שתף קטע נבחר

בלי עמלה: הבנקים מפעילים את הילדים בחופש

בעיצומו של החופש, גם החברות הפיננסיות מציעות הפעלות לילדים ולנוער בשעות הארוכות שהם מבלים מול המחשב. מונפול, תחרות משימות וקייטנה דיגיטלית - קצת חינוך פיננסי חווייתי לא יזיק לילדים, גם אם הבנקים לא עושים זאת לשם שמיים

החופש הגדול בעיצומו, ההורים תרים אחרי פעילות לילדים ואלו מבלים לא מעט שעות מול מסכי המחשב, במשחקים ובשיטוט בעולמות המקוונים.

 

 

גם החברות הפיננסיות לא מפספסות הזדמנות להיות שם, להיכנס לעולמות הללו, ולשדר לצעירים את המותג דרך פעילויות שונות שבצידן גם למידה על העולם הפיננסי.

 

אתמול השיק בנק ישראל קמפיין פרסומי המיועד לדור הצעיר, על חשיבותה של צרכנות פיננסית נבונה. בחברות הפיננסיות עושים עבודה נרחבת הרבה יותר ומעניקים לצעירים עולם של חוויות. כמובן שלא מדובר בעשייה החפה משיקולים עסקיים – חיזוק המותג בקרב הדור הצעיר ואף הנעה לפתיחת חשבון חיסכון או עו"ש, בהתאם לגיל.

 

ובכל זאת, בשלל הסכנות הטמונות בעולם המקוון, גם ההורים ישמחו על פעילות הכוללת שילוב חוויתי וגם לימודים, למרות שבעקיפין זה עלול לדרוש מהם להוציא כמה שקלים למען חיסכון עתידי, שרק עתה למדו הצעירים על חשיבותו.

 

מונופול מקוון, גם למבוגרים

אחד הפרוייקטים המושקעים הוא של כלל ביטוחה המציעה לבני הנוער את "משחק הרגעים". מדובר במשחק רב משתתפים אינטראקטיבי בפייסבוק. המשחק מציע סימולציות מהחיים הבוגרים ומאפשר למשחקים בו לרכוש מיומנויות פיננסיות בצד הנאה וגם לזכות בפרסים. למעשה, מדובר במשחק מונופול משודרג שגם גילאים מבוגרים יותר עשויים למצוא בו עניין.

 

במהלך המשחק נדרשים המשתתפים לקבל החלטות במגוון נושאים הקשורים בחיי היומיום כגון עבודה, לימודים, רכישת רכב, בית ואפילו נישואים או גירושים.


 

חברת הביטוח משתלבת במשחק וכחלק ממנו מציעה למשתתפים הצעות לרכישת ביטוחים, קרנות השתלמות ומוצרים פיננסים נוספים. במהלך המשחק, לומד השחקן בעקבות האירועים שהוא חווה על חשיבות המוצרים בפיננסיים הללו. המשחק הינו תחרותי ונושא פרסים ובהם, טיסה לאירופה, מסכי LCD, צניחה חופשית ועוד.

 

במהלך המשחק, בו השקיעה כלל כמיליון שקלים, יכולים השחקרנים לדבר תוך בצ'ט, כאשר הם מזוהים עפ"י פרופיל הפייסבוק שלהם.

 

לדברי אורי גינוסר סמנכ"ל ומנהל אגף קשרי החוץ בקבוצת כלל המשחק מציע ערך מוסף של התמודדות עם קבלת החלטות פיננסיות שאיתן נדרשים אנשים להתמודד מידי יום וזאת באמצעות דרך חווייתית וקלילה.

 

קייטנה דיגיטלית

בנק הפועלים מכוון גם הוא לגילאי 14 עד 20 והשיק את "פועלים בקטע טוב". במסגרת הפעילות, מוצגת לגולשים הצעירים בכל שבוע משימה חדשה ומאתגרת, הדורשת לגלות כישורים, ידע ומיומנות, ובסופה מחולקים פרסים למי שבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר. בין היתר: שעונים, שוברים לרשתות אופנה, כרטיסים לסרט ועוד.

 

המשימות נלקחות מעולמות תוכן הקרובים ללב הצעירים, כגון פעילויות בחופשה (כמו שופינג חכם בקניון), פעיליות חברתיות בתיכון, פעילות ירוקה למען הסביבה ועוד.

בדרך זו מקדם הבנק תכנים הקשורים לעולם הבנקאי - פתיחה וניהול חשבון צעיר בבנק, שימוש נכון בכרטיס בנקאי, טיפים הקשורים לשופינג חכם ועוד.

 

בנק הפועלים, פעיל באופן אינטנסיבי הן בזירת הפייסבוק והן בעולם האינטרנט בכלל בין הייתר באמצעות אתר האינטרנט "עולמו של דן חסכן" המיועד לילדים בגילאי 6-13, עמוד "פועלים בקטע טוב" בפייסבוק לגילאי 14-20 ועמוד "פועלים סטודנטים" בפייסבוק אשר מיועד לסטודנטים בגילאי 18-35. בבנק טוענים כי הם מובילים בשנים האחרונות מהלך של עידוד התנהלות פיננסית נכונה, צרכנות נבונה וחיסכון לטווח הרחוק מגיל צעיר.

 

בעוד הגופים הפיננסיים האחרים מתמקדים בהפעלות לגילאי בני הנוער ומעלה, בנק לאומי הלך לכיוון הדור הצעיר יותר - גילאי 6-13 והשיק את לאומי קידס - הקייטנה הדיגיטלית של לאומי.

 

בניגוד לפעילויות האחרות, בגלל הגבלות הגיל, כאן הפעילות אינה מתקיימת בפייסבוק אלא באתר ייעודי. האתר כולל שלושה מתחמי חוויה מרכזיים: מתחם מושגים בנקאיים - באמצעות שימוש בקומיקס מוסברים מושגים בסיסיים בעולם הבנקאות (מהו כרטיס אשראי, כספומט, חסכון וכו'), מתחם זבנג - בו מופיע כל יום קומיקס חדש, חידה יומית, תחרות קומיקס בין גולשים ועוד ומתחם קולנוע - בו עולים קטעים בלעדיים, מאחורי הקלעים, ודקות לצפייה ישירה מסרטי הקולנוע הפופולריים של הקיץ, בהם - רובוטריקים, קונג פו פנדה, שרק החתול במגפיים ועוד.

 

גם כאן, הילדים יוכלים לזכות במגוון פרסים מכרטיסי קולנוע, כרטיסי כניסה לחוויה האולימפית, כרטיסי כניסה לעיר המלכים, מנויים למגזין זבנג, ספרי קומיקס ועד גאדג'יטים למחשב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חינוך פיננסי. מתוך קמפיין בנק ישראל
מומלצים