שתף קטע נבחר

לאחר הקפאת ההליכים: בקשת פירוק לחברת ח.א.ש מערכות

נאמני חברת ח.א.ש מערכות, מוקד ח.א.ש וחברת גלים גלים אשקלון בע"מ הגישו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה לפירוק בתום תקופת הקפאת ההליכים. בבקשה נכתב כי "נוכח היקפם העצום של חובות החברה אין היתכנות להסדר נושים שיביא לפיתרון...ומכאן שאין תוחלת להמשך הקפאת הליכים"

בקשת פירוק לחברת ח.א.ש מערכות, מוקד ח.א.ש וחברת גלים גלים אשקלון בע"מ הוגשה אתמול (יום א') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הנאמנים, עו"ד קרן רייכבך סגל, עמית לדרמן ובניהו לאבל, הגישו בקשה להורות על מתן צו פירוק לחברה לאחר תום תקופת הקפאת ההליכים.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

"מדובר בחברה חדלת פירעון", נכתב בבקשה, "אשר הופעלה במהלך ששת החודשים האחרונים על ידי הנאמנים בכדי לייצב את מצבה ולממש את פעילותה ונכסיה בתמורה מירבית, במטרה למקסם את ערכם לטובת כלל נושיה".

 

כמו כן נטען כי "נוכח היקפם העצום של חובות החברה, ובעיקר היקף החובות לנושים בדין קדימה, אין היתכנות להסדר נושים שיביא לפירוק, ולו חלקי, לנושיה הבלתי מובטחים, ומכאן שאין תוחלת להמשך הקפאת הליכים". בנסיבות אלה ביקשו מבית המשפט להורות על פירוק החברה וחלוקת הכספים שנצברו וייצברו בקופת הנאמנים ובקופת הפירוק לנושיה.

 

בעניין 1,200 העובדים, הפיגורים במשכורות שולמו בתחילת ההקפאה בסכומים של כ-13 מיליון שקלים. כעת, בקשות הפירוק הוגשו כדי לאפשר לעובדים לקבל את גמלת הפירוק מהמוסד לביטוח לאומי.

 

כזכור, לפני כחצי שנה הוגשה בקשה להקפאת הליכים ולמינוי נאמנים לחברות ח.א.ש מערכות, מוקד ח.א.ש וכן חברת גלים גלים אשקלון בע"מ, אשר כולן היו בשליטתו של איש העסקים צביקה בן שבת, בגין חובות בסך של למעלה מ-100 מיליון שקלים. אחת הסיבות העיקריות להיקלעות החברות למשבר הייתה השקעה כושלת בפרוייקט מגורים מלונאי ומסחר בעיר אשקלון בבעלות גלים גלים.

 

במהלך הזמן, הנאמנים מכרו חלק מהפעילות לאלקטרה ב-17 מיליון שקלים, את מוקד החברה ב-3 מיליון ואת מערך האבטחה בכ-1.5 מיליון שקלים. בנוסף, מכרו לאחרונה גם את מסעדת ערמונים, מסעדה פעילה ומוכרת באשקלון, וחנויות נוספות בתמורה ל-14.6 מיליון שקלים, למרות התנגדותו של בן שבת וטענתו כי חלק מהקרקע נמצאת בבעלותו האישית ואינה חלק מהקפאת ההליכים.

 

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שרה דברת, שדנה בהליך הקפאת ההליכים, קבעה כי עמדתו נגועה בחוסר תום לב מובהק ובשימוש לרעה בהליכים, שכן פעל להסתיר הסכם שכירות על הנכס. בבקשת הפירוק עולה כי חובות החברה לנושיה עומדים על כ-95.7 מיליון שקלים, כאשר מתוכן כ-14.7 מיליון הם חובות בדין קדימה, כ-59 מיליון - חובות לנושים מובטחים וכ-22 מיליון שקלים חובות בדין רגיל.

 

עו"ד חיות גרינברג המייצגת את העובדים בחברה מסרה: "במהלך הקפאת ההליכים הנאמנים עשו מאמצים רבים למקסם את נכסי החברה ופעילותה לטובת כלל הנושים ובהם 1,200 עובדים. בקשת הפירוק הוגשה בין היתר כדי לאפשר לעובדים למצות את זכויותיהם מהמוסד לביטוח לאומי ובימים אלו אנו דואגים לכך שכל עובד יקבל את מלוא זכויותיו, בהתאם לדין".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים