החידושים שנראה בתערוכת הטכנולוגיה CES
מכשירים שתומכים ב-5G, רובוטים שמקפלים כביסה, מרצדס חדשה וסייעות קוליות בכל מקום. זה רק חלק ממה שמחכה לנו בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם שתתקיים בלאס וגאס בשבוע הבא. אנחנו נהיה שם כדי לדווח לכם
בקצת יותר מ-50 השנים האחרונות, הצליחה תערוכת CES (ראשי תיבות של Consumer Electronics Show) להוציא מתוכה כמה חידושים משמעותיים: ב-1968 הוצג בה עכבר המחשב, ב-1970 מכשיר הווידאו (VCR), ב-1993 הודגמו היומנים האלקטרוניים (PDA) וב-2001 הוכרז ה-Xbox הראשון של חברת מיקרוסופט.
בעשור האחרון התערוכה עוברת תמורות: העיסוק בסמארטפונים במסגרת CES פחת משמעותית בעיקר הודות לתערוכות מובייל ייעודיות ולהשקות של היצרניות שהפכו לאירועי-ענק; כניסה רחבה יותר של תעשיית הרכב שהופכת רלוונטית לתערוכה בעקבות חידושים טכנולוגיים, חיישנים ורכבים אוטונומים; והרבה חדשנות בצד התוכנה עם דגש על בינה מלאכותית. אז מה צפוי לנו ב-CES השנה?
הדור הבא: 5G בכל פינה
במהלך 2019 פרישת רשת הדור החמישי צפויה סוף-סוף לקרות וזה אומר שאנחנו צפויים לראות המון מכשירים תומכי 5G כבר בתערוכה. החשיבות של דור חמישי היא מכרעת עבור חידושים: מדובר ברשתות שיספקו רוחב פס משמעותי, שיאפשרו חיבור של הרבה יותר מכשירים, תעבורת נתונים גבוהה יותר בזמן אמת ו"שיהוי" (Latency) כמעט בלתי מורגש. הפרישה של הרשת תדחוף גם את הפיכתם של מוצרים חדשניים למסחריים. במסגרת CES יקבלו במה גם ספקיות הסלולר הגדולות בארצות-הברית, ואין ספק שהן ינצלו את ההזדמנות כדי להדגים את היכולות החדשות של רשתות סלולר מדור חמישי.
אני, רובוט: גם לבית וגם לעסק
רובוטיקה היא נושא חם במיוחד ב-CES, אבל השנה אנחנו צפויים לראות הרבה יותר מהם, למטרות שונות בתכלית: חיות המחמד הרובוטיות יחזרו לחיינו, לצד רובוטים שמסייעים בתהליכי למידה או רובוטים רגשיים שיעזרו לכם להפיג את הבדידות. בנוסף נראה הרבה יותר מוצרים רובוטיים למרחב הביתי - כמו שואבים מתוחכמים יותר ורובטים שיעזרו לכם לקפל את הכביסה. אבל נראה גם רובוטים שמיועדים לשימוש תעשייתי - למפעלים ולפסי ייצור, וכאלה שאולי יום אחד יפגשו אתכם בנמלי תעופה או בחנויות כל-בו ענקיות ויעזרו לכם להתמצא. בין ההדגמות נוכל לראות את ה-CLOi SuitBot של חברת LG, מעין התקן רובוטי שמיועד לפלג הגוף התחתון ומסייע בהרמת ארגזים, וגם את Kiki, חיית המחמד המתוקה של Zoetic AI שצפויה למשוך הרבה תשומת לב.
מרוץ מכוניות: תעשיית הרכב משתלטת
התנופה של רכבים אוטונומיים וחשמליים, פיתוח חיישנים ואביזרים לרכב והחלומות הרחוקים על מכונית מעופפת - כולם מקבלים ביטוי של ממש במסגרת תערוכת CES, שדחקה החוצה את תערוכת הרכב הוותיקה של דטרויט. השנה, ההשתלטות הזאת מקבלת תוקף משמעותי: היצרנית הגרמנית מרצדס בחרה בבמת CES כדי לחשוף את ה-CLA החדשה שלה. זו הפעם הראשונה שבה נחשף דגם חדש של יצרנית רכב מובילה במסגרת התערוכה, ויכול להיות שהבחירה של מרצדס היא אות לשנים הבאות וליצרניות נוספות, לראות ב-CES במה לגיטימית לחשיפה מהסוג הזה.
היי גוגל: חזק בבינה מלאכותית
גם השנה סייעות קוליות מבוססות AI כנראה ימצאו את עצמן מוטמעות בכל מיני סוגים של רמקולים ומכשירים חכמים. גוגל לוקחת את הנושא של בינה מלאכותית צעד אחד קדימה, והשנה היא תשלש את שטח התצוגה שלה - שתתמקד כנראה באקוסיסטם המוצרים של גוגל לבית חכם המופעל בטכנולוגיית AI. מלבד המוצרים של החברה, צפויות הכרזות הקשורות בשילוב הסייעת החכמה של גוגל במכשירים חכמים של יצרניות אחרות - דוגמת LG או אפילו סמסונג - שהסייען הקולי שלה, "ביקסבי", עוד לא בשל מספיק כדי להשתלב במוצרים חיצוניים.
חדשנות בבידור: לא רק נטפליקס
בשנה שעברה הביתן של שירות הסטרימינג הפופולרי נטפליקס הוקם כקידום מכירות לסדרת המקור Altered Carbon. השנה, התערוכה מתקיימת שבועיים לאחר השקת הסרט האינטראקטיבי הראשון למבוגרים - שהוא מעין פרק ארוך במיוחד של "מראה שחורה". אבל נטפליקס כבר לא פועלת בתוך ריק: במהלך השנה האחרונה עוד ועוד חברות הפקה
הודיעו שהן מצטרפות לשוק הסטרימינג, כולל האחים וורנר, דיסני+ ואפל. כדי להצליח לקרוץ לצרכנים - הן יצטרכו כבר עכשיו להתחיל ולבסס את מעמדן, וכנראה כבר יתפסו משבצות תוכן מובנות בתוך הטלוויזיות החכמות החדשות.
מעבר למציאות: AR, VR וכל השאר
פיתוחי מציאות מדומה תמיד מצליחים לתפוס את מרכז הבמה: כיף להתנסות בהם, הם מצטלמים ונחווים נהדר, ואפשר ליישם אותם בשווקים שונים ולמטרות שונות. בין הדיווחים השנה אנו צפויים לראות מחשב-נייד שמשלב מציאות מדומה באמצעות עט ומשקפיים ייעודיים, לצד קסדות VR מעודכנות ונוחות יותר לשימוש - במטרה להצליח להפוך את הטכנולוגיה למוצר מסחרי להמונים.
מלבד המגמות המרכזיות האלה, CES צפויה להיות עתירה בגאדג'טים לבישים, מכשירים למטבח החכם, כלי תחבורה אלטרנטיביים כמו קורקינטים ואופניים חשמליים מסוגים שונים, ואפילו בירה שמכינים מקפסולות, ממש כמו אספרסו. על פי ההערכות, יצרניות סיניות מגדילות את הנוכחות שלהן בתערוכה האמריקנית. לצד ענקיות הטכנולוגיה, CES נותנת במה גם לסטארט-אפים וחברות נישה, שמתעסקות בפיתוחים ספציפיים יותר. התערוכה תיפתח ביום שלישי, 8 בינואר, בלאס וגאס שבארצות הברית, ותימשך ארבעה ימים.