שתף קטע נבחר
הבלתי מדולגות

הדאבל של אופטיקנה הדביק אותנו למסך

אופטיקנה עושה היסטוריה עם שני קמפיינים מוצלחים שמתמקמים בפסגת מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש יולי. וגם: סדרת הרשת הקורעת של קוקה-קולה, זוהר ארגוב קם לתחייה בפרסומת של בזק, ותפוזינה מקבלת שחקן חיזוק. אלה הפרסומות שלא הסכמנו לדלג עליהן

 

בשיתוף YouTube

 

עולם הפרסום הדיגיטלי הוא יקום עשיר ומגוון: כדי להצליח להביא את הקמפיין שלכם כמה שיותר רחוק, מומלץ להכיר את הפלטפורמה שבאמצעותה בחרתם לפרסם, ולהתאים את הקמפיין למאפיינים שלה. ידעתם למשל, שכ-95 אחוזים מהצופים בפרסומות ביוטיוב עושים זאת עם סאונד מופעל? כך שמומלץ לעשות שימוש בכל אלמנט קולי בשביל לחזק את המסר שמופיע על המסך. מוזיקה, דיאלוג ואפקטים קוליים, ישלימו לצופים בפרסומת את מה שהם רואים. הדגש המוזיקלי מוכיח את עצמו גם במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש יולי.

 

מדד הפרסומות יולי 2019 ()

 

החודש, לראשונה בהיסטוריה של המדד, תופס מותג אחד את שני המקומות הראשונים בטבלה. למקום הראשון הגיע החידוש של עומר אדם ל"לעולם בעקבות השמש", ואילו במקום השני בקונספט דומה, ביצוע של אלין כהן והפקה של ג'ורדי המוכשר. שני הקמפיינים מקדמים מותגים של אופטיקנה ומבקשים לפנות לקהל יעד צעיר באמצעות הפלטפורמה.

 

 

״השנה עשינו מהלך היסטורי", סיפר ירון עמיר, סמנכ"ל השיווק של אופטיקנה, "בנינו סיפור על הטיסה הראשונה לשמש. חיברנו את השיגור של בראשית ומוריס קאן, ויצאנו למסע עם הקפטן עומר אדם, בליווי חידוש ללהיט הגדול 'לעולם בעקבות השמש'. בניגוד למקובל, עלינו עם הפרסומת לפני שחרור השיר. בחרנו ליצור ביקוש לשיר על-ידי השמעת חלק ממנו בפרסומת וקידום שלה ביוטיוב, ורק לאחר מכן לשחרר את השיר המלא והקליפ.

 

"מאחורי המהלך הפרסומי עומד מהלך שיווקי גדול של הנגשת הרשת לקהל הצעיר, על-ידי מותג ורסו עם עומר אדם ועם המחיר הנגיש, כמו גם קידום מותג SEVEN עם אלין כהן, באמצעות קליפ והפקת שיר עם מחולל הלהיטים ג'ורדי, שהגיע החודש למקום השני במדד הפרסומות".

  

 

למקום השלישי הגיע המותג קוקה-קולה, עם קמפיין שמדבר בגובה העיניים, וחושף בהומור את הקשיים שניצבים בפני משפיעני רשת. אורי לייזרוביץ' ("שבאבניקים", "ארץ נהדרת") גוייס למשימה הקורעת, והתוצאה היא סדרה של סרטונים-מערכונים, שמנצלת בצורה מיטבית את הפלטפורמה שעל גביה היא פועלת. בכל שבוע בימי חמישי עולה פרק חדש, והקמפיין כבר גרף יותר מ-1.6 מיליון צפיות.  

 

 

במקום הרביעי במדד הפרסומות החודשי, עוד הפקה גרנדיוזית מבית "בזק", והפעם עם חידוש לאחד הלהיטים הכי אהובים במדינה - "הפרח בגני". בגרסה של בזק, ה-WiFi על תקן הפרח, וגם את זוהר ארגוב אפשר להחזיר לקאמבק משעשע. התפאורה, הניצבים וההשקעה הכללית בתוכן - מוכיחים את עצמם. הצצה מהירה בעמוד התגובות לפרסומת, מראה שהקמפיין עושה את העבודה, עד כדי כך שאף אחד לא רוצה לדלג עליו.

 

 

במקום החמישי והאחרון התמקם לו הקמפיין של תפוזינה WOW, בו לצד הפרזנטורית המוכרת רותם אבוהב מופיע גם כוכב הרשת בן זיני. השניים מתפקדים על תקן הפכים, כשכל אחד מהם מביא את עולם הערכים שלו. הקמפיין קיבל תהודה גם בערוץ היוטיוב של זיני, בו עלה הקליפ המלא - למי ש-30 שניות ממש לא מספיקים להם, ובצדק. הקמפיין גרף כבר יותר מ-1.8 מיליון צפיות.

 

 

מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל, ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו, ואחוז הצפיות האורגניות. 

 

בשיתוף YouTube

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אילוסטרציה: Shutterstock
לא מדלגים
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים