שתף קטע נבחר

המחשב הביולוגי שירפא אתכם מבפנים

ד"ר תום רן ממכון ויצמן, שצפוי להשתתף באירוע TEDxWhiteCity בשבוע הבא בתל-אביב, הסביר בראיון לאולפן ynet איך אפשר להנדס את הטבע מחדש לטובתנו

אירוע TEDxWhiteCity יתקיים בשבוע הבא במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב. אחד המרצים באירוע יהיה ד"ר תום רן ממכון ויצמן, שירצה שם על מחשבי טיפה וביולוגיה סינתטית.

 

 

בראיון לאולפן ynet הסביר ד"ר רן על נושאי ההרצאה: "ביולוגיה מלאכותית, בעצם הרעיון הוא שכמו שבמאה הקודמת הייתה פה כל המהפכה של מדעי המחשב, הכל נבנה מחוטי חשמל, מסיליקון, אותו דבר קורה עכשיו. לא כל כך שומעים על זה, אבל זה נבנה מרכיבים ביולוגיים. אנחנו לא מכונות, אבל התחלנו בתור תא בודד והיו שם הוראות הרכבה ואפייה לבן אדם שלם, אז הטבע יודע לבנות דברים ולחשב דברים".

 

ד"ר רן הוסיף: "זה כביכול להנדס את הטבע מחדש. הטבע בנה את מה שהוא בנה, זה לאו דווקא לצרכים שלנו. זה יכול להיות מלגנוב אנטיביוטיקה שהטבע יצר עד ללארגן מחדש את הדברים. כי אם באמת הטבע יודע לחשב, אז למה לא לבנות בעצמנו מחשבים שיהיו בנויים מהרכיבים האלה?"

 

אירוע TED מהגדולים במזרח התיכון ,"TEDxWhiteCity", יתקיים בבית האופרה-המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב, ביום רביעי בשבוע הבא בין השעות 10:00-18:00 ויתמקד בנושא, יעד: לא ידוע. בין המרצים, הג'ודוקא אורי ששון, המדליסט האולימפי מריו, ד"ר תום רן, אחד החוקרים המלהיבים והמרתקים ביותר בתחום הביולוגיה הסינטטית, ירון שוורץ, מנכ"ל ומייסד Tridom, המפתחת רובוטים לבניית בתים ובניינים באמצעות הדפסה תלת ממדית וורד שביט העוסקת במוות בעידן הדיגיטלי ובחיים ברשת אחרי המוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים