שתף קטע נבחר

אופטימיות באירופה? בהלת קניות צפויה ברשת

יום שני הגדול באירופה: ציבור הצרכנים צפוי לבזבז היום כ-510 מיליון אירו באינטרנט בכרטיסי ויזה. ההערכה היא כי צפויות להתבצע 4,800 עסקאות בשווי של 350 אלף אירו בדקה. ביום שישי השחור עמד סך הקניות בארה"ב על 52 מיליארד דולר

אחרי שהציבור האמריקני נפרד מ-52 מיליארד דולר בסוף השבוע האחרון, במסגרת מה שמכונה "יום שישי השחור", מגיעה בהלת הקניות שלפני חג המולד לאירופה. היום (ב') צפוי להיות היום העמוס ביותר בקניות ברשת האינטרנט ביבשת.

 

 

על פי ניתוח של חטיבת אירופה של חברת ויזה, הציבור האירופי צפוי להוציא יותר מ-510 מיליון אירו ברשת בכרטיסי ויזה, כאשר 80% ישתמשו בכרטיסי חיוב מסוג דביט (חיוב היורד מיידית מחשבון הבנק, ללא ימי אשראי).

 

הקונים יוציאו בממוצע 350 אלף אירו בכל דקה, עם תחזית לשיא העומס לקראת שתיים בצהריים ולקראת שבע בערב, אחרי חזרת העובדים ממקומות העבודה. ויזה צופה טיפול בקרוב ל-7 מיליון עסקאות באירופה במהלך היום המכונה Mega Monday בלבד, או 4,800 עסקאות בכל דקה, על רקע הפנייה של הצרכנים לאינטרנט לקניות לקראת חג המולד.

 

ד"ר סטיב פרי, מנהל מסחר בחטיבת אירופה של חברת ויזה, אמר כי "אנחנו מצפים להוצאה של יותר מ-14% לעומת שנת 2010. הקניות ברשת מהוות חמישית מההוצאה הכוללת בכרטיסי ויזה". חשוב לציין כי ההוצאות של הציבור האירופי באמצעות כרטיסי ויזה עומדות על כ-12% מסך הרכישות שמבוצעות, כך שהנתונים המגיעם מהחברה אינם מלמדים בהכרח על היקף הקניות הכולל בשנה זו, שעומדת בסימן משבר החובות ביבשת.

 

יש לציין כי יום השיא מבחינת קניות שלא באמצעות האינטרנט, מתרחש לרוב יומיים לפני יום חג המולד. ביום שישי האחרון "נחגג" בארה"ב מה שמכונה "יום שישי השחור", המסמל את תחילת עונת הסיילים בארה"ב. על פי נתוני בנק ברקליס קפיטל שפורסמו היום, "היום השחור" הזה הניב עלייה של 16.4% במכירות, בהיקף של 52 מיליארד דולר כאשר סך הקונים עלה ב-6.7% ל-226.8 מיליון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קונים ומשלמים
צילום: shutterstock
מומלצים