שתף קטע נבחר

הבנק משדרג מערכות: הלקוחות מתקשים לבצע פעולות

בנק יהב עבר בתחילת השנה למערכת מחשוב חדשה בעלות של כמיליארד שקל, אולם החלפת המערכות מקשה על הלקוחות לבצע פעולות וגורמת להמתנה ארוכה במענה הטלפוני. הבנק: "אנו פועלים לטפל בכל הפניות במהירות"

לקוחות בנק יהב חווים בשבוע האחרון קשיים בביצוע פעולות באמצעים הישירים של הבנק והמתנה מורטת עצבים במוקד הטלפוני.

 

בעקבות מעבר למערכת מחשוב חדשה, הבנק הודיע ללקוחות כבר לפני יותר מחודש, כי בימים הראשונים של 2017, עם החלפת המערכות, הלקוחות עלולים לחוות קשיים בשירות ובתוך ימים ספורים השירות יחזור לפעילות רגילה.

 

אלא שבמציאות לקוחות הבנק מתקשים לבצע פעולות או להשיג את הבנקאים בטלפון, כבר שבוע וחצי מאז השדרוג.

 

"הבנק הבטיח להיות ערוך תוך יומיים-שלושה למען לקוחותיו אחרי שבמשך הסופ"ש שקדם לכן אי אפשר היה לבצע פעולות בכלל באתר הבנק", אומר ל' לקוח הבנק שפנה ל ynet."ניסיתי לפדות הלוואה ולבטל הוראת קבע, אך בפועל לא הצלחתי להיכנס לאתר גם בימים שלאחר מכן וגם לא ניתן היה להגיע למוקד יהב ישיר. אתמול הייתי צריך לדבר עם בנקאי בדחיפות והמתנתי כמעט חצי שעה על הקו".

 

לקוח נוסף אומר ל ynet "עד סופ"ש האחרון לא הצלחתי להיכנס לאתר, ועכשיו יש גם זמני המתנה מטורפים בטלפון".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
 

יש לציין כי גם בדף הפייסבוק של הבנק מועלות שלל תלונות של לקוחות על התקלות בשירות.

 

בבנק מציינים כי החלפת מערכת המחשוב של הבנק היא פרוייקט בקנה מידה יוצא דופן ובמסגרת זו קיימות תקלות מסויימות בשירות שייפתרו תוך זמן קצר, במקביל הם עושים את מירב המאמצים כדי להיענות לצרכי הלקוחות.

 

נציין כי בהתאם לדרישת בנק ישראל, בנק יהב פעל בשנים האחרונות לפיתוח מערכת מחשוב חדשה הנחשבת מתקדמת מסוגה במערכת הבנקאית.

 

הבנק השתייך בעבר לבנק הפועלים (50%), כאשר בשנת 2008 רכש בנק מזרחי-טפחות את חלקו של הפועלים. במסגרת הסכם הרכישה נקבע כי הפועלים יעניק ליהב שירותי מחשוב למשך שלוש שנים. בפועל, בשל מורכבות הנושא, לקח 5 שנים נוספות לעבור למערכת עצמאית באופן מלא, כאשר עלות המהלך מוערכת בכמיליארד שקל.

 

מבנק יהב נמסר בתגובה: "שדרוג מערכות המיחשוב של בנק יהב עבר בהצלחה. הבנק עבר למערכת מחשב עצמאית מתקדמת ("BaNCS") מבית התאגיד הבינלאומי TCS – Tata consultancy services ltd, בהתאם לאישור בנק ישראל.

 

זהו פרויקט ראשון מסוגו בארץ. סניפי הבנק והמוקד הטלפוני נפתחו לקהל ביום 3.1.17 כמתוכנן, ערוצי השירות בתקשורת נפתחו במהלך אותו יום באופן הדרגתי, ונכון להיום לקוחות הבנק פועלים בכל הערוצים. ישנן עדיין פניות של לקוחות שנתקלים בקשיים בעיקר בחיבור לאתר האינטרנט (לאחר שנחסמו מנהלית בעקבות מספר ניסיונות כניסה שלא צלחו), היכרות עם האתר החדש, תצוגה וכיו"ב.

 

אנו פועלים לטפל בכל הפניות במהירות. כל סניפי הבנק ומוקדי השירות פתוחים לקהל הלקוחות למתן מירב השירות והסיוע."

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות עיריית חדרה
צילום: דוברות עיריית חדרה
מומלצים