שתף קטע נבחר

מחזור משכנתא לזכאים: הארכה עד סוף 2015

משרד הבינוי והפיקוח על הבנקים יאריכו פעם נוספת את המהלך למחזור הלוואות משכנתא לזכאים, לאור ההיענות הנמוכה של הציבור. עד כה מוחזרו 1.5 מיליארד שקל בכ-300 הלוואות, מתוך ציפייה למחזור של כ-3 מיליארד שקל

הארכה נוספת: משרד הבינוי ובנק ישראל החליטו להאריך ב-4 חודשים נוספים את תקופת מחזור הלוואות המשכנתא לזכאים בהליך מהיר, עד סוף שנת 2015.

 

  • בנק ישראל: מחזורי המשכנתא מקטינים את הסיכון

 

נזכיר כי בסוף שנת 2014 הודיע משרד הבינוי, בשיתוף עם בנק ישראל, על קידום מהלך לעידוד פירעון מוקדם, או מחזור, של הלוואות משכנתא של המדינה לזכאים.

 

הלוואות אלו ניתנו בריביות הנעות סביב 4%, בעוד כיום ניתן לקבל הלוואה בריבית הנמוכה מ-3%. על פי התוכנית, הלווים רשאים לפרוע את ההלוואה, או למחזר אותה, בהליך פשוט ומהיר, בהתאם לתנאים שנקבעו, כאשר העמלה היחידה שתיגבה היא עמלת שינוי תנאי ההלוואה, שלא תעלה על סך של 120 שקל.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

נכון לסוף שנת 2014 עמד סכום ההלוואות הללו על 17 מיליארד שקל, כאשר עד סוף חודש יולי מוחזרו 1.53 מיליארד שקל ויתרת ההלוואות עמדה על כ-14 מיליארד שקל (כולל פירעונות רגילים של ההלוואה שלא במסגרת התוכנית).

 

על פי הנתונים, בתוך 7 חודשים מוחזרו כ-300 הלוואות, כאשר נותרו עוד כ-2,700 הלוואות כאלו.

 

בדצמבר האחרון אמר המפקח על הבנקים דודו זקן (שבינתיים פרש מתפקידו), כי להערכתו המהלך יביא למחזור של קצת יותר מ-3 מיליארד שקל.

 

בתחילה הוחלט כי מועד סיום התוכנית יהיה בסוף חודש מאי, אך הוחלט על הארכה עד סוף אוגוסט. לאור העובדה שסכומי המחזור הגיעו רק למחצית מההערכות המוקדמות, החליטו כאמור, להאריך את המועד פעם נוספת ,עד סוף השנה.

 

בהודעה שפרסמו היום משרד הבינוי ובנק ישראל, הם קוראים לציבור הזכאים לפנות לקבלת מידע, ולבדוק בפשטות את כדאיות המחזור: באמצעות פנייה לסניפי הבנקים או כניסה לאתרי האינטרנט של בנק ישראל ומשרד הבינוי." לווים רבים יגלו שהמחזור שאנו מציעים יוכל להביא לחיסכון של אלפי שקלים לאורך תקופת המשכנתא, כך שכל חודש שעובר הוא הפסד למי שלא ממחזר" נכתב בהודעה.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים