אינטל מאשרת את רכישת מובילאיי: "פוטנציאל שוק של כ-70 מיליארד דולר"
אינטל הוציאה הודעה רשמית על עסקת הענק בשווי של כ-15 מיליארד דולר. "השילוב צפוי להאיץ את החדשנות עבור תעשיית הרכב, ולמצב את אינטל כספק טכנולוגיה מוביל בשוק הצומח של רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ורכבים אוטונומיים לחלוטין. בסיס משרדי מובילאיי יהיה בישראל"
כתבות נוספות בנושא:
הניסוי האוטונומי של ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל עולה על הכביש
ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל יציגו רכב אוטונומי ב-2021
אחרי פולקסווגן, מובילאיי תצייד גם את ב.מ.וו
"השילוב צפוי להאיץ את החדשנות עבור תעשיית הרכב, ולמצב את אינטל כספק טכנולוגיה מוביל בשוק הצומח של רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ורכבים אוטונומיים לחלוטין", נאמר בהודעת אינטל. "אינטל מעריכה את פוטנציאל השוק של מערכות הרכב, המידע והשירותים בכ- 70 מיליארד דולר, עד לשנת 2030. עסקה זו מרחיבה את אסטרטגיית ההשקעה של אינטל להזדמנויות בשווקים דורשי מידע רב, המבוססות על חוזקות החברה במיחשוב ובהתחברות לענן, דרך הרשת, ואל המכשיר.
"רכישה זו תשלב את הטכנולוגיות הטובות ביותר משתי החברות, הכוללות קישוריות רשת, ראייה ממוחשבת, מרכז נתונים, היתוך חיישנים (Sensor Fusion), מיחשוב עתיר ביצועים (high-performance computing) מיקום ומיפוי, למידת מכונה ובינה מלאכותית".
בסיס המשרדים יהיה בישראל
בראש פעילות החטיבה הבינלאומית המשותפת לנהיגה אוטונומית, שתכלול את קבוצת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי ואינטל, יעמוד אמנון שעשוע, מייסד-שותף, יושב ראש והמנהל הטכנולוגי הראשי של מובילאיי. בסיס המשרדים יהיה בישראל.
החטיבה תתמוך בתוכניות הייצור הקיימות של שתי החברות ועתידה להתבסס על היחסים הקיימים עם יצרני רכב, ספקיהם ושותפים בתחום המוליכים-למחצה בכדי לפתח מערכות עזר מתקדמות לנהג, רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ותוכניות לרכבים אוטונומיים לחלוטין. סמנכ״ל בכיר באינטל, דאג דיוויס יהיה אחראי על ההתקשרות בין החטיבה לקבוצות העסקיות האחרות של אינטל וידווח לשעשוע לאחר סגירת העסקה.
״רכישה זו היא צעד גדול הן בעבור בעלי המניות שלנו, והן עבור תעשיית הרכב והצרכנים״, אומר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ. ״אינטל מספקת טכנולוגיות מכוננות עבור נהיגה אוטונומית, הכוללות ניתובו של הרכב וקבלת החלטות נהיגה בזמן אמת. מובילאיי מביאה את יכולת הראייה הממוחשבת הטובה ביותר בתעשיית הרכב בנוסף למומנטום החזק שלה בשוק יצרניות הרכב וספקיהן. יחד, נוכל להאיץ את עתיד הנהיגה האוטונומית בביצועים משופרים של פתרונות ענן-לרכב (cloud-to-car), בעלות פחותה ליצרניות הרכב.
מייסד-שותף, נשיא ומנכ״ל מובילאיי, זיו אבירם, אמר: ״אנו צופים כי הצמיחה לעבר נהיגה אוטונומית תהיה מהפכנית. היא תספק לצרכנים אפשרויות תחבורה בטוחות, גמישות יותר ובעלות פחותה, ותגדיל את ההזדמנויות למודלים עסקיים עבור לקוחותינו, יצרניות הרכב. על ידי צירוף התשתיות והמשאבים שלנו, אנו יכולים לשדרג ולהאיץ את הידע המשותף שלנו בתחומים של מיפוי, נהיגה וירטואלית, סימולטורים, פיתוח תוכנה, חומרה, מרכזי נתונים ופלטפורמות מיחשוב עתיר ביצועים. יחד, אנו נספק הצעה איכותית ואטרקטיבית עבור תעשיית הרכב״.
אינטל צופה כי עד 2020, רכבים אוטונומיים ייצרו 4,000 ג'יגהביט של מידע ביום, "דבר התורם לנקודות החוזק של אינטל במחשוב עתיר ביצועים וקישוריות לרשת. המורכבות וכוח המחשוב של רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ורכבים אוטונומיים לחלוטין יוצרים טווח רחב של הזדמנויות עבור מעבדי Xeon יחד עם הביצועים הגבוהים של המערכת-על-שבב (System On Chip) ה-EyeQ® 4 ו-EyeQ® 5, אשר ירוצו זה לצד זה, FPGA's, זכרון, קישוריות רוחב-פס גבוה וטכנולוגיית ראייה ממוחשבת".
פרטי העסקה ולוחות זמנים
השלמת העסקה צפויה להוסיף מיידית לרווח למניה המתואם (Non-GAAP) של אינטל כמו גם לתזרים המזומנים החופשי. אינטל מתכוונת לממן את הרכישה ממזומן במאזן שלה.העסקה צפויה להיסגר בתשעת החודשים הבאים. היא אושרה על ידי מועצת המנהלים של מובילאיי ואינטל, וכפופה לקבלת אישורם של גורמים רגולטוריים ותנאי סגירה נוספים. ההצעה אינה כפופה לתנאי מימון.
אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של מובילאיי תכונס בקשר להצעה, וזאת בכדי לאמץ, בין היתר, החלטות מסויימות בדבר העסקה.
אינטל יוצגה בעסקה על ידי עו"ד ברק פלאט ממשרד יגאל ארנון ושות'.
צפו ברכב עם מערכת של מובילאיי בזמן נהיגה: