שוב זה קורה: בנק הפועלים בראש מדד הפרסומות
הקמפיין לאפליקציית התשלומים bit כובש את מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש דצמבר, וגם: אפליקציית יאנגו, מלחמת בנג או זבנג, והרגעים הגדולים של הספורט העולמי בליווי חנן בן ארי. אלה הפרסומות שלא הסכמנו לדלג עליהן
בשיתוף YouTube
בעידן של ריבוי מדיות, פלטפורמות תוכן וצריכה משתנה - אנו חייבים להישאר עם האצבע על הדופק: זיהוי מגמות הצפייה עשוי להביא ליתרון עצום עבור המפרסמים המחפשים להתחבר לטרנד החם הבא. רוצים לבנות נאמנות ואמון בקרב צרכני התוכן שלכם? ליצור עניין הולך וגובר שיוליד צפיות? מומלץ ליצור תכנים שמתחברים ישירות אל תחומי העניין של קהלי היעד השונים. במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש דצמבר (המדד האחרון לשנת 2019), אפשר לראות מקרוב כמה דוגמאות בולטות לבנייה נכונה של תוכן שמצד אחד נשען על מגמות עכשוויות, ומצד שני מצליח לפגוע בול לטעמם של הצופים ולעורר עניין.
הקמפיין שכבש את המדד החודשי הוא זה של אפליקציית התשלומים ביט של בנק הפועלים - שאיגד בתוכו רשימת כוכבים מרשימה: ציפי שביט, אבי ביטר, עדי ביטי וכוכב הרשת שגיא ביטבוקס. המשותף לכולם, כבר ניחשתם, ה"ביט" שמופיע בשמות המשפחה שלהם. בקמפיין אנחנו מקבלים הצצה לארוחה משפחתית של הביטים, שכוללת מגשים חמים של דומינו'ס פיצה - עוד מותג שמאפשר תשלום באמצעות האפליקציה, והסרטון המוזיקלי גרף יותר מ-2 מיליון צפיות.
"הרעיון בקמפיין היה משפחת bit - המורכבת ממשפיענים ומובילי דעה שהמילה ביט משולבת בשמם", מסבירה גלית פולק, מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית בבנק הפועלים. "בנוסף נכתב שיר קליט אשר ליווה את הפרסומת. השילוב של כלי יוטיוב שונים איפשר לנו להגיע לקהלים הרלוונטיים בפלטפורמה שבה הם צורכים תכני וידאו, בזמן ובמקום המתאימים להם. שמחנו לראות כי התוכן היצירתי תרם לאחוז גבוה מאוד של צפיות אורגניות, ובעיקר להנעה לפעולה - הן במימוש המבצע שעליו הכרזנו בקמפיין, והן ברמת המודעות והתהודה שיצר המהלך".
במקום השני התמקם לו הקמפיין של אפליקציית יאנגו להזמנת מוניות, עם סרטון קצרצר אף אינפורמטיבי שמדגיש את הייחוד של האפליקציה מול השירותים המתחרים. בלי כוכבים ענקיים ותקציבים עתירים, בלי לשבור את הראש - פרסומת בפורמט הכי נגיש שלה, הצליחה לעשות את העבודה גם בפלטפורמה של יוטיוב, וגרפה יותר מ-850 אלף צפיות.
המקומות הבאים במדד ממחישים את הקרב על הטלוויזיה שלנו. במקום השלישי מתייצב הקמפיין המדובר של שירות yes+, בו מככבת דניאלה פיק עם גרסת כיסוי משובחת ל"בנג בנג" - במקור של שר, עם קאבר אלמותי של ננסי סינטרה שזכה לאהדה מחודשת כשהופיע ב"קיל ביל" של קוונטין טרנטינו. כן, אותו טרנטינו שבחר לשאת את פיק לאישה ובזכות מערכת היחסים המדוברת של השניים, אנחנו זוכים לקבל קצת אבק כוכבים הוליוודי ברחובות תל-אביב מעת לעת. הקמפיין לטלוויזיה החדשה של yes גרף יותר מ-600 אלף צפיות, והפך במהרה לשיחת ברזייה.
במקום הרביעי, עם קמפיין תגובה מוצלח למדי - פרטנר TV מציבה את הפרזנטור איל קיציס, ששר (או בעצם, מדקלם) על "זבנג זבנג" ומדגיש את יתרונות המותג על פני המתחרות. הקו ההומוריסטי נמשך לאורך הסרטון, כשבסופו קיציס אף נחנק מעננת העשן האופפת אותו. גם נתוני הצפייה בקמפיין של פרטנר מוכיחים שמדובר בקליעה בול - עם יותר מחצי מיליון צפיות.
ובמקום החמישי והאחרון במדד החודשי, סלקום tv מגייסת את אחד הזמרים האהובים בישראל - חנן בן ארי, עם הלהיט המרגש שלו "אלוף העולם". הסרטון מכיל כמה מהרגעים הגדולים, המרגשים אך גם המאכזבים של הספורט העולמי במהלך השנה החולפת, והקמפיין קורא לצופים לא להחמיץ את האירועים שעוד מחכים לנו בשנת 2020 - עם חיבור מיידי לחבילת הספורט בטלוויזיה.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו, ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube