתתף נציגי גוגל ומיקרון והוזמנו אליה נציגים של אינטל, קוואלקום וברודקום. ככל הנראה גם מיקרוסופט הוזמנה. לא מן הנמנע שעיתוי הפרסום ביום הפגישה אינו מקרי.

 

דונלד טראמפ קים ג'ונג און באזור המפורז קוריאה (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ וקים ג'ונג און(צילום: רויטרס)

 

מוואווי נמסר כי לחברה "אין נוכחות עסקית ברפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה. וואווי מחוייבת לחלוטין לכל החוקים והרגולציות במדינות שבהן אנו פועלים, כולל הפיקוח על הייצוא, הסנקציות והרגולציות של האו"ם, ארה"ב והאיחוד האירופי".

 

בחודש מאי הוכנסה וואווי לרשימה השחורה של גופים שנאסר על חברות אמריקניות למכור להם טכנולוגיה ללא אישור של הממשל, מה שהעמיד בספק את היכולת שלה להמשיך למכור סמארטפונים עם שירותים של גוגל או מחשבים עם תוכנות של מיקרוסופט. הסיבה: וואווי נחשבת לאיום ביטחוני, מחשש שהיא מסייעת למאמצי הריגול של המשטר הסיני. בחודש שעבר הודיע הנשיא טראמפ על הקלה בחרם והכריז כי חברות אמריקניות יוכלו למכור לוואווי טכנולוגיה במקרים שבהם אין חשש לפגיעה בביטחון הלאומי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים