אלונה ברקת: אשת השיווק של 2016
לאחר שרכשה את הקבוצה מהדרום, הפכה לאישה הראשונה בישראל שמשמשת כבעלים של קבוצת כדורגל והביאה אותה עד לזכייה באליפות המדינה, נבחרה אלונה ברקת לאשת השיווק של 2016. "בניית קבוצת כדורגל מהפריפריה והבאתה לפסגת הכדורגל הישראלי מהווה דוגמה ומודל לשאלה 'כיצד בונים מותג מנצח'", אמרו באיגוד השיווק
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בבעלי אלופת המדינה בכדורגל הפועל באר-שבע, אלונה ברקת, לאשת השיווק של 2016, על חלקה המרכזי בבניית המותג 'הפועל באר שבע' כמותג חזק ויציב, ששינה, להערכת הוועדה, מושגים והתנהגויות.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה
ברקת רכשה את הפועל באר שבע בשנת 2007, והיתה לאישה הראשונה בישראל שמשמשת כבעלים של קבוצת כדורגל. ועדת השיווק הוסיפה לנימוקים, שבשנים שעברו מיצבה ברקת שפה חדשה בה מודגשים ערכים של קהילה, צניעות והישגיות - ערכים שמשפיעים לטובה על התנהגות אוהדי הקבוצה, האווירה באצטדיון טרנר בבאר שבע ועל מכירות המנויים והכרטיסים של הקבוצה.
בשנים האחרונות הפכה הקבוצה לחברה קבועה בצמרת טבלת הליגה, ובמאי האחרון הגשימה ברקת את שאיפתה להוביל את הקבוצה לזכייה באליפות, לאחר 40 שנים בהן לא זכו אוהדי הקבוצה לחוויה שכזאת.
"מופת בכדורגל ומחוצה לו"
בין המתמודדים הנוספים על תואר איש השיווק של 2016 נמצאו מנהל הפיתוח העסקי OUTBRAIN אילן צינמן, מנהלת השיווק של בנק לאומי מיטל שירן הראל, מנכ"ל WeWork ישראל בנג'י זינגר וסמנכ"ל השיווק של סלקום יוני סבג.
מנכ"ל איגוד השיווק, תלמה בירו, פירטה את נימוקי הבחירה בהצלחתה של ברקת לבנות מותג שונה, חזק ויציב, המשנה מושגים והתנהגויות. "אלונה הצליחה לבנות קבוצה המבוססת על תכונות וערכים שהם מופת בכדורגל ומחוצה לו, כמו התמדה, עקשנות, צנעה, מקצוענות ורוח צוות. בניית קבוצת כדורגל מהפריפריה והבאתה לפסגת הכדורגל הישראלי מהווה דוגמא ומודל לשאלה "'כיצד בונים מותג מנצח'".