שתף קטע נבחר

כחלון: "שקל חזק הוא לא משבר"

שר האוצר כינס דיון מיוחד בלשכתו בעקבות התחזקות השקל אל מול הדולר והאירו, ואמר כי "זוהי תוצאה של כלכלה חזקה". יחד עם זאת, הוסיף: "לא ניתן להתעלם מהפגיעה בייצוא". בדיון סוכם על הגשת מתווה להקלה במס על רכישת עזרים לתעשייה והקצאת 100 מיליון שקל לחינוך הטכנולוגי

"שקל חזק הוא לא משבר, הוא תוצאה של כלכלה חזקה", כך התבטא שר האוצר היום (ב') בדיון מיוחד שכינס בלשכתו בנושא השפעת שערי המטבע על המשק הישראלי.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

בדיון שנערך בעקבות התחזקות השקל אל מול הדולר והאירו, כחלון ציין כי "לא ניתן להתעלם מהפגיעה בייצוא ולצד הפעילות המוניטארית שמבצע בנק ישראל בטווח הזמן הקצר, עלינו להיכנס מתחת לאלונקה להתוות מדיניות לחיזוק התעשייה והגדלת הפריון לטווח הזמן הארוך. ממשלת ישראל לא תפקיר את היצואנים".

 

בדיון השתתפו, בין היתר, שר הכלכלה אלי כהן, סגן שר האוצר, יצחק כהן, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. המשתתפים דנו בהשלכות התחזקות השקל אל מול הדולר והאירו על המשק הישראלי, ניתנה סקירה באשר להשפעות הצפויות ולפתרונות האפשריים וסוכם כי יוגש מתווה ליישום פחת מואץ, הקלה במס על טכנולוגיות ומכונות כדי להקל על התעשייה לרכוש כאלו בטווח המיידי. כמו כן, יוגש מתווה להקצאת 100 מיליון שקל לחינוך הטכנולוגי.  

 

שר האוצר, משה כחלון (צילום: אוליבייה פיטוסי) (צילום: אוליבייה פיטוסי)
שר האוצר, משה כחלון(צילום: אוליבייה פיטוסי)
 

נשיא התאחדות התעשיינים: "פעילות בנק ישראל מצילה את הייצוא"

כחלון אמר בדיון: "הכלכלה הישראלית סיימה את אחת השנים הטובות בתולדותיה והתחזקות השקל היא תוצאה ישירה של נתוני המשק החזקים.

 

"עם זאת, לא ניתן להתעלם מהפגיעה בייצוא ולצד הפעילות המוניטארית שמבצע בנק ישראל בטווח הזמן הקצר, עלינו להיכנס מתחת לאלונקה להתוות מדיניות לחיזוק התעשייה והגדלת הפריון לטווח הזמן הארוך. ממשלת ישראל לא תפקיר את היצואנים".

 

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, שהשתתף בדיון, אמר: "היחלשות מטבע החוץ מאיימת על כל ענפי התעשייה, שכן אין ענף תעשייתי שיודע לספוג תיסוף (עליית ערך מטבע המדינה - מ"מ) של 10% באירו או 15% בליש"ט ואפילו לא 5% בדולר.

 

"הפתרון הוא הגדלת הפריון וזה יכול לבוא רק אם נשקיע משאבים מידיים בחינוך והכשרה טכנולוגית והפחתת רגולציה. יש להוזיל את עלויות הייצור היקרות בישראל ובראשן את העלויות המוניציפליות.

 

"אני קורא לבנק ישראל להמשיך בפעילות המוניטארית שמצילה את הייצוא בימים אלה. אני מבקש שהצוות לחיזוק התעשייה יישב יום ולילה כדי להגיש המלצות תוך חודש ובכך להביא פתרונות גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך לתעשייה הישראלית". 

 

יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי, הדגיש: "התחזקות השקל מול סל המטבעות גוררת שחיקה עקבית ומתמשכת ברווחיהם של היצואנים הישראלים ומצמצמת את כושר התחרות שלהם מול שווקים מתחרים בחו"ל. עלינו לבחון צעדים אופרטיביים שיתנו כלים בידי היצואנים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם ויסייעו לשיפור הפריון והתעסוקה למרות אתגרי שערי החליפין.

 

"נושא שחיקת השקל מול סל המטבעות הינו נושא מרכזי העומד כחסם בפני היצואנים הישראלים ודורש את טיפול מקבלי ההחלטות. שר האוצר, משה כחלון ושר והתעשייה והכלכלה, אלי כהן, הביעו את נכונותם לסייע ליצואנים וליצוא הישראלי ואני מעריך כי הוועדה שמינו תסיים את עבודתה במהרה ותציג  פתרונות שיסייעו ליצוא הישראלי להמשיך ולגדול, על מנת לתמוך בכלכלת ישראל."

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים