שתף קטע נבחר

בנק היפו: הראשון בגרמניה לבקש סיוע ממשלתי

היפו ריל אסטייט, שנקלע לקשיי נזילות, טרם קיבל את כספי הסיוע שהובטחו לו מהממשלה וביקש סיוע חירום של 15 מיליארד אירו. הערכות: בנקים רבים ילכו בעקבותיו

בנק המשכנתאות הגרמני היפו ריל אסטייט (HRE) פנה לממשלה בבקשה לספק לו ערבויות וסיוע חירום בסכום של 15 מיליארד אירו. בכך הפך לראשון מבין המוסדות הפיננסיים של המדינה שביקש אשראי מהרשויות.

 

 

בתחילת אוקטובר נקלע הבנק לקשיים ואף דווח כי הוא נמצא על סף פשיטת רגל. הממשלה הבטיחה להעביר לו סיוע של 50 מיליארד אירו, אך מאחר שכספים אלו טרם התקבלו ו-HRE נאבק בבעיית נזילות קשה ובמחנק אשראי, הנהלתו החליטה לפנות לממשלה בבקשה להקצות לה סיוע חירום כדי לעמוד בהתחייבויותיה לטווח הקצר.

 

מניית HRE ירדה בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים וערכה נמוך פי 11 לעומת השיא שהושג בתחילת 2006. דווקא פנייתו לקבלת סיוע עודדה את המשקיעים ומניית הבנק הגיבה בעלייה של 6.5%. את האשמה למצבו הקשה של הבנק מטילים בגרמניה על המנכ"ל לשעבר, גיאורג פוקה, ובשבועות הקרובים תתחיל הפרקליטות במינכן לחקור את הנושא.

 

בגרמניה מעריכים כי HRE הוא הראשון בשורה ארוכה של בנקים מקומיים שיפנו לקבלת סיוע ממשלתי. לפני עשרה ימים אישר הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני תוכנית סיוע של 480 מיליארד אירו (673 מיליארד דולר). תוכנית הסיוע מורכבת מ-380 מיליארד אירו אשר ישמשו כערבויות ו-100 מיליארד אירו נוספים כסיוע ממשלתי ישיר. שווי התוכנית הכולל דומה בהיקפו להכנסה השנתית של המדינה ממיסוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים