שתף קטע נבחר

הפיקוח מצהיר: נטפל בתעריפי הביטוח המקיף המתייקרים

בפיקוח על הביטוח טוענים כי הם מודעים להתייקרות המתמשכת בביטוח המקיף לרכב, בעוד ביטוח החובה הוזל באופן משמעותי בשנים האחרונות. "בימים הקרובים נפרסם הסדרה שתטפל בזה"

האם הפיקוח יבלום את התייקרות מחירי הביטוח המקיף? בעוד בתחום ביטוחי החובה חלו בשנים האחרונות רפורמות שאפשרו הוזלה בתעריפים, הביטוח המקיף לרכב מתייקר באופן עקבי מדי שנה.

 

"זה לא סוד שכל הנושא של הביטוח המקיף לרכב זו סוגיה שמעסיקה אותנו", אמר היום (ג') אסף מיכאלי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון ומנהל תחום ביטוח כללי ברשות. "אנחנו נפרסם בימים הקרובים הסדרה שנוגעת לכך. אנחנו לא מזהים מגמה דומה למה שקורה בחובה והתעריפים מתייקרים משנה לשנה".

 

מיכאלי שנשאל על כך במסגרת כנס הביטוח הכללי של "עדיף" שהתקיים היום, הוסיף כי "ביטוח הרכב הוא ביטוח נפוץ מאוד ואנחנו מזהים ציבור הולך ופוחת שרוכש ביטוח מקיף כי הוא הופך ליקר יותר ויותר. הציבור קונה רכבים חדשים אך פחות מבטח אותם. אנחנו חושבים שצריך לטפל בכשל הזה ולאפשר תיקון בטוח ומהימן וההסדרה שנפרסם בימים הקרובים תיתן מענה לכך".

 

אסף מיכאלי (צילום: עדיף תקשורת) (צילום: עדיף תקשורת)
אסף מיכאלי(צילום: עדיף תקשורת)

נזכיר כי בעקבות הרפורמה בביטוחי רכב חובה, הוזלו התעריפים בהתאם לקריטריונים שונים הכוללים את רמת הבטיחות של הרכב ומערכות הבטיחות וניטור הנהיגה המשולבות בו. עם זאת, ההוזלה הזו נבלמה ברובה בשל תהליך אחר שארע במקביל - אימוץ מסקנות ועדת וינוגרד, הנוגעות לפיצוי נפגעי תאונות דרכים באמצעות הביטוח הלאומי. המסקנות הללו משפיעות על התשלומים שיצטרכו חברות הביטוח לשלם ובהתאם על ייקור הפרמיה למבוטחים.

 

גורם נוסף שבכל זאת הביא להפחתה בתעריפי ביטוח החובה הוא חלוקת עודפים בסכום כספי של כ-1.2 מיליארד שקל שהצטברו בקרן הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים - קרנית (קרן שנועדה לפצות במקרה שאין לנפגע את מי לתבוע).

 

לדברי מיכאלי, הרשות עמדה ביעדי הרפורמה למרות השינויים שנכפו כתוצאה ממסקנות ועדת וינוגרד. "זיהינו נתק בין הסיכון הבטיחותי שהלך וירד למחיר שלא מייצר את אותה התאמה. נדרשנו לפער הזה והתכלית של הרפורמה הייתה לצמצם אותו. המלצות ועדת וינוגרד מעלות את הסיכון שקיים בשוק ומבחינתנו אנחנו לא באנו לרפורמה בגרסת 'ייקוב הדין את ההר'. לשמחתי הצלחנו להפחית משמעותית את התעריפים וזו בשורה גדולה לנהגים, בעיקר הצעירים שבהם. הרפורמה מתמרצת אותנו להשתמש במערכות מצילות חיים", אמר מיכאלי.

 

על פי התוכנית המוצהרת, עודפי קרנית אמורים להביא להפחתה במחירי פוליסות ביטוח החובה בשנתיים הקרובות. ומה לאחר מכן? באוצר נזהרים מלהתחייב לגבי השנים הבאות "אנחנו נמשיך ונעקוב אחרי המצב של הכספים בקרנית ואחרי השוק", אמר מיכאלי. החשש הוא שאחרי שהושגה ירידה במחירי ביטוח החובה, הם עשויים לעלות חזרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים