שתף קטע נבחר

סכום קניה ממוצע בכרטיס אשראי בחוה"מ: 462 ש'

סכום הקניה הממוצע בכרטיס אשראי, במהלך חול המועד פסח, היה גבוה ב-9% בהשוואה לשנה שעברה, אך עדיין מדובר בירידה ביחס לשנים קודמות. את עיקר הקניות מבצעים הצרכנים בערב החג

סכום הקניה הממוצע בכרטיס אשראי בימי חול המועד פסח תש"ע, הגיע ל-462 שקלים והיה גבוה בכ-9% ביחס לימי חול המועד בשנה שעברה, כך עולה מנתוני חברת גמא ניהול וסליקה. עם זאת, סכום הקניה הממוצע בפסח תש"ע היה נמוך מהסכום הממוצע בחול המועד סוכות השנה, שעמד על 491 שקל. בנוסף, על פי הנתונים, ניכרת מגמה של ירידה בהיקף הקניות, בתקופה זו, בשנים האחרונות. 

 

הנתונים מבוססים על סליקת שובריהן של 380 אלף קניות שנערכו בימי חול המועד פסח בכל רחבי הארץ בכל ענפי המסחר הקמעונאי. "ימי חול המועד איבדו בשנים האחרונות את כוחם המסחרי לטובת טיולים ונופש בארץ ובחו"ל", אומר אריאל גנוט, מנכ"ל גמא ניהול וסליקה. לדבריו, הערכה זו מבוססת הן על ירידה ניכרת בגובה הקניה הממוצע בכרטיס אשראי בימים אלה ואף מהיקפי הקניות, שהם נמוכים גם ביחס לימים שאינם ימי חג.

 

עם זאת מציין גנוט כי ימי ערב החג התאפיינו ב"חגיגת קניות", שפיצתה את העסקים על ימי מיתון וימי מסחר שקטים במהלך חול המועד.

 

על פי נתוני החברה, סכום הקניה הממוצע בחול המועד פסח עמד בשנת תשס"ז על 527 שקלים, בתשס"ח הגיע ל-500 שקלים, בשנה שעברה הסכום היה 425 שקלים ואילו השנה, כאמור, הגיע הסכום ל- 462 שקלים.
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"מסחר שקט בחול המועד"
צילום: index open
מומלצים