שתף קטע נבחר

מנכ"ל משרד האוצר: יוגב יתנצל - וימנע ממגע עם אנשי תקשורת

ראש רשות החברות, אורי יוגב, לא יושעה מתפקידו - אלא יתנצל על קיום מסיבת העיתונאים ויתחייב להימנע מכל מגע עם התקשורת עד ה-18בפברואר. כך נקבע בהליך שימוע שנערך לו אצל מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. כמו כן יתחייב יוגב לקיים מסיבות עיתונאים אך ורק בתיאום

ראש רשות החברות, אורי יוגב, לא יושעה מתפקידו - אלא יתנצל על קיום מסיבת העיתונאים ויתחייב להימנע מכל מגע עם התקשורת עד ה-18בפברואר. כך נקבע בהליך שימוע שנערך לו אצל מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד אתמול (א'). כמו כן יתחייב יוגב לקיים מסיבות עיתונאים אך ורק בתיאום עם משרד האוצר.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

כזכור, יוגב קיים בשבוע שעבר תדרוך עיתונאים בו הציג את מכרז נבחרת הדירקטורים לשנת 2017, זאת בניגוד לעמדת משרד האוצר ובניגוד לבקשותיו של באב"ד לבטל את התדרוך. במשרד האוצר יצא בפברואר 2016 חוזר לפיו כל מסיבת עיתונאים יש לקיים אך ורק בתיאום מראש עם המשרד, על מנת שהמסרים לתקשורת יצאו בצורה מתאומת ואחידה. מאחר שקיום תדרוכו של יוגב מול העיתונאים נעשה בניגוד לחוזר זה, הופצו אליו שני מכתבים מאת באב"ד לפני התדרוך בשבוע שעבר, בבקשה למנוע את קיום התדרוך.

 

אולם יוגב החליט להתעלם מבקשה זו, התעלם מהמכתבים שנשלחו אליו, והוציא את התדרוך לפועל. בעקבות קיומו של התדרוך זומן יוגב לשימוע שהיה אמור להיערך בחמישי האחרון אך נדחה לבקשתו לאתמול. התדרוך נערך מאז השעה 9:30 בבוקר, למשך שמונה שעות.

 

בסוף השימוע, שנערך בנוכחות באב"ד, יוגב ועורך דינו של יוגב, סוכם כי יוגב יתנצל על התנהלותו בהוצאתו לפועל של התדרוך. לטענת יוגב בשימוע, הוא טעה במסגרת התנהלותו והתנצל עליה. בנוסף, לפי סיכום השימוע, יוגב התחייב שעד ה-18 בפברואר 2017 לא ינהל שום מגע עם התקשורת עד שיגובש נוהל מסודר, בו יובהר איזו התנהלות מותרת, על מה עליו לקבל אישור ועל מה לא. כל זאת תחת אישור היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. זהו נוהל שיוגב יהיה מחוייב אליו.

 

"משכך היו הדברים והוא קיבל התנהלות זו", אמר באב"ד אחר הצהריים, "לא מצאתי לנכון לפעול לפי סעיף 48 א' של חוק שירות המדינה, תחתיו תוכננה ההשעיה במקור. תנאי ההשעיה לפי סעיף זה היא בהתקיימות שני תנאים: בתנאי שקיימת הפרה חמורה וקיצונית ובתנאי שההפרה ממשיכה להתקיים שוב ושוב.

 

"מאחר שיש הצהרה בנוכחות עורך דינו של יוגב, שעד ה-18 בפברואר לא ינהל מגע עם התקשורת ולאחר תאריך זה הוא ינהל מסיבות עיתונאים אך ורק תחת הנהלים, ומאחר שהביע התנצלות על הדברים - לא ניתן לראות שמתקיימים תנאים של הפרה חמורה וקיצונית. מטרתנו היא לא לרדוף מנהל מחלקה כזה או אחר ואין לנו כוונה לשום אקט של נקמה. אלא כוונתנו היא שהמשרד יעבוד בצורה מסודרת ועניינית לפי נהלים. העמדה כלפי התקשורת צריכה להיות על דעת שרים".

 

מדוע נמשך ההליך שמונה שעות? לדברי באב"ד, "במהלך שמונה שעות אלה היה הליך מאוד ארוך, ההליך נסגר ובמקום השעיה הגענו להבנות והסכמות. לכן לקח זמן, וזמן רב עד גיבוש החלטה זו וגם השתכנעתי שהוא לא מתכוון להפר יותר ולשתף פעולה עם הנהלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, הרשות השניה
שי באבד ואורי יוגב
צילום: אלכס קולומויסקי, הרשות השניה
מומלצים