שתף קטע נבחר

"נקו היסטוריה" מגיע גם לפייסבוק, שנה וחצי אחרי שהוכרז

הכלי החדש יאפשר למשתמשי פייסבוק להימחק מאתרים ואפליקציות שמספקים מידע לרשת החברתית למטרות שיווק ופרסום. הפיצ'ר הוכרז רגע אחרי משבר קיימברידג' אנליטיקה, והוא מושק על רקע חשיפת ההאזנות במסנג'ר

פייסבוק משיקה היום (ג') את הפיצ'ר הכי מדובר שלה מאז משבר קיימברידג' אנליטיקה: לפני כמעט שנה וחצי הכריז מארק צוקרברג על כלי חדש לניהול ומחיקת היסטוריה, שיאפשר למשתמשי פייסבוק להימחק מאתרים, שירותי רשת ואפליקציות שמשתפות מידע עם הרשת החברתית למטרות פרסומיות. הפיצ'ר משוחרר בהדרגה ובשלב ראשון הוא יהיה רלוונטי למשתמשים בשלוש מדינות בלבד - אירלנד, ספרד ודרום קוריאה. במהלך החודשים הקרובים הוא יגיע גם למדינות נוספות בעולם.

 

הפיצ'ר החדש מבית פייסבוק (צילום: פייסבוק)
כך זה ייראה. הפיצ'ר החדש מבית פייסבוק(צילום: פייסבוק)

 

הפיצ'ר החדש מהווה ניסיון נוסף של הרשת החברתית לייצר יותר שקיפות עבור המשתמשים, ולאפשר להם לנהל בצורה מושכלת את הגדרות הפרטיות שלהם. הוא כולל עמודה נפרדת תחת הכותרת "פעילות מחוץ לפייסבוק", ובה משתמשים יוכלו לראות אילו חברות, אתרים ואפליקציות, מנטרות מידע ומספקות אותו לפייסבוק למטרות טירגוט חכם יותר של פרסום ברשת החברתית. בתפריט, תוכלו גם לבחור לחסום אתרים ושירותים ספציפיים מלמסור את המידע עליכם בחזרה לפייסבוק.

 

השקת הפיצ'ר פורסמה בבלוג הרשמי של פייסבוק, שם בחרו להזהיר כי משתמשים עשויים לראות אתרים ואפליקציות שהם כלל לא ביקרו בהם, זאת במקרים שבהם חברים או בני משפחה משתמשים באותו המכשיר שמחובר לחשבון פייסבוק אחד. בנוסף, כתבו כי הסיבה לשחרור האיטי של הכלי החדש היא ניסיון להבטיח שהוא עובד באופן תקין עבור כולם. הוא אמור היה להשתחרר כבר לפני כמעט שנה, אך תהליך הפיתוח שלו התעכב.

 

השקת הפיצ'ר מגיעה על רקע ההודאה של פייסבוק, לפיה גם היא שכרה עובדי קבלן לצורך האזנות לקטעים משיחות מסנג'ר של משתמשים. מדובר בכלי שהוכרז רגע אחרי משבר קיימברידג' אנליטיקה, במהלכו פייסבוק הפרה את פרטיותם של יותר מ-87 מיליון משתמשים. רק לפני חודש ספגה פייסבוק קנס של 5 מיליארד דולר בעקבות חקירת הפרשה על-ידי נציבות הסחר הפדרלית (FTC), והיא עדיין מתמודדת עם קריאות הולכות וגוברות בארה"ב, לפרק את החברה מכוחה.   

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אפליקציית פייסבוק
צילום: shutterstock
מומלצים