שתף קטע נבחר

סלמונלה במפעל חלבה וטחינה בארכה: "זה לא הגיע לצרכנים"

במשרד הבריאות מסרו שמדובר בחומר גלם שמיועד לתעשייה. החומר לא שווק ולא נעשה בו שימוש. בעקבות האירוע, נוצרו חוסרים בחלבה וטחינה בארכה ברשתות. בחברה מסרו שמדובר באירוע שאירע לפני חודש וחצי: "עצרנו את זה בזמן. אין בשוק אף לא אריזה אחת שמסכנת את הציבור"

בשל זיהום סלמונלה, חברת רושדי תעשיות מזון האטה את הייצור במפעל המייצר טחינה וחלבה בארכה. הדבר נתגלה בשבועות האחרונים במסגרת בקרה עצמית של המפעל. במשרד הבריאות אמרו בתגובה לשאלת ynet כי "המפעל דיווח על סלמונלה בחומר גלם בתעשייה, אשר לא שווק ולא נעשה בו שימוש".

 

בעקבות האירוע לא הוכרז איסוף יזום של מוצרים מרשתות השיווק ומבתי צרכנים, שכן ככל הנראה המפעל הצליח לעצור את הזיהום בתוך המפעל ונעשו פעולות ניקיון. יחד עם זאת, בעקבות עצירת הייצור, הורגשה נוכחות דלה של מוצרי החברה על המדפים והמחירים של חלק מהם עלו, מה שמעיד על שימוש במלאי קיים תוך מזעור נזקים. בחברה מסרו ש"האירוע קרה לפני חודש וחצי, התגלה במפעל ונעצר מיידית".

 

טחינה בארכה. אחד המותגים החזקים על מדף הטחינה הגולמית ()
טחינה בארכה. אחד המותגים החזקים על מדף הטחינה הגולמית

 

חלבה בארכה (צילום: עדליי פרטנרס) (צילום: עדליי פרטנרס)
חלבה בארכה(צילום: עדליי פרטנרס)

 

 

 

"המוצרים 100% בטוחים. אנחנו לא מוכנים לסכן את הצרכנים"

"אין אף אריזה אחת שמסכנת את הציבור", אמר ל-ynet מנכ"ל רושדי תעשיות מזון, איברהים בשיר, "כל הסחורה שנמצאת בשוק מאושרת בדיקות מעבדה והכל 100%. לא יצאה סחורה ולא תמצא סחורה על המדפים בלי אישורי ובדיקות מעבדה. אנחנו מחמירים, ואנחנו מוודאים שאנחנו לא מוציאים לשוק אריזה שמסכנת את הציבור. ממש הקפדנו ואנחנו ממשיכים להקפיד.

 

"אנחנו בתעשייה. זה קורה. כשקורה דבר כזה אנחנו מיד עוצרים, מנקים, בודקים אלפי בדיקות. מקפידים מאוד היום. החוכמה היא איך לנהל את זה, באחריות מלאה, כשבראש מעיינינו בטיחות הצרכן שלנו, אפילו אם היו פה ושם חוסרים - אנחנו לא מוכנים לסכן את הצרכנים. לפעמים בודקים יותר מדי - העיקר בריאות הציבור. הייצור חזר לקדמותו. אנחנו מייצרים היום ומספקים הכל תחת שליטה מלאה".

 

זה היה בחומר גלם לתעשייה? הוא הושמד?

 

"אנחנו מספקים לתעשייה. אנחנו מקבלים חומר גלם חקלאי. הוא לא הושמד. מה שנמצא הושם בהולד עד שנבדוק אותו ביחד עם משרד הבריאות ונקבל את ההחלטה הנכונה. עצרנו את זה בזמן ולא מגיע לנו שאנשים לא יקנו את המוצרים שלנו. הם 100% בטוחים".

 

בארכה הוא אחד המותגים החזקים ביותר על מדפי הטחינה והחלבה. הוא מיוצר באזור התעשייה אלון תבור ומופץ על-ידי אסם סחר. ב-17 באוגוסט 2016, החברה ערכה איסוף יזום של חלבה בארכה וחלבה חלאל. "למרות שאין ראיות להמצאות סלמונלה במוצרי החלבה, החברה החליטה בתיאום עם משרד הבריאות לנקוט במשנה זהירות, אחריות מוגברת ולבצע קריאה להחזרה יזומה", הודיעה אז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים